K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 22:44   #21
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Hej Gladsaxe.

for at få en ting på det rene
er det fuldt ud lovligt at melde sig syg.! hvilket står beskrevet i lovgivningen.
Lov om AktivSocialPolitik §13 stk 4 er du sygemeldt er det vist stk 5 der gælder

§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.

Stk. 2. Kommunen har pligt til at vurdere, om en person, der har ansøgt om eller får hjælp efter § 11, fortsat opfylder betingelserne for hjælpen ved at udnytte sine arbejdsmuligheder, hvis personen

1) afslår et arbejde, som personen er henvist til,

2) udebliver fra en jobsamtale eller en cv-samtale i jobcenteret eller hos anden aktør eller fra en rådighedsvurdering i jobcenteret,

3) udebliver fra en opfølgningssamtale i kommunen,

4) undlader at give meddelelse til jobcenteret eller arbejdsgiveren om sygdom i tilfælde, hvor den ledige er givet et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller skal møde til jobsamtale hos en arbejdsgiver,

5) undlader at give meddelelse om sygdom til kommunen i tilfælde, hvor den ledige er indkaldt til en sygeopfølgningssamtale eller foranstaltninger som led i sygeopfølgning, eller



Hvis at jeg var dig, ville jeg skrive til mig SB at du stiller dig uforstående over for hendes mail da du mener at en sygemelding er lovligt grundlag for at aflyse et møde, og at du vil bede hende om at følge loven, ønsker hun ikke dette kan du så yderligere true hende med at bruge straffelovens § 155

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel, kan fængsel indtil 2 år anvendes.

og forresten står der INTET om at mødet med din SB skal være i jobcenter hvor de finder det nemt.. det kan sagtens være hos dig selv.. hvis at du ønsker dette.. de er til for dig.. og ikke omvendt.

men vær klar på at hun koger op i det røde felt hvis at du truer hende med straffeloven.. der hæfter hun jo personligt for sine handlinger... og kan ikke gemme sig bag sin chef, eller sit skrivebord.. det er et direkte skud på hende.. men den er altid god at have i baghånden...

håber det kunne bruges..

-DASQ
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 22:45   #22
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Uanset om kommunen er rød eller blå, så har de begrænsede midler og skal have budgettet til at passe.

Jeg er ikke særlig god til politik, men som jeg forstår det, får en kommune ikke tildelt flere penge fordi den har flere førtidspensionsberettigede borgere.

----------------------------------------------------

Gladsaxe skrev:
"Ja, eller måske mangler vi et alvorligt oprør fra SB'ernes side, at de ikke vil finde sig i at blive tvunget af borgmestrene/kommunalbestyrelsen til at handle direkte imod hvad de lærte på deres uddannelse?!,"

Det er lige præcis det mange af os efterlyser.

Det er jo utroligt, at de kan se sig selv i øjnene når de står foran spejlet om morgenen.
Et land/by eller kommunes succes kan ikke måles i hvor mange rige den har, men hvor få fattige/syge den har!!. Det er jo selve kernen i problematikken.

Rød eller blå er åbentbart fuldstændig ligegyldigt, når det kun handler om at beskytte dem der har rigeligt i forvejen, desværre!. Måske budgettere disse mennesker helt forkert med kommunens økonomi eller hvad synes du?.

Der er ihvertfald ingen tvivl om hvordan jeg vil opdrage/fortælle børn og børnebørn, hvordan systemet i virkeligheden fungere efter at jeg selv blev syg. Og jeg har sagt undskyld til et par venner, troede simpelthen ikke på dem før jeg selv endte i samme situation.

Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 22:54   #23
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
Hej Gladsaxe.

for at få en ting på det rene
er det fuldt ud lovligt at melde sig syg.! hvilket står beskrevet i lovgivningen.
Lov om AktivSocialPolitik §13 stk 4 er du sygemeldt er det vist stk 5 der gælder

§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.

Stk. 2. Kommunen har pligt til at vurdere, om en person, der har ansøgt om eller får hjælp efter § 11, fortsat opfylder betingelserne for hjælpen ved at udnytte sine arbejdsmuligheder, hvis personen

1) afslår et arbejde, som personen er henvist til,

2) udebliver fra en jobsamtale eller en cv-samtale i jobcenteret eller hos anden aktør eller fra en rådighedsvurdering i jobcenteret,

3) udebliver fra en opfølgningssamtale i kommunen,

4) undlader at give meddelelse til jobcenteret eller arbejdsgiveren om sygdom i tilfælde, hvor den ledige er givet et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller skal møde til jobsamtale hos en arbejdsgiver,

5) undlader at give meddelelse om sygdom til kommunen i tilfælde, hvor den ledige er indkaldt til en sygeopfølgningssamtale eller foranstaltninger som led i sygeopfølgning, eller



Hvis at jeg var dig, ville jeg skrive til mig SB at du stiller dig uforstående over for hendes mail da du mener at en sygemelding er lovligt grundlag for at aflyse et møde, og at du vil bede hende om at følge loven, ønsker hun ikke dette kan du så yderligere true hende med at bruge straffelovens § 155

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel, kan fængsel indtil 2 år anvendes.

og forresten står der INTET om at mødet med din SB skal være i jobcenter hvor de finder det nemt.. det kan sagtens være hos dig selv.. hvis at du ønsker dette.. de er til for dig.. og ikke omvendt.

men vær klar på at hun koger op i det røde felt hvis at du truer hende med straffeloven.. der hæfter hun jo personligt for sine handlinger... og kan ikke gemme sig bag sin chef, eller sit skrivebord.. det er et direkte skud på hende.. men den er altid god at have i baghånden...

håber det kunne bruges..

-DASQ
Wow, er ikke lige sikker på at jeg vil køre så langt..endnu i hvertfald. Men det er virkelig et godt es at have i baghånden. Tusind tak for dit indlæg, var ikke klar over at en jobsamtale kan holdes i mit hjem, ved du hvor det står beskrevet?.
Samfocus kommer i mit hjem, da jeg ikke har transportmulighed, så hvorfor skulle en jobsamtale så ikke også kunne foregå i hjemmet?.

Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 23:01   #24
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gladsaxe Se meddelelser
Wow, er ikke lige sikker på at jeg vil køre så langt..endnu i hvertfald. Men det er virkelig et godt es at have i baghånden. Tusind tak for dit indlæg, var ikke klar over at en jobsamtale kan holdes i mit hjem, ved du hvor det står beskrevet?.
Samfocus kommer i mit hjem, da jeg ikke har transportmulighed, så hvorfor skulle en jobsamtale så ikke også kunne foregå i hjemmet?.

det står IKKE beskrevet i lovgivningen.. der står du skal medvirke til sagens opklaring... og det er det også klart at anmode om møde hos dig selv...
når din SB skriver at du skal til møde på onsdag.. skriver du bare tilbage at du foreslår mødet bliver holdt hos dig..

ifølge leder i jobcenter i min kommune giver hun mig ret i at man godt kan holde møder andre steder end jobcenter.. de er bare meget dårlig til at oplyse dette... og gør det meget nødigt.. men det er ikke ulovligt at forslå møde hos dig selv.. de skal jo også være med at at få afklaret din sag.

og du vil altid stå stærkere da du er syg og muligvis ikke kan bevæge dig.? komme frem til jobcenter osv... og tør hun sige nej til dig..
skal hun begrunde det, med grundlag i loven..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 23:09   #25
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dasq Se meddelelser
det står IKKE beskrevet i lovgivningen.. der står du skal medvirke til sagens opklaring... og det er det også klart at anmode om møde hos dig selv...
når din SB skriver at du skal til møde på onsdag.. skriver du bare tilbage at du foreslår mødet bliver holdt hos dig..

ifølge leder i jobcenter i min kommune giver hun mig ret i at man godt kan holde møder andre steder end jobcenter.. de er bare meget dårlig til at oplyse dette... og gør det meget nødigt.. men det er ikke ulovligt at forslå møde hos dig selv.. de skal jo også være med at at få afklaret din sag.

og du vil altid stå stærkere da du er syg og muligvis ikke kan bevæge dig.? komme frem til jobcenter osv... og tør hun sige nej til dig..
skal hun begrunde det, med grundlag i loven..
Tak for al din info, tid at fundere og afvente svar fram min SB, forhåbentlig i morgen. Jeg vender tilbage... sov godt alle sammen.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 23:10   #26
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gladsaxe Se meddelelser
Tak for al din info, tid at fundere og afvente svar fram min SB, forhåbentlig i morgen. Jeg vender tilbage... sov godt alle sammen.

Selv Tak..

skriv hvis at der er ballade..
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 00:27   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg ville forfatte et brev, ved næste indkaldelse, om at du ikke kan møde op, medmindre du får hjælp til kørslen, eller anden løsning, da du ikke har ækonomi til at finasere dette.

begrund netop at din afklaring også har fundet sted i dit hjem, af samme årsag.

Du anmoder alternativt om at mødet afholdes hos dig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jobsamtale trods pensionsansøgning!!!! sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 17-12-2010 11:37
Indkaldelse til jobsamtale - partsrepræsentation ? Uglen Alt det andet 7 01-10-2010 10:38
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
tvunget til jobsamtale 14 dage før efterløn buster Dit og Dat 3 27-02-2009 15:28
fratagelse af ledighesydelse (jobsamtale) Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension