K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 14:34   #21
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg ville også politianmelde hende for injurier, men det skal nok først komme efter du har fået en anden
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 15:19   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ville helt sikkert også klage, MEN du har desværre ikke de vilde beviser, og det gør at du står svagt i forhold til en klage, desværre (du skal i hvert fald IKKE regne med at få anden SB´er uden beviser)

Så som vovse allerede har sagt, hold dig LANGT væk fra telefonen (de skal nok skrive hvis de ikke kan fange dig på anden vis og de kan ikke kræve at du ejer en tlf) og tag meget gerne besidder med til møderne, ikke at en besidder kan gøre det vilde, men du har dog en der kan bekræfte hvad der er blevet sagt (altså ved at du skriver et referat og får besidder til at underskrive, såfremt du set det nødvendigt)

Men jeg kunne også godt finde på bare at ignorere totalt, lade det ligge og vente og se om SB TØR for det tvivler jeg meget stærkt på hun gør, der er en grund til hun siger at du ikke kan få det på skrift, hun ved udemærket at den ikke holder i byretten.

Tør hun så alligevel ville jeg øjeblikkeligt anke (det vil ligge klart til at blive sendt) med henvisning til at du ikke har modtaget nogen skriftlig reaktion på det brev, og derfor naturligvis er gået ud fra at du trygt kunne møde op ved hørecenteret.

Der ville jeg personligt så også nævne at SB´er da godt nok i telefonen både den xx og xx har oplyst at du vil blive miste din KHJ, hvis jeg valgte min hørelse frem for mødet, men fordi SB´er pr tlf den xx, nægtede at give mig dette pr skrift har jeg set bort fra de udtalelser, som værende urigtig vejledning. Og så vil jeg evt oplyse om ventetiden på en ny tur på hørecenteret (især hvis der er lang ventetid)

Sammen med vil jeg evt gøre opmærksom på at jeg i fremtiden vil frabede mig telefoniske opkald fra den SB´er (men det er nu nemmere at lade være med at tage telefonen, så kommer det helt af sig selv, dog har du gjort opmærksom på det, er det også mere legat at sige til SB´er at du ikke har tid lige nu men at SB er velkommen til at skrive, hvis du alligevel kommer til at tage telefonen)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 15:24   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Synes også du skal klage over hende til jobcenterchefen.

Tænkte på om din egen læge mon lige kan skælde hende ud for dig? Og oplyse dem, at det er altså temmeligt vigtigt for dig, at du skal til den der høreforberedende operation - det er jo sidestillet med vigtig behandling, man skal til. De kan da bare flytte tiden til dagen efter eller sådan noget. Det er noget mærkeligt noget, hun ikke vil...

Forlang at få afgørelsen på stop af ydelsen skriftligt! (du burde egentlig have være partshørt, men du har kommet med kopi af indkaldelsen til det, der gør, at du er forhindret i at møde)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 17:11   #24
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Har først læst denne tråd nu - og er da fuldstændig rystet.
Det er absurd og fuldstændig grotesk, det der foregår der

Du har fået gode råd i.f.t. hvordan du skal tackle det skriftligt, så jeg vil
bare sende dig en bunke gode tanke og ønske pøjpøj
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 18:48   #25
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Det er meget muligt, at sagsbehandleren har en meget presset kalender, men det undskylder på ingen måde den behandling du har fået af hende.
Jeg kan ikke umiddelbart komme med bedre råd end dem der allerede er givet, så kan kun tilbyde, at tage turen til Aalborg og være bisidder hvis det er. Mig får hun i hvert fald ikke lov til, at rende om hjørner med.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 21:44   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg ville helt sikkert også klage, MEN du har desværre ikke de vilde beviser, og det gør at du står svagt i forhold til en klage, desværre (du skal i hvert fald IKKE regne med at få anden SB´er uden beviser)
Helt korrekt, at det kan være svært uden beviser, men om ikke andet kan FrkSilverfox da få på skrift, at hendes kh "selvfølgelig" ikke vil blive standset p.g.a. indkaldelsen til behandling.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 22:16   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad kan vi alle på k10 lærer af dette
SNAK aldrig med en sagsbehandler over telefon

over telefon er der ikke nogen beviser og det bliver påstand mod påstand
så en klage kan faktisk gøre mere skade end gavn
fordi man så helt sikkert bliver stempelt i hele afdelingen

men groft er det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 22:16   #28
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hej. da jeg har stået i den samme situation som dig, fik jeg engang et råd fra en herinde om at købe en lydoptager- som sagt så gjort ( og den kostede vist kun 89 kr) og den har jeg glæde af hver gang min SB ringer- hun er oplyst om at jeg optager alt- og hun er som regel rar når hun ved det.

så fat i sådan en, og ring til kommunen og lig en besked om hun skal ringe dig op. og når hun gør det- så optager du- samtidig med du stiller spørgsmål vedr det stop i din KH. så har du hende på lyd når du går til hendes chef.

så nemt kan det gøres- personligt har jeg min ned til alle møder- så er det forholdsvis nemt for mig at skrive referat bagefter, samt man ikke er i tvivl om hvad der blev sagt og aftalt hvis min SB skulle ændremening , som hun temlig ofte gør.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 22:24   #29
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er sygemeldt på kontanthjælp! Jeg er tilknyttet psykiatrien i Aalborg og venter på at komme i terapi! Har 3 diagnoser, som jeg åbenbart skal have hjælp til at få bugt med via. terapi..

fra et andet indlæg du har lavet. Samt det siger lidt du heller ikke selv er klar over hvordan du skal håndtere det

har du en kontaktsygeplejerske fra psykiatrien ?
jeg har fået tildelt en socialrådgiver og som kører min sag nu

tænkte om det ikke var en mulighed for dig, havde i hvertfald undersøgt det
ellers er jeg lidt bange for du kommer til at sidde fast i dette system rigtig mange år

den sagsbehandler du har, forstå ikke psykisk sygdom på nogen måde.
som jeg mange gange har påpeget at en stor procentdel sagsbehandler ingen kompetencer har med at arbejde med psykisk syge.

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-01-2012 kl. 22:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 22:37   #30
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Nu har min SB lige ringet og sagt at hun står ved det hun sagde i telefonen (fjerner min kontanthjælp) Og da jeg så sagde at jeg ville have det på skrift sagde hun " det ved du jo godt ikke er muligt. Vi kan ikke sende breve til alle nasserøve der ikke gider lave noget for deres penge.
Det var dog en pudsig måde at kommunikere på


Men det er vel et klassisk eksempel på en medarbejder, der ikke er klar over, at vedkommende er på arbejde og i funktionen på bedste og anstændigste vis skal repræsentere en offentlig myndighed, hvis øverste officielle chef er: Hendes Majestæt Dronning Margrete II.

Medarbejderen antager givetvis, at vedkommende fortsat sidder hjemme i dagligstuen og drikker kaffe sammen med familien, imedens "sprogblomsterne" strøs ud med let og "elefant" lemfældighed, fx når studenterhuen falder ned over øjnene og begrænser udsynet ... og nogen bliver nød til at pålægges skylden for det manglende pasmål ... og det selvf. ikke skal være pgl. selv.

Meget forvrøvlet sludder er der kommet på skrift og tale igennem årene fra de myndighedskanter ... men den her synes jeg lige tangerer en kende mere over stregen end noget andet jeg tidligere har fået kendskab til.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ministerier får fjernet kritik fra høringssvar 1970girl Politik og Samfund 5 17-12-2012 03:29
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Har du fået fjernet visdomstænder? Ninja Dit og Dat 24 27-11-2011 15:39
Galdeblære fjernet nille60 Alt det andet 11 09-11-2010 17:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension