K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 16:09   #1
granny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
granny er ny på vejen
Endelig bevilget fleksjob

Så kom den endelig, opringningen fra min sb. "Du er blevet bevilget fleksjob"

Ja tak, det har også været en lang og sej kamp - startede helt tilbage i 2001 hvor jeg var udsat for en fald ulykke og ødelagde min ryg. Blev forsøgt revalideret. Efter 3½ år på sygedagpenge og revalidringsydelse fik jeg beskeden "ikke egnet til fleksjob eller revalidering" altså raskmeldt.

Fandt arbejde, var uddannet social-og sundhedshjælper. Hvor fedt med dårlig ryg. Startede i stedet op på det eneste, der på det tidspunkt var muligt. Uddannede mig til social-og sundhedsassistent. Det skete dog ikke uden blod, sved og tårer. Opgav flere gange uddannelsen, blev syg indlagt og opereret.

Men de skal fa... ikke få min ned med nakken, vente tilbage og gennemførte uddannelse, fik arbejde, blev fyret - sygdom, fik arbejde igen.

Blev syg igen - denne gang - oven i alle mine andre skavanker, fik i løbet af få måneder, svær psoriasis, ledsmerter og invaliderende kronisk håndeksem.

Behøver jeg skrive, jeg blev fyret, fik det endda ad vide af mine kolleger mens jeg var sygemeldt - ikke af min leder! Det kom langt senere.

Hatten af for min hudlæge, han lavede en rigtig god speciellægererklæring, så der var ingen problemer med at få håndeksem anerkendt som arbejdsskade.

Fik 15 % i men erstatning - det hjalp lidt på den skrantende økonomi - min indtægt faldt med 55 %det gjorde udgifterne jo bare ikke.
Mistede derfor min andelsbolig og blev sendt til inkasso af banken.

Samtidig fik jeg besked fra min 2. sagbehandler i den kommune jeg på det tidspunkt boede i. "du kan bare raskmelde dig og så gå ud og finde noget arbejde".

Nå ja, når jeg nu var smidt ud min andelsbolig, flyttede jeg tilbage til min føde-kommune. Første sb jeg fik her har aldrig læst min sag, nr. 2 blev langtidssygemeldt, så nr. 3 hende havde jeg møde med en gang, igen ny sagsbehandler.

Min nye sb blev, min første sb fra den gamle kommune - ju-hu dejligt.

Hun er til at snakke med og hun arbejder for mig - endelig efter 5 uger i arbejdsprøvning, der viser jeg kan arbejde 3-3½ time med en ugentlig fridag.

Indstilling til fleksjob blev sendt til fleksudvalget - ikke godkendt - lægeskøn var skrevet før arbejdsprøvning.

Ny indstilling - ikke godkendt - der manglede en enkelt oplysning.

Ny indstilling - skrev den under kl 15. To timer senere ringede sb - godkendt!

Tilbage til min arbejdsskade: den er anerkendt - det gik faktisk ret hurtigt - tog mindre end fire måneder. Har fået anerkendt 30 % erhvervsevnetab som følge af erhvervsrelateret kronisk håndeksem.

Troede at lykke var gjort bare man blev bevilget fleksjob - kan ikke tage mere fejl.

Min økonomi er totalt smadret og min erstatning som ellers ville kunne rede mig fra økonomisk ruin, kan jeg kigge langt efter.

"Din erhvervse-evnetabs-erstatning kommer først til udbetaling når du er ansat i fleksjob"
granny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endelig fleksjob!!! Monni Spørgsmål ang fleksjob 17 09-03-2012 19:41
jeg er bevilget fleksjob Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 21-10-2011 08:43
Bevilget fleksjob - Hvad nu? elbossen Spørgsmål ang fleksjob 2 04-07-2011 14:11
Jeg tror jeg har fået bevilget fleksjob.... Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 24 15-10-2009 16:40
Endelig et fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 03-10-2009 08:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension