K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 23:23   #1
Kuffen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kuffen er ny på vejen
Erstatning efter ulykke uden sygemelding?

Jeg vil lige høre meningerne i forummet om, hvorvidt det er muligt at få udbetalt en eventuel erstatning for varige mén, erhvervsevnetab eller lign., selvom man ikke har været officielt sygemeldt?

Sagen er, at jeg var ude for et færdselsuheld for 3 måneder siden og har efterfølgende haft en del gener - bl.a. hovedpine, søvnbesvær og spændinger i nakke/ryg.

Jeg har dog ikke været sygemeldt, selvom min tilstand måske godt kunne berettige det. Jeg går nemlig hjemme med almindelige dagpenge som jobsøgende og kan derfor bare gå i seng, når hovedpinen trænger sig på. Der er ikke noget krav om aktivering endnu og jeg skal på et halvt års barsel (hvor min søn skal i institution om dagen) om en måneds tid, men da jeg kan læse mig frem til, at en sag om varige mén typisk afgøres efter et års tid, så når jeg jo næsten ikke at blive færdig med barsel før en eventuel sag skal afgøres.

For mig er det jo ligemeget, om jeg går på sygedagepenge eller min almindelige barsel. Jeg har heller ikke specielt lyst til at blive sygemeldt, men hvis jeg går glip af en eventuel erstatning pga. det, så vil det da være ærgerligt.

Jeg er selvfølgelig i gang med behandling hos fysioterapeut og behandling hos egen læge (+ en del smertestillende medicin), men har bare ikke bedt om en sygemelding endnu, da jeg jo bare går herhjemme og søger et par jobs om ugen, hvilket jeg godt har kunnet klare indtil videre.
Kuffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 07:30   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Dengang jeg var på arbejdsmedicinsk klinik sagde han at jeg IKKE stod til rådighed for arbejdsmarkedet med mit helbred, han anbefalede mig at tage en snak med fagforeningen om sygemelding eller delvis rådighed. Fagforeningen anbefalede mig sygemelding og været det siden.

For at få dagpenge skal du stå fuldt til rådighed, eller stå som delvis til rådighed med skånehensyn.

Tag en snak med din fagforening om det.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 09:15   #3
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
var du på skadestuen efter ulykken eller læge? Var det solo uheld eller var der en anden part?

Er det anmeldt til div. forsikringer (ulykke og evt. kasko)

Jeg blev selv påkørt bagfra for et år siden og har haft problemer med piskesmæld lige siden. Jeg har advokat på til at hjælpe med bla. jobcenter, forsikringer osv. Jeg var på nedsat tid i 9 mdr. før jeg mistede jobbet. Har selv en lille pige og jeg er ikke far på samme måde som før netop pga. alle de gener jeg har fået.

Vil ikke male fanden på væggen da det er forskelligt hvor slemt og hvor hårdt man bliver ramt ved trafikuheld.

Mit bedste råd er at du ringer til en advokat med speciale i erstatningsret. De giver tit en gratis vurdering inden det begynder at koste.

For mig og min familie får det en økonomisk konsekvens for os at jeg er kommet til skade og ikke kan varetage et normalt job mere. Vi skal have huset til salg og der må vi forvente et tab da vi kun har haft det i tre år og har postet en del penge i det. For mig selv som person er det svært at acceptere at der ikke er overskud og kræfter til at komme ordentligt igennem hverdagen. Det har taget hårdt på familielivet da smerter ikke får det bedste frem i folk.

det er absolut heller ikke gratis at gå til behandlinger og få medicin osv. Så det kan få store konsekvenser

Sidst redigeret af karsten31; 09-01-2012 kl. 09:20. Årsag: uddybning
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 09:17   #4
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Man kan godt få udbetalt mén og EET selv om man ikke er sygemeldt.
Jeg var tilbage på min arbejdsplads, hvor jeg arbejdede 16-20 timer ugentlig gennem flere måneder, og fik uden problemer fra forsikringen udbetalt både Mén og Erhvervsevnetab.
Problemet var snarere kommunen, men der er du jo pt. fredet pga. barsel, og i det øjeblik du er sygemeldt skal du regne med at stå til rådighed for mange af kommunens påfund om undersøgelser og arbejdsprøvninger. Du risikerer derved at gå glip af den dyrebareste tid, som man har med sit lille barn. I dag skal man ikke regne med at få lov at gå hjemme som sygemeldt gennem længere tid.

Sidst redigeret af rts; 09-01-2012 kl. 09:51.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 11:21   #5
Kuffen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kuffen er ny på vejen
Tak for svarene indtil nu.

Var på skadestuen efterfølgende og opsøgte egen læge dagen efter - og forsikring burde ikke være noget problem, da det for det første var en anden bil, der kørte ind i min egen og har påtaget sig skylden og herudover har jeg også en privat ulykkesforsikring.

Der er gået noget et par måneder, inden jeg har anmeldt det til ulykkesforsikringen, men det er først nu, at jeg har fundet ud af, at der muligvis bliver et erstatningsmæssigt efterspil, da jeg jo netop har prøvet at klare den igennem uden sygemelding.

Har sendt regninger til forsikringen fra fysioterapeuten, så går ud fra at de betaler dem - har dog ikke modtaget svar endnu.
Kuffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 09:47   #6
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
fornuftigt. Er du klar over at når der er en ansvarlig modpart skal de dække rimelig advokat omkostninger. Dvs. alt efter hvad sagen ender med bliver din egen advokat udgift fastsat efter det.

Du kan også få dækket medicin samt svie/smerte osv.
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra ledighedsydelse til kontanthjælp efter 12 md uden arb. energizer Spørgsmål ang fleksjob 16 23-09-2013 21:28
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Genoptagelse af fleksjob efter langtids sygemelding Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 0 03-12-2009 11:53
På revalidering igen efter sygemelding harms Alt det andet 2 16-03-2009 13:13
Livet efter en ulykke. Ny rapport Stella Politik og Samfund 0 08-04-2008 11:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension