K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2010, 15:06   #1
Bavina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bavina er ny på vejen
Question luksusproblem

På trods af at det handler om et luksusproblem, så håber jeg alligevel at nogen kan hjælpe

Jeg har været i fleksjob i 4 år, men er desværre fyret nu pga. nedskæringer. Har lavet et tidligere indlæg ang. min fyrring og fik hjælp her...tak.

Jeg er så stadig ansat i 7 timer om ugen og får fra d. 1.9.10 suppleret med ledighedsydelse, så langt så godt, det er kommet på plads.

Jeg er ansat på nogle særlige vilkår som gør at jeg har måtte bruge min ferie sporradisk her i sommer og har nu brugt det meste af min ferie på ingenting, da jeg har været på arbejde et par dage om ugen eller bare en dag, så jeg har ikke holdt en samlet ferie. Der er intet galt i det og alle regler er overholdt, jeg kunne bare have valgt at holde helt fri, men jeg ønsker at holde ferie om vinteren og tager sydpå. Så søger ikke hjælp til mine mærkelige ansættelsesvilkår

Nu skal jeg så på ledighedsydelse og har forsøgt at finde ud af om jeg gerne må rejse på ferie til vinter og (betaler selvfølgelig selv min ferie) da jeg godt er klar over at jeg ikke får ledighedsydelse i ferien. Egentlig kan kommunen være ligeglad, de spare jo penge da jeg selv skal betale, men må jeg det?

Ingen jeg har spurgt har kunne give mig et svar! Fik dog fat i en sagsbehandler i går. Han var flink og rar og bad mig ringe i dag efter 12. Det gjorde jeg så, men først sad han i møde og da jeg så ringede igen, havde han ingen svar, han havde åbenbart glemt vores aftale. Han lovede at ringe til mig på mandag inden kl. 10 og give mig svar, men jeg ville frygtelig gerne vide om jeg må rejse, så hvis nogen ved det, så vil jeg blive glad. Han har dog allerede nu sagt til mig, at det sikkert ikke var noget problem, men tør ikke sige noget 100% før han har undersøgt det. Hvis han nu ikke har undersøgt en pind og ikke ringer, så står jeg stadig og tør ikke bestille en rejse.

Håber at en af jer kender reglerne og kan hjælpe.

Sidst redigeret af Bavina; 06-08-2010 kl. 16:48.
Bavina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 15:28   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
flexydelse mener du ikke ledighedydelse ? og hvis du har ferie til gode kan de bruge og hvis du ikke har kunne optjene ferie beholder man ledighedsydelse under ferie.eller må man selv betale fra egen lomme efter aftale med ens sagsbehandler kald det opladning osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 15:42   #3
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Du kan nok ikke få et svar fra nogen. Ferieloven giver en ret til 5 ugers ferie, hvis de er optjent. Men den nævner intet om at man ikke må holde mere.

Ergo er du i hænderne på den der bestemmer. Men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne holde ferie når du selv betaler, heller ikke selvom det er udover de 25 dage som du vist nævnte i den anden tråd
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 16:15   #4
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
jeg holdte ekstra ferie uden problemer, bare man selv betaler
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 16:33   #5
Bavina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bavina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
flexydelse mener du ikke ledighedydelse ? og hvis du har ferie til gode kan de bruge og hvis du ikke har kunne optjene ferie beholder man ledighedsydelse under ferie.eller må man selv betale fra egen lomme efter aftale med ens sagsbehandler kald det opladning osv
Jo selvfølgelig mente ledighedsydelse. Ok det er altså lovligt, jeg skal bare kalde det opladning eller noget i stedet for ferie?

Jeg betaler selv min ferie, meddeler hvornår jeg rejser, så pengene bliver modregnet min ledighedsydelse Mit spørgsmål går udelukkende på om jeg må holde ferie af egen lomme
Bavina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 16:40   #6
Bavina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bavina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nilla Se meddelelser
Du kan nok ikke få et svar fra nogen. Ferieloven giver en ret til 5 ugers ferie, hvis de er optjent. Men den nævner intet om at man ikke må holde mere.

Ergo er du i hænderne på den der bestemmer. Men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne holde ferie når du selv betaler, heller ikke selvom det er udover de 25 dage som du vist nævnte i den anden tråd
Tak for svar. Jeg tror så også selv at det er muligt, ville bare gerne høre om nogen kendte til noget konkret skriftligt.
Sagsbehandleren lød da også til at det var ok. Dog talte jeg helt sandt og sagde at det drejede sig om ferie skulle måske have sagt opladning i stedet håber så ikke at han finder ud af at opladning er ok, men ikke ferie, nu har jeg jo sagt det
Bavina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 16:44   #7
Bavina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bavina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
jeg holdte ekstra ferie uden problemer, bare man selv betaler
tak! super at vide. Så kan det lade sig gøre
Bavina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 21:52   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
opladning osv lyder bedre end at bede om mere ferie på egen regning jo
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension