K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2009, 14:08   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
curls
Har skrevet en partshøring og det ændrede ikke noget. De mener ikke jeg kommer i arbejde efter en forlængelse. Det kan jeg kun give dem ret i.
men gik ikke videre med sagen før min §17.

Men de burde så have langt en plan for revidering, fleksjob eller førtidspension og det er mig helt uforståligt.
men det er åbenbart deres hensigt og flytte så mange de kan på kontanthjælp, det er åbenbart en rigtig god plan.
Problemet med mig er at jeg næsten får det samme i rente om året som kontanthjælp for enlig.
så hvis min sagshandler ikke havde snakket om en §17, så havde jeg været helt systemløs, uden en plan for fremtiden.

kommunen burde jo selv have taget stilling til sagen, fremfor en §17.

men jeg er ikke den eneste og mit spørgsmål på denne tråd.
er der overhovdet nogen som har fået lavet den plan, som alle snakker om.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-10-2009 kl. 14:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 14:32   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej MTVRV1 igen.

Har du været til afsluttende samtale efter din arbejdsprøvning, hvor I talte om muligheder?

Jeg vil sige, som curls - prøv at spørge ind til §27 - hvor kommunen erkender, at du ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår. Eller måske er dine sygedagpenge stoppet før §27-loven trådte i kraft først i juli i år?

Jeg tror nu alligevel, du står ret stærkt i forhold til pension. Håber det bedste.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 15:16   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du ikke overvejet at klage over afgørelsen?

Hvis jeg var dig, ville jeg måske overveje at klage over afgørelsen og henvise til § 27 stk. 4 - netop her hvor de burde kunne vurdere dig i forlængelsen af sygedagpenge, om du skal i fleksjob eller på førtidspension.
Se her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nu ved jeg ikke hvor meget de har forsøgt at vurdere dig mens du var på sygedagpenge, men det er netop i selve sygedagpengeperioden, de laver plan for at få dig tilbage til arbejdsmarkedet eller vurdere, om du var berettiget til førtidspension, revalidering eller fleksjob.
I vurderingen (som er en plan) er jo feks. arbejdsprøvning. Efter arbejdsprøvninger er der, hvor de vurderer, hvad du så skal osv... Som Jørgine spørger, om du har været til samtale efter arbejdsprøvningen - om hvordan det gik, og om skånehensyn osv...

De fleste, som er på sygedagpenge kommer i arbejdsprøvning som en del af en plan for at komme tilbage til arbejdsmarkedet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 15:54   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
http://www.k10.dk/showthread.php?p=6...near#post67657
lidt om hvad jeg fejler.

Jeg har været i arbejdsprøvning og stadig ingen plan for noget som helst.
derfor anbefalede min nye sagsbehandler en §17.
Fik min nye sagsbehandler lige inden mine sygedagpenge vil stoppe
har en syv sider rapport, som beskriver min arbejdsevne og anden aktør ser ingen mulighed for tilknytning til arbejdsmarkedet. Efter den skriver kommunen både flere arbejdsprøvninger og revalidering er formålsløs og jeg kan ikke arbejde.
har 5 læger som skriver ingen behandlingsmuligheder og nedsat arbejdsevne i alle erhverv
samt stationær og varigt.

der er netop hele problemet ingen plan og for mange andre på dette forrum.
men er selv tvunget til en §17 ellers vil jeg blive systemløs.
den venter jeg så svar på. Men hvis kommunen mener alt er formålsløs, burde de jo selv have startet en pensionsag.

kommunen har intet skrevet om hvad de synes om førtidspension eller noget andet.
kun at det hele er formålsløs og vil sende mig på kontanthjælp.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-10-2009 kl. 16:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 16:43   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej MTVRV1.

Som jeg forstår dig, har du været tilknyttet anden aktør i forbindelse med arbejdsprøvning. Den viste, at du kun magtede 5 timer om ugen. Rigtigt?

Så kommer du tilbage til kommunen, og her går sagen i stå, bortset fra, at dine sygedagpenge bliver stoppet. Rigtigt?

Din nye sagsbehandler handler på sygedagpengestoppet ved at foreslå dig at søge en §17. Rigtigt?

For mig lyder det, som om du er udsat for inkompetent sagsbehandling. Det synes jeg, du skal klage over.

Du kan, når energien er til det, skrive en mail til kommunen og klage over inkompetent sagsbehandling, og samtidigt spørge ind til §27, nøjagtig som curls skriver. Send mailen til den i kommunen, der har ansvaret for korrekt sagsbehandling med cc til din nuværende sagsbehandler.

Bare et forslag, så du måske kan komme ud af den frustrerede tilstand, du nu befinder dig i. På den måde har du gjort et eller andet.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 17:02   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja den sidder lige i skabet Jørgine.
netop af samme grund er det så frustrerende.
venter nu på en lægekonsulentens udtalelse og overdragelse til pensionsnævnet.
som er lidt grotesk, når jeg har et brev at min sag var overdraget til nævnet den 30 juli.
Men hvorfor skal det kører så langt ud.
De kunne jo bare have nævnt hvad kommunens indstilling var.
haft en samtale om det. Hvis kommunen så havde ment flexjob kunne være en mulighed, så havde jeg prøvet det. Havde helt sikkert ikke kunne holde til det, men så havde kommunen da gjort noget.
Men nej er tvunget til en §17, for at få kommunen til at tage stilling.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 17:18   #17
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
For den da, man skal være om sig og allerhelst kende lovgivningerne fra A-Z og hvem kan lige det....

Jeg har heller ingen plan fået, men tilgengæld et sygedagpenge stop varsel. Jeg har nok været lidt sen ude, men har fået kontakt med min fagforening, som har en socialrådgiver ansat. Hun tager nu med til møde med Jobcentret og i seneste brev derfra stod, at vi i samarbejde skal udarbejde en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Hmm, ved ikke hvad det konkret betyder, men håber på arbejdsprøvning ift fleksjob, selvom fagforeningen mener jeg er dårligt stillet timeantal.

Når jeg læser dine indlæg her, er jeg overrasket/imponeret over, at du står endnu, for det er da bare ikke til, at stå med alt det alene. Synes det er helt umenneskeligt med alt det man slås med i forvejen. Håber din § 17 går igennem, for dig og ikke for kommunen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 17:31   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Cillenolle
Jeg er også glad for jeg er meget stærk psykisk person. Men der er alså grænser for hvad man kan holde til.
håber også min §17 går igennem, ellers mener jeg selv min sag vil stå stærkt hos ankestyrelsen.

Ja en arbejdsprøvning skal man igennem og jeg sagde også ja tak med det samme. men har også først kæmpet med næb og klør for at beholde mit tidligere job. var rigtig glad for det.
så synes jeg har været i arbejdsprøvning nok.

hvor længe har du været på sygedagpenge, siden du ikke har været ude i arbejdsprøvning.
samt ingen plan
jeg oprettede netop også denne tråd, fordi jeg tydelig kan se ingen får lavet en plan inden sygedagpenge stop. selvom de fleste har været i arbejdsprøvning.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 17:37   #19
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Håber, du finder kræfter til at klage over inkompetent sagsbehandling, specielt omkring sygedagpengestop og brevet af 30. juli. Du burde have en eller anden økonomisk kompensation for den tid, du ikke har haft nogen indtægt, svarende til sygedagpenge fra stoppet og indtil din fremtidige forsørgelse er afklaret.

Det er da kommunen, der skal handle på resultatet af en arbejdsprøvning, da de har betalt for din tid hos anden aktør. Ikke dig, der skal tvinge en afgørelse frem ved selv at søge efter en §17.

Ja, jeg kan nok ikke sige andet end held og lykke.

Måske tager jeg det med inkompetent sagsbehandling op på et senere tidspunkt.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 17:44   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jørgine

Nu ser jeg lige tiden an og ser hvad lægekonsulenten siger.
Men vil også klage over min sagsbehandling, men tror faktisk først jeg vil gøre det
når, når jeg får en afgørelse.
jeg får stadig sygepenge, netop fordi jeg har søgt en §17.
men sagen burde være afsluttet inden den 30 oktober. Har fået tilsagn om de forsætter
ind til en afgørelse. Men det kan tage 3 måneder endnu.
kan ikke se det er lovligt, men ved et afslag kan ankestyrrelsen også se på det.

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-10-2009 kl. 17:48.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten skuffet over sygedagpenge-plan Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 20:50
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32
Stop af sygedagpenge Noah Alt det andet 15 10-05-2010 20:29
Sygedagpenge stop jabma Alt det andet 6 27-04-2010 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension