K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 18:42   #31
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du skal vente med at klage officielt, da du faktisk ikke har fået en afgørelse du kan klage over, da den er udsat.

Men jeg synes sagtens at du kan sende nogle kommentarer allerede nu, og heriblandt i hvert fald spørge ind til, hvorfor de har udeladt det med livskvalitet, for det er altså bare en super vigtig sætning ift. din afklaring!!
Og når der så kommer en endelig afgørelse, så er det at du skal klage over stoppet.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 14:02   #32
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Skrev til min sagsbehandler i går, da min privatpraktiserende læge havde bedt mig om at henvende mig til hende og bede hende fremsende nødvendige formularer til både ham og min psykiater med henblik på at indhente nye lægelige udtalelser til brug i min sag.
I dag modtog jeg så mailsvar fra sagsbehandleren og modtog et telefonopkald, som jeg havde bedt om.

Sagsbehandleren oplyste mig om, at hun nu havde fremsendt papirer til psykiater, men ikke til egen læge. I telefonen spurgte jeg, hvorfor egen læge ikke skulle have nogen?
Sagsbehandler svarede: Fordi egen læges udtalelser ikke er relevante, da det jo nu er psykiateren, du er i behandling hos.
Jeg indvendte, at jeg fandt egen læges oplysninger relevante for min sag, og hun svarede så: Ja, du kan da godt sende mig en udmelding fra ham, hvis du gerne vil, men det må du så selv finde ud af at få fat i.
Er egen læges udtalelser ikke relevante?

Jeg nævnte for sagsehandleren, at jeg kun har været til 1 samtale hos psykiateren, og først har tid igen om en måned, da han skulle være bortrejst nogen tid.
Sagsbehandleren sukkede i telefonen og sagde: "Ja, så må vi jo bare håbe, at han når at fremsende papirerne inden da".
Det bekymrer mig, især da jeg ikke har fået meddelt nogen fast dato for revurderingen af min sag, men bare har fået besked om, at jeg havde et par uger efter aktuelt sygedagpengestop til at fremkomme med nye papirer i sagen.

Jeg har i mailen fra sagsbehandleren også fået svar på min undren over, at notatet fra Socialoverlægen, hvori hun skriver, at den forestående behandling i psykiatrisk regi nok vil medføre nogen forbedring af min funktionsevne, men da nok kun af livskvalitetsforbedrende karakter, ikke er medtaget i min ressoureprofil og heller ikke lader til at være blevet inddraget i behandlingen af min sag i forbindelse med sygedagpengestop.

Sagsbehandleren svarer: "Den del af et socaillægenotat du henviser til, er bestemt ikke "faldet ud eller lign". Notatet er skrevet 11.01.10 hvorefter jeg på baggrund af den vurdering henviser dig til et afklaringsforløb via RevaHuset d 14.01.10. Dette notat ER derfor inddraget i sagsbehandlingen. da der efterfølgende er lavet nyt socaillægenotat, af samme socialloverlæge, vægtes denne! notat af 17.03.10."

Det nyere notat fra socialoverlægen, som sagsbehandleren refererer til stemmer overens med det første notat, når undtages, at ovenstående linjer er fjernet fra teksten og vurderingen af min funktionsevne er ændret fra let til moderat nedsat (pr. 11.01.10) og til moderat til svært nedsat (pr. 17.03.10).

Undskyld, men på mig virker det som om, Odense Kommune fremdrager, hvad de nu synes passer dem bedst til den givne lejlighed og desuden kommer med uunderbyggede påstande, som f.eks. i nedenstående kommentar til min opfattelse af, at kommunen heller ikke syntes at have tolket retssikkerhedslovens § 7a i overensstemmelse med lovens ånd, da de først gav mig afslag på forlængelse af sygedagpenge:

"I forhold til § 7a har du været forsøgt afklaret og der findes afmeldingsskrivelse for perioden 21.01.10 - 17.03.10. Dette forløb afsluttes da der lægeligt er fundet behov for behandling i psykiatrisk regi. Din tilstand vurderes ikke at kunne betegnes som stationær på nuværende tidspunkt og din arbejdsevne er derfor ikke mulig at afklare, man kan så heller ikke vurderer hvorvidt du vil kunne opnå tilknytning til arbejdsmarkedet ved revalideringsmæssige indsats eller ved visitation til fleksjob.
Derfor afventes resultat og effekt af psykiatrisk behandling, inden der tages stilling til behov for yderligere indsats."


Jeg havde endda i min påtale omkring det med § 7a vedhæftet den principafgørelse fra Ankestryrelsen, som kan findes her på siden, og som omhandler en situation, der for mig at se meget ligner min. (Det er den principafgørelse, som udløste millionerstatning til den syge kvinde, der i årevis ganske uretmæssigt var blevet efterladt i et tomrum, da kommunen nægtede at forlænge sygedagpengene og at iværksætte andre relevante tiltag.)

I mailen til mig skriver sagsbehandleren endvidere, hvad hun også sagde i telefonen, at hun har sendt papirer til min psykiater, og hun fortsætter: "Når jeg har modtaget disse oplysninger, træffes der en afgørelse i din sag og denne har du kan du så klage over. Der vil ved afgørelsen være klagevejledning."

Måske er jeg ved at udvikle paranoia, men det lyder alt i alt for mig som om, man allerede på forhånd har truffet en afgørelse om endnu et afslag.
Jeg havde ellers tænkt, at jeg hellere måtte forsøge at slå hårdt på § 27 stk.1 nr. 4, som flere af jer har anbefalet, men nu er jeg meget tæt på at overveje først som sidst at søge en § 17.

Jeg har det som om, jeg er ved at blive fysisk syg nu, ligner en hængt kat, vågner flere gange om natten med svedeture og anspændthed, som kommer igen flere gange i løbet af dagen. Også min stemme er nu permanent skurrende. (Har været ved øre-næse-hals læge, som har henvist mig til talepædagog på OUH, da han ingen egentlige sygdomstegn kan se ved en undersøgelse, men mener, at det skyldes angst og anspændthed.)

Og hvorfor er det nu så vigtigt for mig ikke at ryge på kontanthjælp?
Fordi jeg førhen har været ud og ind af det system i årevis, jeg kender turen, og dengang havde jeg endda en samlever, som kunne hjælpe økonomisk gennem egen indtægt.
Jeg har set på satserne for kontanthjælp i dag, og jeg kan ikke se, hvordan der bliver penge til mad måneden igennem, endsige samvær med mine to eneste sociale relationer (Midtjylland og København), buskort, medicin og tandlæge.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 16:41   #33
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Har ikke haft nogen opfølgende samtale med sagsbehandleren på Sygedagpengeafsnittet, siden jeg afsluttede mit forløb hos REVA. Skulle jeg ikke have haft en sådan, hvor vi så sammen skulle tage stilling til videre forløb i sagen?

Vil det være klogt af mig at bede min sagsbehandler om et personligt møde, inden ophøret af min sygedagpengeudbetaling pr. 31. maj og forelægge hende mine overvejelser om at søge pension (evt. fleksjob, selvom jeg ikke selv tror på den løsning)?
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 19:32   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin64 Se meddelelser
Har ikke haft nogen opfølgende samtale med sagsbehandleren på Sygedagpengeafsnittet, siden jeg afsluttede mit forløb hos REVA. Skulle jeg ikke have haft en sådan, hvor vi så sammen skulle tage stilling til videre forløb i sagen?

Vil det være klogt af mig at bede min sagsbehandler om et personligt møde, inden ophøret af min sygedagpengeudbetaling pr. 31. maj og forelægge hende mine overvejelser om at søge pension (evt. fleksjob, selvom jeg ikke selv tror på den løsning)?
Det ville helt sikkert være oplagt med et møde med din sagsbehandler, men det skal jo gå stærkt. Jeg ville i første omgang søge at få svarene pr. mail inden tiden render fra dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 14:42   #35
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Nå, altså! Måske er det mig, der ikke er rigtigt inde i tingene, men i dag tog jeg op på min A-kasse for at få hjælp til at udfylde diverse formularer i håb om at kunne få udbetalt feriepenge under henvisning til, at jeg er forhindret i at holde ferie på grund af sygdom.
På A-kassen får jeg så at vide, at det optjente beløb ikke er feriepenge, men feriedagpenge, at der er forskel på de to ting, og at jeg ikke er berettiget til dem, når jeg er sygemeldt.
-Nå, sagde jeg, - men hvad sker der så med det optjente beløb? Bliver de så stående til mig i en pulje, indtil jeg evt. bliver raskmeldt.
Men nej, sådan er det ikke: Under sygemelding er der ikke noget, der hedder feriedagpenge, fik jeg at vide. Havde det været almindelige feriepenge optjent hos en arbejdsgiver, havde sagen stillet sig anderledes.
Så der røg de 15.000.
Ja, jeg forstår ikke systemet. I min begrebsverden er det dybt uretfærdigt. Jeg har da betalt kontingent til min A-kasse hele tiden, kunne teoretisk set bare have været "almindelig ledig" og så have søgt om ferie og fået udbetalt beløbet, men nu - fordi jeg er sygemeldt - kan jeg ikke få det.
Er det mig, der ikke rigtig fatter sagens sammenhæng?
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 17:21   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan søge om beløbet, når ferieåret udløber, og du fortsat er syg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 18:39   #37
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan søge om beløbet, når ferieåret udløber, og du fortsat er syg.

VH Popiae
Tak, Popiae. Det kunne man jo altså godt have oplyst mig om på A-kassen.

Men uvidende som jeg er om langt det meste, der har med den slags at gøre, bliver jeg nødt til at spørge:
Hvor søger jeg så, på A-kassen eller hos kommunen?
Og hvornår udløber ferieåret?
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 19:54   #38
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

mener desværre ikke du kan få dine feriepenge udbetalt, da det er som jeg læser det ( de er ikke optjent hos en arbejdsgiver, men i din a-kasse.

hvis man ikke kan holde sin hovedferie ( maj-sep 15 dage ). kan disse udebetales pr 1. okt. de resterende feridage man har tilbage ( 10 dage ) kan udbetales efter 1.ste april men skal senest inden 1 maj kan i særlige tilfælde udbetales efter denne frist.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 12:47   #39
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Tin64,

Du kan ikke få udbetalt feriedagpenge efter ferieåret er udløbet eller på en anden måde uden at HOLDE ferie-fordi det IKKE er dine penge-du har ikke arbejdet for dem-det er statens/a-kassens penge. Det er en forsikring. Ligesom med alle andre forsikringer, så er der betingelser som skal være opfyldt for udbetaling- og i denne tilfælde kræver det at du er raskmeldt og har været tilmeldt jobcenter mindst 1 dag som rask og til rådighed inden ferien-for at du kan få udbetalt feriedagpenge.
----------------------------
Hvis du var bare "en almindelig ledig"- så var du også bare ledig og til rådighed for arbejdsmarkedet-dvs rask-og så ville du have været berettiget til feriedagpenge og kun hvis du holder ferie.
Det at du har betalt kontingent til a-kassen er det samme som når du har betalt indbo forsikring- du kan få pengene kun hvis betingelserne er opfyldt f.eks i tilfælde af brand og det IKKE er dig som har påsat branden... Du kan jo ikke gå til din indbo forsikring og sige -"jeg mangler penge til at købe ny indbo -kan I ikke udbetale mig fordi nu har jeg betalt i så lang tid"...

Almindelige feriepenge som er OPTJENT hos en ARBEJDSGIVER -kan du godt få udbetalt efter ferieårets udløb, hvis du var syg...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Efterlysning: afgørelse uretmæssigt stop af sygedagpenge gunvor Alt det andet 0 26-11-2010 01:36
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension