K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2011, 10:31   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
... tror også mit problem generelt bare ligger i min selvtillid er dårlig. Så tænker jeg at en mulberry taske til 6000 eller en skønhedsoperation ville gøre mig lykkelig men ved jo godt inderst inde jeg ikke bliver mere lykkelig af det...
..
For et par år siden, mens jeg var på kontanthjælp og ventede på min førtidspension, købte jeg mig en DKNY taske. Jeg fik øje på den længe før, man den var alt for dyr, den kostede 3500 kr.

Jeg var så heldig at kikke ind i butikken der den blev sat ned til knap 1000 kr.

Den dag i dag er jeg meget glæd for den taske og bruger den næsten hverdag.
Donna Karans tasker er universale og gennemførte til mindste detalje.

Nu er jeg en af dem som kan se om varerne af ægte og jeg lover dig nensypigen, at de fine og smarte piger fra Nord for København som er på din alder, bærer DKNY tasker med en stolthed mens de har ægte Burberry tørklæder om halsen og LV pengepung i hånden.

pst...min selvtillid fejler og har aldrig fejlet noget.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:35   #22
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg kan kun blive rigtig bekymret for dig.. til forskel fra de fleste her på tråden..

jeg mener du skal kontakte din læge. så du kan få henvisning til en psykolog for du har problemer med dit selvværd.. og det skal der arbejdes med..

for det som kan bekymre mig mest på dine vegne. er at du oven i købet. kan få et yderligt problem at blive fanget af en gælds cirkel. som du ikke kan komme ud af. og det kan få kørt dig langt ned, yderligt når du står fanget i den..

men som oftest vælger man de hurtige løsninger. når man har et afhængigheds problem.
som jeg se det er for dig. når du beskriver at du kun føler glæde ved at købe..

men den glæde skal du ikke have i en uniform. som jeg ser moden er.. men derimod have fundet den i den person som du i din dagligdag..

og vil sige det er flot at du har fået fokus på dit problem. for det fortæller at du er parat til at gå en ny vej for at få det løst..

og opgiv nu ikke. for den lange vej kan være den bedste investering for dig og din fremtid..

og venner vil med tiden drages af dig som en magnet . da du som færdigbehandlet vil hvile langt mere i dig selv uden en uniform..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:37   #23
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
hej piger

tak for alle jeres svar:-)

tror også mit problem generelt bare ligger i min selvtillid er dårlig. Så tænker jeg at en mulberry taske til 6000 eller en skønhedsoperation ville gøre mig lykkelig men ved jo godt inderst inde jeg ikke bliver mere lykkelig af det...

hvordan klipper i jer selv???
hader at gå til frisør nemlig, min hår er tyndt på trods af jeg spiser vitaminer og sillica, og får altid kritik af frisøren, så har fået en frisør skræk

jeg går ikke i joggintøj men da jeg har mange smerter i underliv og blære går jeg når jeg er hjemme meget i nattøj. Det er min kæreste lidt træt af. syntes bare det smarte tøj er så ubehageligt og stramt... tight skinny jeans osv:-) men hvis jeg skal ud tager jeg selvfølgelig tøj på:-)

jeg er kun 26 og kan godt blive jalou på mine jævnaldrene m deres mulberry tasker, canada goose jakker osv. syntes det unfair de bare får af deres forældre men ok nu det også ekstra slemt i nordsjælland er virkelig mange forkælede unge herude..
Nu kommer det selvfølgelig an på, hvilken længde hår du har. Langt hår er rigtig godt til en fattig pengepung, og jeg har klippet mig selv mange gange ved bare at vende hovedet nedad, samle håret og klippe lige over. Det giver etager. Det går selvfølgelig ikke med kort hår, så her må andre byde ind med erfaringer. Uanset, skal du væk fra opfattelsen at det er nødvendigt at rende til frisør hele tiden og igen. Begynder håret at blive lidt 'tungt', kan man gøre underværker med et krølle-eller fladjern. Eller simpelthen vænne sig til at sætte håret op, for så kan man ikke se hvis det trænger til en klipning
Der findes jo også private saloner, som er en del billigere. De plejer godt nok ikke at være med på sidste modeklip, men det er heller ikke et ræs, du er nødt til at være med på

Mulberry tasker?? Måske det er et nordsjællandsk fænomen blandt unge at det er trenden. Nu er der jo en del velstillede familier i den del af Danmark, så ganske givet, der findes en mere indædt kultur omkring skønhedspleje og accessories end det øvrige Danmark. Men altså, helt ærligt - jeg er en kvinde med respekt for mig selv og mit udseende, men aldrig i livet om jeg kunne drømme om at spilde penge på noget så ganske overflødigt som en Mulberry taske. Det er et materialistisk overflodsræs proppet med tomme værdier, og jeg synes, det er temmelig sørgerligt, hvis man føler sig underlagt dette, og endda kobler sin egen identitet og selvfærdsfølelse på mængden af disse ting

Jeg anerkender at kulturen eksisterer, og at din problematik er reel, fordi du netop lever i det. Din 'kamp' kommer til at handle om at sætte dig selv fri.
Du skal lære at dit selvværd og din værdighed kommer inde fra dig selv, og ikke gr den ydre skal.
Jeg skal fortælle dig en 'hemmelighed'. Folk tiltrækkes af folk, der hviler i sig selv. De har en ganske særlig aura, og disse folk kan slippe afsted med næsten hvad som helst. Folk med pondus kan klæde sig i det grimmeste tøj, og alligevel blive trendsettere
Det kræver mod at bryde ud af lokalkulturen, og gå imod strømmen. Men viser du omverden at du foretager dine valg, fordi det er et BEVIDST valg, fremfor at det er en skamfuld nødvendighed, vil du opleve en helt anden respekt fra dine omgivelser

Du skal finde holdningen i dig selv: "Mulberry taske? Hvad i alverden skal jeg dog med en Mulberry taske? Det kan godt være I andre synes det er et nødvendigt accessory, men personligt finder jeg taskerne grimme, og hvorfor pokker skal jeg spilde penge på noget, jeg hverken har brug for eller synes er pænt". Det kan selvfølgelig godt være, du kan lide Mulberry tasker, men det er blot et eksempel, for at forklare min pointe

Og: "Hvorfor skal jeg gå til skønhedsbehandlinger? Jeg er blevet mere bevidst omkring kunstige stoffers indvirkning på kroppens organismer, og vil ikke længere udsætte mig for den form for forurening. Jeg tilhører den generation, som er blevet fyldt med kunstige stoffer, og har indset at jeg har større risiko for diverse sygdomme og dårligdomme. For at beskytte mig selv, har jeg nu besluttet at lave mine egne skønhedsprodukter ud fra 100% naturlige produkter, såsom avocado

Det gælder om at pakke tingene ind i de rigtige rammer, så det fremstår som dine egne valg. Jeg er sikker på at, selv i nordsjælland, det vil være noget, folk vil have respekt for


Hov, lige en sidste bemærkning. Du siger, du er jaloux på dine jævnaldrende, som får disse dyre ting af deres forældre. Jeg hæfter mig ved at du er 26 år. Du er en voksen kvinde nu. Du skal ikke længere have ting af dine forældre. Som 26 årig burde man have fundet selvrespekten i at klare sig selv, og ikke lade sig 'forsørge' af sine forældre. At dine jævnaldrende stadig får sådanne ting synes jeg må være en kende pinligt. Jeg synes ikke du skal føle et problem i at bryde ud, og begynde at opføre dig voksent og ansvarligt. Tværtimod. 'Selvrespekt' er ordet
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 01-06-2011 kl. 10:51.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:51   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Langt hår er nemt at klippe selv..

Og det kan sættes op på tusinde måder med forskellige spænder.

Jeg klipper også selv sønnike... og hunden... og er efterhånden blevet ferm med en saks, man lærer jo det man skal..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 10:56   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg kom i tankerne om min veninde som har også sådan holdninger til modetøj som i to har og til alt det med at skønheden kommer indefra. Men hvert gang der jeg har ryddet op i mit skab var hun den første som stillede sig i kø for at få mærkevarertøj som jeg ville af med.

Desuden samfund blev indrettet sådan at man viser sin succes, sådan er det blevet. Det give også omsætning til statskassen. No ja Danmark er gået ned i genbrug….

Men det som jeg synes som er væsentlig er, at man skal finde ud af hvem man er og med hvilke gruppe af mennesker har man det bedst mad.
Det hjælper ikke hvis man har dyrt og mærkevaretøj hvis ens veninder gå med en plasticpose i hånden.

Ønske om at være vedplejet og have et stykke tøj som er med på moden, er kun sundhedstegn, især nå man er kun 26 år.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 15:45   #26
Kelle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2010
Lokation: Lidt forskellige steder, men altid Jylland - så vidt jeg husker. :)
Indlæg: 35
Styrke: 14
Kelle er ny på vejen
Jeg har aldrig rigtig gået op i mærkevarer og makeup. Jeg bruger sjældent makeup - medmindre jeg er mørk under øjnene og ligner en død fisk, så kommer der lige lidt på - og det behøver jeg ikke særlig tit købe nyt for. Jeg har det jeg skal bruge. Jeg føler mig lækker alligevel.

Mht. tøj så køber jeg en gang imellem noget på tilbud. Har også købt i genbrugsbutikker. Forsøger at skabe min egen stil, så jeg ikke ligner alle andre. Det kan sagtens lade sig gøre, selvom tøjet er billigt. Og jeg har jo en hel del i forvejen. Jeg tror faktisk ikke engang jeg bruger færre penge på tøj nu, end jeg gjorde før kontanthjælp, da jeg aldrig har gidet betale meget for tøj og mit shoppegen handler om katteudstyr, haha.

Mit hår klipper jeg selv. Det startede for omkring 4 år siden, inden jeg overhovedet var på kontanthjælp, hvor jeg skulle til en nytårsfest, og så syntes jeg lige det ville se smart ud, hvis jeg klippede nogle totter...

I de sidste par år har jeg så klippet pandeår, det er smaddernemt. Det er værre med det lange omme i nakken, det tager tid, og jeg må stå imellem to spejle imens. Men det er heldigvis ikke så tit det skal klippes som pandehåret.

Næh alle "forfængelighedsrelaterede" indkøb kommer bag i køen. Jeg mangler mange ting i min lejlighed endnu.

Kelle
Kelle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Top 20: Her er de mest populære toppolitikere Webmaster K10 Nyheder 0 23-08-2013 15:40
Her er aftalen: Kun førtidspension til de mest syge Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Hvilke aldersgrupper er mest formuende? halse Politik og Samfund 8 02-04-2012 14:52
Hvad vægter mest i en sag supersus Spørgsmål ang fleksjob 40 26-03-2012 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension