K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2009, 11:11   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Lettere at få førtidspension i Århus ????

Citat:
Reglerne for at tildele førtidspension administreres vidt forskelligt af landets kommuner. Styrelse: Der er for mange fejl.
EN TING er SIKKERT der er noget galt i forvaltningerne...de laver en masse fejl BEGGE VEJE...de ignorerer folks sygdomme og skriver en masse fejl i folks papirer..der bliver tilkendt færre pensioner end før...

http://politiken.dk/indland/article682212.ece
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 14:46   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Synes overskriften på artiklen er misvisende... det er overhovedet ikke let at få pension nogen steder... alene det at få behandlet sin sag inden for en overskuelig tidsperiode er svært...

Den artikel politiken har kogt suppe på er fra DA's Agenda
http://www.da.dk/
http://agenda.da.dk/default.asp

Her er den lidt mere afbalanceret og man har da også dette med... som forsvandt i politikens mere sensationsprægede udgave
Citat:
Frygt for retssikkerheden

Carl-Erik Nielsen er formand for Landsforeningen af Førtidspensionister. Han mener, at han i årevis har forsøgt at gøre politikerne opmærksomme på, at kommunerne fører vidt forskellig praksis på området, og dermed underminerer den enkeltes retssikkerhed.

”Vi har 98 forskellige udlægninger af lovteksten på førtidspensionsområdet i Danmark. Man bør som borger kunne regne med, at man får nogenlunde samme behandling og syn på ens sag, uagtet hvor i landet man bor. Men det kan man desværre ikke regne med. Som minimum bør kommunerne følge Vejledningen i God Sagsbehandling, som Velfærdsministeriet har udfærdiget. Det har vi foreslået mange gange, men endnu uden det store held,” siger han.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 15:06   #3
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
nu er jeg her fra århus og som sådan tror jeg ikke det er lettere at få fp i århus end andre steder, eneste forskel er at arbejdsgangen i århus er meget meget hurtigere end andre steder i dk.
og det er så osse det statistikerne siger
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 18:03   #4
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Der er også en artikel om det samme emne på berlingske, som tilmed har fået en bemærkning med på vejen henvisende til k10,s hjemmeside... . cool nok altsååååå
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 23:08   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er fra Hillerød, og jeg tror på, at det er sværere her.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 00:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og jeg er fra København, hvor jeg ofte føler at jeg på forhånd er dødsdømt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 06:54   #7
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Jeg er fra Århus

tror og føler ikke selv det er lettere at få FTP her end andre steder.

Statistikker kan laves på forskellige måder det er sommetider
meget forvirrende
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 12:32   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

I København er det meget svært at få tilkendt Pension...prøv at se disse skemaer...Det er godt nok DA der skriver og dem skal man ikke regne med støtte fra.

Men det er meget forskelligt fra kommune til kommune...jeg tror det afhænger af den politik de har på jobcentrene.

Velvidende at oplysningerne fra undersøgelsen kun vil blive brugt til at forværre loven så syntes jeg alligevel den skal med herinde...


Citat:

Hillerød er den kommune i landet, der tilkender færrest førtidspensioner pr. indbygger. Afdelingschef Susanne Lorentzen peger på, at kommunen forsøger at køre en meget stringent linje, hvor fakta og lovgivningen afgør det hele.

”Vi holder os tæt op af kriterierne for, hvornår arbejdsevnen er permanent nedsat, og vi sørger altid for, at alle behandlingsmuligheder og afprøvninger er udtømt. Desuden nærmest spejler vi vores sagsbehandling i den praksis, som Ankestyrelsen har udstukket på området,” siger hun.

Hun mener ikke, at der i kommunen findes en særlig holdning til, hvorvidt en førtidspensionering er godt eller skidt for den enkelte.

”Det afgøres udelukkende af dokumentationen i den enkelte sag,” siger hun.
http://agenda.da.dk/default.asp

Forskelsbehandling eller hvad !!!!!
Citat:
Århus tildeler 13,2 førtidspensioner per 1.000 borger, mens den sammenlignelige kommune, Købehavn, tildeler 3,4 førtidspensioner.

Holstebro tildeler 6,5 førtidspensioner, mens den sammenlignelige kommune, Herning, tildeler 13,7 førtidspensioner.

Roskilde tildeler 2,7 førtidspensioner, mens den sammenlignelige kommune, Ballerup, tildeler 8,4 førtidspensioner.

http://www.foa.dk/sw260800.asp?iNewsId=491249
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 15:18   #9
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Tak for de gode odds. jeg bor i århus og søger netop nu en §18
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 16:03   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
ditto her også fra Århus
afventer svar i den nærmeste tid
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På tiden, at få samlet min historie, så jeg lettere kan spørge om råd:-) SanneHansen Din historie 6 10-04-2012 21:16
Ny reforme-Lettere at finde Flexjob?? dobar Politik og Samfund 21 04-03-2012 23:38
Århus Perlen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 21-12-2011 22:01
K vil gøre det lettere at få seniorførtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 25-11-2011 11:50
Århus er gået på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2010 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension