K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 16:50   #1
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hvorfor er det altid mine papir til kommunen der bliver væk..


jeg har for en uge siden sendt en hel del papir,til kommunen ang.at ville søge om hjælp til indskud..har så fået et brev idag.....
hvor mange papir de mangler.....jeg bliver underlig i mit hoved..
for det mærkelige er at de papir,de mangler....er dem som de altid ska originalen af...
men jeg har et spørgsmål til jer....hvofor vil de have husleje kontrakt på
det jeg bor i nu??her har jeg boet i næsten 3 år,og har ikke haft forbindelse til kommune vedr. den..og har heller ikke betalt indskud her hvor jeg bor nu..
go weekend til alle
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 16:59   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er da fordi en eller anden taubret rytter er kommet i tanke om at man kan snyde hvis man ikke beviser at man bor hvor man gør og hvad det koster, og en eller anden kyllingehjerne er kommet i tanke om at det skal kontrolleres at kontrollanten har kontrolleret kontrollen ordentligt så INGEN smutter i gennem nåleøjet og snyder.

Mht papirerne, så har de ikke krav på originaler (altså hvis det er dine, så som fx lejekontakt) en kopi kan gøre det (og forlanger de alligevel originalen, tropper du op med den i hånden og slipper den ikke igen før du er vel hjemme hos dig selv, og det kan du roligt gøre med beskeden om at... jamen i smider jo mine papirer væk så i må nøjes til i kande ud af at passe på mine ting) og så tager du for eftertiden at aflevere dem ved paveskranken mod en udenerskrift på at det er modtaget, og du burde være ovre det problem... de kan nemlig godt finde på at "komme til" at smide vigtige papirer væk KUN for lige at spare en måned eller 2 mere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:01   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser

jeg har for en uge siden sendt en hel del papir,til kommunen ang.at ville søge om hjælp til indskud..har så fået et brev idag.....
hvor mange papir de mangler.....jeg bliver underlig i mit hoved..
for det mærkelige er at de papir,de mangler....er dem som de altid ska originalen af...
men jeg har et spørgsmål til jer....hvofor vil de have husleje kontrakt på
det jeg bor i nu??her har jeg boet i næsten 3 år,og har ikke haft forbindelse til kommune vedr. den..og har heller ikke betalt indskud her hvor jeg bor nu..
go weekend til alle
Er der tale om ansøgning om indskud til en ny bolig eller hvad??

Det forlyder til, at for at vurdere, om du kan få indskud, så skal de se på din økonomi, om hvor meget du har... Så det er nok derfor, de vil se, hvordan din lejekontrakt med husleje osv. (varme, vand osv...) ser ud. Du er nok nødt til at gøre det, de har brug for at have... Men lejekontrakten tror jeg nu heller ikke, de bør have. Måske kun pris på husleje. Du kan måske nøjes med den side med priserne på kontrakten (kopi af den side til dem).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:10   #4
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Stop nu alt det sludder...

Hvis man som borger søger om én ydelse, skal man være behjælpelig med de nødvendige dokumenter for, at kommunen kan behandle en sådan sag!

Så glem alle de mindre positive tanker og gør dig selv den tjeneste, at sætte dig ind i sagen først om den/de ydelser du ansøger om.

En kommune beder ikke om unødvendige dokumenter, alt ligger i skematisk form i dag for hvad sagsbehandleren skal udbede sig...

Og søges der indskud, varme, boligsikring osv. så skal kommunen have de originale papirer for lejemålet som f.eks. den originale lejekontrakt!

Læs f.eks. mere på borger.dk

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:37   #5
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
de har fået alt hvad de beder om.. jo. jo...og mere til...

har en spørgsmål mere::::


de vil ha af vide om jeg kan få udbetalt min arbejsgiver pension og hvor mange penge der står,men mit selskab vil ikke oplyse og de siger ifølge loven må kommune ikke få oplyst hvor mange penge der er.....og det bla.et af brevene som er væk,de har selvfølgelig fået at vide at jeg ikke kan få penge
udbetalt...


spørgsmål går på ::hvorfor de vil ha den lejekontrakt på det som jeg skal flytte fra........
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:43   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja den vil de vel have, så de kan bedømme din nuværende økonomi.... så de kan se om der er mulighed for selv at betale eller ej.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:44   #7
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Med stor sandsynlighed vil kommune se hvad der kunne være indbetalt i depositum og hvorvidt dette depositum bliver udbetalt ved flytning, hvilket ingen, delvis eller hel vedligeholdelse af lejemålet påvirker!
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:50   #8
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
de ved godt at der ikke er indbetalt noget....
ang. arbejdsgiver pension.har kommune ikke krav på i følge loven....om hvor meget der er....
siger pension selskab....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 17:59   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er en kapitalpension over 50.000 tror jeg, så kan kommunen kræve at den indløses til at dække udgiften, det er nok derfor de skal se bilag på det..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 18:06   #10
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
ja det er den så ikke.
men hvad hjælper det når p.selskab ikke vil oplyse kommune om hvor mange penge der er........
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen stopper mine sygedagpenge Sweety84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2011 23:15
Været på kommunen med en masse papir Jutta1502 At søge førtidspension 3 22-11-2010 19:31
papir fra kommunen ang, beregning af FTP Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 21-11-2010 12:46
modtaget papir som ikke er mine Mai-Britt Alt det andet 19 26-05-2008 18:38
hvorfor stå man altid tilbage som en tåbe kimmer Dit og Dat 3 30-01-2007 02:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension