K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2008, 13:49   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du forsøgte med gratis retshjælp i første omgang, kan du få en vurdering af, om du har en sag eller ej.

Der er, som du selv skriver noget om, FORSKEL på erhvervsevne og arbejdsevne.

Jeg mener, men er IKKE sikker, at erhvervsevne er et begreb, der har med dit gamle erhverv at gøre.

Altså om du fortsat kan arbejde og hvor meget i dit hidtidige arbejde.

Arbejdsevne dækker bredere... Det dækker, OM man kan arbejde i ETHVERT erhverv.

Jeg er også usikker på, OM forsikringsselskabernes begreber er blevet opdateret i forhold til arbejdsevne.

Men DET synes jeg, du skal spørge en advokat om.

Jeg fandt noget her: http://www.helsinghoff.dk/ad85/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 14-09-2008 kl. 13:51. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 17:19   #22
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jeg har nu anket min sag til forsikringsankenævnet. I min generelle helbredsattest står nemlig at erhvervsevnen er mistet i ethvert erhverv. Forsikringen dækker tabt erhvervsevne i ethvert erhverv og de har nægtet at dække netop på mit generelle helbred, som de mener er godt nok. Ja jeg medgiver at både arme, ben og krop fungerer, men når nu min hjerne ikke kan finde ud af at fungere, så er jeg jo ikke til så meget. Jeg kan jo ikke lægge hjernen hjemme og så bare sætte resten af kroppen til at fungere. Hele kroppen hænger jo sammen, og man kan ikke skille den fra hinanden!!! Eller kan man
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 21:09   #23
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Susanne!

Det lyder godt, at du har anket sagen til forsikringsankenævnet. Som du skriver det i dit indlæg, kan der ikke være nogen tvivl om, at du har en god sag.

Held og lykke med det.

Knuz, den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2008, 12:22   #24
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Afgørelse om 7-9 måneder

Så fik jeg et svar fra forsikringsankenævnet. Det var vedlagt svar på anken fra mit forsikringsselskab. Det er et svar som jeg havde forventet. De fastholder stadig deres afgørelse - naturligvis jeg havde ikke forventet andet - blot henholder de sig til ressourceprofilen der er for gammel - og ikke den nye opdaterede. De undrer sig desuden også over kommunens sagsbehandling - ha.... den har jeg undret mig over i mange år nu!!!!!! Nå men summasummarum. Jeg har heldigvis fået udtrykt mig klart og præcist om hvorfor og i henhold til de erklæringer der er udstedt om min erhvervsevne. Nu har jeg besluttet at jeg afventer afgørelsen og venter så bare på den. Jeg gider ikke kæmpe mere. Jeg har kæmpet nok gennem årene og har betalt den dyre pris at have sat mit liv på spil. Jeg værdsætter livet som det er lige nu. Jeg tænker ikke så langt men tager det som det kommer en dag ad gangen - meget længere magter jeg ikke at tænke. Nu vil jeg bare have den forsikring afklaret og så tager jeg den derfra.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 11:39   #25
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hejsa alle sammen

Endelig ved jeg hvornår jeg kan forvente svar fra forsikringsankenævnet. Jeg har fået en tid der hedder første halvdel af maj måned! Puha hvor jeg glæder mig - uanset svaret. God påske til jer alle
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 12:06   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Susanne,

Når du taler om dækning af halv tab af erhvervsevne, er det så 40 eller 50 % af din løn da du var i arbejde. ? Det er vel noget der fremgår af din police eller kan man senere få sat det op til 100% af sin tidligere løn ?.

Af min fremgår at det er 40% af min løn.

Bliver tab af erhvervs evne udbetalingen fradraget i din førtidspension ?

Mvh. Enteneller.

Nå nu kan jeg se at det er 40% man får udbetalt såfremt man mister 50% af sin erhvervsevne. Men hvad så hvis den er under 50% skal det så ikke fremgå af policen hvad der er af udbetalings regler? Det skulle man måske have været opmærksom på da man tegnede den ?

Sidst redigeret af Webmaster; 09-04-2009 kl. 15:54. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 16:19   #27
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Min TAE forsikring er et bestemt beløb og er uafhængig af hvilken indkomst jeg har haft før. Forsikringen er ikke den jeg tegnede i sin tid, da de har skiftet ejere af selskabet og har ændret betingelser løbende. Da jeg var helt rask tænkte jeg ikke så forfærdelig meget på den TAE, da jeg ikke forventede at få brug for den. Om den bliver direkte fradraget i pensionen kan jeg ikke helt huske, men jeg mener det er 30% af beløbet samme som den pension jeg har fra min pension fra jobbet. Der udover bliver jeg yderligere fradraget for min mands indkomst. Og der er en stor forskel på om jeg får ½ eller hel udetaling, idet hel udbetaling giver fri for at betale forsikringsbeløbet.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 09:55   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ok. TAE forsikring kender jeg ikke, er det et selskab ? Nej der var ikke meget man tænkte på da man tegnede forsikring af den slags, man tænkte kun at det kostede penge i lønnen, men hvor er det rart at have den idag. Jeg kan ikke få offentlig hjælp pga. formue, jeg er enlig mor, men sådan er loddet jo engang imellem, nu håber jeg bare at min pensions sag går i gennem. Vi er først lige startet på ressource profil og i maj skal jeg til psykiater. Efter 2 arbejds prøvninger, måtte jeg se i øjnene at der ikke kan blive til fleksjob, så nu håber jeg at pensionen går igennem i løbet af i år så jeg har styr på økonomien.

Nå men rart at vi kan få styr på emnerne herinde. God påske
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 23:09   #29
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
SÅDAN

Endelig efter lang tids venten kom svaret fra ankenævnet for forsikring. Jeg sad med rystende hænder og begyndte at læse det lange brev. Der skulle 8 sider til før jeg nåede frem til afgørelsen!

Og den måtte jeg læse flere gange før jeg var sikker på at jeg havde forstået det.Jeg har VUNDET og forsikringsselskabet skal tilbagebetale fra 1/12 2007.

Jeg er superglad og forsikringen har nu 4 uger at tænke over det.
Hvis de ikke har lyst at bøje sig, er der kun rettens vej tilbage og det føler jeg mig ganske overbevist om at jeg trækker dem den vej.

Jeg er bare kanonglad og vil dele med jer. Tålmodighed er en dyd.

Store sommerhilsner fra Susanne
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 08:00   #30
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Kæmpe tillykke hefra.

Håber at de æder den. Men hvis ikke står du i hvert fald meget bedre nu.

Dejligt for dig, ha´en fortsat skøn dag!
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
tab af erhvervsevne /forsikring jomfruen Alt det andet 5 21-11-2012 08:47
erhvervsevne/forsikring henuk Alt det andet 3 03-10-2012 19:51
Forsikring tab af erhvervsevne Millou Alt det andet 11 06-06-2010 09:56
Forsikring ved tab af erhvervsevne.. Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 4 28-08-2008 21:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension