K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2012, 21:16   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Rygte om reformen ?!?

Rygte om reformen ?!?
Jeg har meldt mig ud af min nuværende fagforening (dvs. ikke a-kasse), Dansk Psykologforening, da de slet ikke hjælper sygemeldte (i hvert fald ikke dem, der kommer fra arbejdsløshedsdagpenge) eller folk, der er i fleksjobs eller er ved at blive visiteret til fleksbevilling.
Så i dag ringede jeg til HK mhp. eventuel fremtidig medlemskab, da jeg må notere i HK's ære, at de har gjort en stor indsats for at hjælpe folk i fleksjobs, og også med en række initiativer for at stoppe fleksjobs- og førtidspensionsreformen.
I den forbindelse kom jeg til at snakke med en HK-medarbejder, der sagde at reformen er gået i baglås og at reformen ikke vil blive til noget. Øjeblikkeligt følte jeg, hvordan mit energiniveau steg og jeg blev fyldt af nyt håb (da reformen vil ellers blive en fuldstændig katastrofe for mig med helt uoverskuelige konsekvenser).
Så jeg spurgte hende om hvor jeg ville kunne læse mere om dette. Hun sagde, at jeg skulle snakke med HK's a-kasse, så jeg blev viderestillet til dem. I a-kassen havde man ikke hørt noget om, at reformen alligevel ikke skulle blive vedtaget.
Jeg endte med at ringe til Folketinget, men kunne ikke komme i forbindelse med nøglepersonerne i sagen, men har indtalt telefonbesked til Finn Sørensen (EL) og formanden for udvalgsarbejdet, men har ikke hørt fra dem foreløbigt.
Bagefter har jeg søgt i nettet alt, hvad jeg kan, men har ikke fundet noget, som skulle støtte påstanden, om at reformen alligevel ikke skulle blive vedtaget. Har også snakket med formanden for LAFS, som heller ikke havde hørt noget i den retning.
Det eneste jeg har fundet ud af (dette via Folketingets hjemmeside) er at 2. behandling af L53 lovforslaget er blevet udskudt til den 14. december (oprindeligt planlagt til den 11. december) - hvorfor, ved jeg ikke - og 3. behandling (dvs. det endelige vedtagelse af lovforslaget) er blevet udskudt til den 19. december. Har I andre hørt noget om at lovforslaget skulle være gået i hårdknuder. Jeg ved ikke, hvad der fik medarbejderen i HK (desværre kom jeg ikke til at spørge efter hendes navn) til at sige, at lovforslaget alligevel ikke skulle blive vedtaget.
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:20   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke hørt at den skulle være gået i stå, der er et fleretal for den i folketinget
så det vil undre mig meget
men der kan være ting i den som skal ændres inden den bliver endelig vedtaget, det er nok det hun har ment
grunden til man har 3 behandlinger af en lov, du skal huske der er del som er blevet partshørt i den
ellers ved jeg ikke hvor hun har det fra

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2012 kl. 21:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 21:53   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er vist en and, at den skulle være gået i hårdknude...

Hele lovmaterialet til sagsbehandlerne er udsendt til SB http://www.ams.dk/Publications/2012/.../Pixipjece.pdf - og det er faktisk frustererende at de har været så meget fremme i skoene. For alle de høringsberettigede er endnu ikke hørt, og folk kan stadig indsende høringssvar ind, så virker lidt som spil for galleriet.

Den reform bliver vedtaget om vi eller ej, og uanset hvormeget kritik der kommer i høringssvarene.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 05:26   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En lille "sjov" ting....

De (beskæftigelsesministeriet) de "glemte" sørme at sende reformen i høring hos Instituttet for menneskerettigheder....

Man kan se mere her http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...29/1181074.pdf

Ja ang selve reformen....så kommer det ikke til at gå i stå....desværre....

Det eneste der kan ske....det er små ændringer i forslaget....og ikke andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2012, 11:43   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Reformerne indholder også elementer mange er ret begejstrede for, specielt ledighedsydelsen ser ud til at forblænde folk totalt (ellers har de bare ikke læst i reformerne), alt det bøvl de skal deltage i, for at opretholde retten til ledighedsydelsen....?

Og kontanthjælpsmodtagere kan på ledighedsydelse nu have formue og samliv, wooooow.
- bliver nok svært med et ikke eksisterende job, at skabe en formue, og på kontanthjælp må de også være samboende - så forskellen er? Med mindre de altså lige frem gifter sig, for at føle de får bare LIDT ud af det.

Så mangler vi bare reformer for kontanthjælp og SU som gør, at alle skal rammes af gensidig forsørgerpligt og tilføje en lille klausul der siger, at kommer man fra kontanthjælp, så høre man under reglerne for kontanthjælp.
Vi så det samme på nuværende ordning, da kontanthjælpsfleksere ikke engang måtte holde ferie fordi de var omfattet af reglerne for kontanthjælp (det må de så nu)....men det tog også RIGTIG mange år at få det gennemført.

Så for min skyld må det som gerne gå i hårknude, men der er hverken tegn i sol eller måne på, at det vil ske....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 02:06   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
GID DET VAR SÅ VEL - men tror desværre det er sket en fejl i kommunikationen i jeres samtale .
Reformen drejer sig jo om at så mange ledige sygemeldte aldrig mere fuldt arbejdsduelige mennesker som muligt skal hældes ned ad kontanthjælps slidsken og skal klare sig for den gældende sats - måske for resten af livet når man ser på det rehabiliteingsforløb der nu sættes i værk .
En Gigantisk besparelse ligger i at førtidspension er dømt ude - vi dur alle , især på arbejdsmarkedet.
Skulle den lovgivning blive trukket tilbage ? Jeg tror det ikke.

Den ny ledighedsydelse ? og hvor mange har ikke opnået at blive smidt ud af sygedagpengene og må nøjes med kontanthjælp - omdøbes nu til ledighedsydelse - smukt ser det ud på papiret. Men kontanthjælp er det stadig.

Deri ligger den store besparelse - ingen bliver mere tilkendt førtidspension, eller kun en lille håndfuld . Staten sparer adskillige tusinde pr. person hver måned.

Endnu engang har venstrepartierne med de konservative ført landet ud i en økonomisk deroute - det er sket før - og hvem betaler regningen - se blot hvad Schlütter regeringen gjorde tidligere- også de førte landet udi økonomisk ruin, - hov -ikke alle blir ruineret - de rige klarer sig stadig trods alt.
Kun mennesker der intet kan stille op mod lovgiverne i dette land ,trods de måske har har arbejdet for samfundets bedste i en meget lang årrække på mindsteløn og nu på grund af kroniske indtrufne sygdomme , trafikulykker, stressfaktorer grundet arbejdspres , eller andet , så hedder det sig , at de ikke gider gøre deres samfundspligt fordi den sociale ydelse er lige så stor som den mindsteløn man kan opnå.

Se de velbjergede politikere der stiller op i show pogrammer i tv og skal tale for og imod fattigdom i Danmark . Man skammer sig over debatten.

Typisk at der skriges på eget ansvar - Dit personlige ansvar - Vi skal have alle med - Danmark er rummelig - når nu ikke arbejdspladserne findes .

Først startede borgeren med at gå ud af skolen som 100% arbejdsduelige mennesker , og siden som sygemeldte hvor kronisk sygdom dukkede op , ulykkespåvirkede, stressramte, og nu af politikerne dømt stadig aktive måske i et tilkendt fleksjob trods meget små ugentlige timetal .
og selvfølgelig på kontanthjælp satsen som ledig fleksjobber , ( når nej ledighedsydelsen ) for arbejdspladserne findes meget få steder til de fremtidige fleksjobbere.

Og hvornår blir loven om reformen så lige vedtaget - i dagene lige op til jul - en julegave til det danske folk - hvilken julegave for de kommende generationer . De ved det blot ikke endnu - og hurtigt glemmes det sikkert at Den danske befolkning faktisk havde bedre vilkår inden vi fik en ny RØD regering.
Jeg græmmes på mine børn og børnebørns vegne.
Jeg tænker med gru på den ny kontanthjælpsreform der er på bedding -

For ingen ved hvad morgendagen bringer så man ikke mere er arbejdsduelig.

Sidst redigeret af maruus; 09-12-2012 kl. 02:28.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 11:46   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- selvfølgelig skal hele molevitten falde i December, så kan Statsministeren bedre sidde og hælde vand ud af ørerne til nytårstalen, og glatte ud, så man kan sidde tilbage med følelsen at selvfølgelig skal vi løfte i flok. Kan allerede NU høre, hvordan hun vil forsøge at formidle et rigtig skidt budskab, som var det Guds gave til befolkningen.
Et 2013, hvor vi alle må stramme os an, for at sikre fremtiden.

Fuuuuck yoou, Helle!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 13:11   #8
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
mon hun har rød kjole på?
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 13:21   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke hun har blå kjole på (og meget røde kinder!)?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 13:44   #10
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Hi hih.

Når ma blander de to farver, så er hun sikkert i ført et brag af en lilla med sorte nister nytårsdress
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt om reformen? Olsen22 Politik og Samfund 18 28-04-2012 23:05
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension