K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 16:41   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står der intet om nogen steder, så det må vi vente med at få afklaret.

Men mit bedste bud vil være, at det kun gælder for dem der skal til at søge førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 21:26   #12
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Ja, Claus Hjort er ude med riven igen. Jeg synes også det er imponerende at det eneste regeringen kan komme frem med ang. førtidspension er at alt for mange psykisk psyge unge får fp.

Hvis det er et problem, så løs det!

Det kan da ikke alene være grundlag for en reform, igen, når det i forvejen er nærmest umuligt at blive tilkendt både fp og flex.

Hvad med at de lavede en kulegravning af hvordan kommunen forvalter lov om aktiv beskæftigelses indsats?
Så ville de hurtigt finde ud af at der kunne spares millioner af kroner på en effektiv arbejdsgang, at kommunerne begyndte at følge gældende lovgivning i stedet for at ødelægge folks liv yderligere med deres evindelige kassetænkning og syltning af sager.

Ord som refusion, beklageligt, afslag, jobcenter, sagsbehandler, arbejdsprøvning, alle muligheder er ikke udtømte er ganske simpelt blevet hadefulde skældsord inde i mit hoved.

Regeringen må snart åbne øjnene for kommunernes smøl, og det er ufatteligt der ikke er nogen der vil røre ved det, når det er så åbenlyst hvad deres inkomptence koster samfundet.
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Når regeringen vil stramme noget, så ender det somregl med, at stramningen også kvæler folk der ikke var tiltænkt kvælningen.......

At de vil kigge lidt på førtidspensionen, specielt for de unge under 29 år, er jeg helt okay med. Men begynder de at stramme noget, så går det galt for de unge under 29 der HAR feks de psykotiske lidelser (som ikke kan hjælpes), og det vil ramme alle dem over 29, som i forvejen har det svært.
Regeringen har jo fremsagt, at de gerne vil kigge på førtidspensionen, men at det IKKE må koste penge''....

Iøvrigt har vi jo præcis de muligheder i dag, som 'nogen' mener skal være nye tiltag.
Midlertidig førtidspension tilkendes jo STADIG til både unge og ældre - den kan de jo bare gøre brug af!

Der er INGEN i dette land, som behøver følge førtidspensionen som en permanent parkering - de kan til enhver tid, ophæve førtidspensionen eller evt få gjort den hvilende.
Der er INGEN TVANG af nogen art.

Så det regerningen skulle koncentrere sig om, er vel bedre behandlingstilbud - også til dem der ér tilkendt pensionen, og til dem der er i risikozonen for senere at få ftp...

Men hov nej!, alt det koster jo penge, så ér det jo meget lettere at skære alle over én kam, og indføre noget nyt, så det bliver meget meget sværre at i det hele taget få den førtidspension

Så jo, jeg lugter også blod her, men jeg fornemmer også sved og rigtig mange tårer.
Det sørgelige er jo, at de siger en ting til befolkningen - som så tror blindt på det åbenbart - men gør noget helt andet. Og dem det går ud over bliver stemplet som vanskelige brokkerøve fordi de gør opmærksom på, at de stramninger der er blevet lavet er fuldstændig uholdbare, rammer skævt og slet ikke virker som de skal.

Menigmand i Danmark tror jo stadig at førtidspensionist er noget man bare bliver ved at blinke med øjnene og sige man har det skidt OG at de får i hoved og *biip*.
Menigmand i Danmark tror de bliver reddet når de bliver syge og de ikke skal gå fra hus og hjem... de tror jo det er løgn når man fortæller hvad man bliver udsat for af systemet.

Hvorfor er det sådan? Sgu da fordi personer som Claus Kronhjort fylder folk med løgn.

Jeg synes også det er helt ok at se på hvorfor så mange unge bliver placeret på førtidspension, men jeg er også godt klar over, at det bliver ikke gjort på en menneskelig måde, men tværtimod kommer til at straffe rigtig mange mennesker og kommer til at gøre syge mere syge.

Jeg personligt bliver nu helt bange for, at i og med de melder ud nu som de gør, bl.a med at mange kan behandles så de kan komme ud og arbejde, får det til at klinge i menigmands ører, at så kan ALLE psykisk syge uanset alder.

Jeg tror dælme ikke der bliver bedre behandlingstilbud... så skulle psykolog fx gøres gratis og psykiatrien forbedres væsentligt... er der nogen af jer der har hørt dem snakke noget om det?

Nej, det her stinker virkelig langt væk
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 22:44   #13
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg er godt nok lidt rundforvirret idag.

men da jeg i min tåge tilfældigvis havde fjernsynet tændt da den kære claus hjort holde sin tale om danmarks økonomi og om hvor stort underskud vi havde, og han nævner at det har kostet med de "smarte" skattelettelser, røg min tanke lige hen på hvem der har taget den størreste del af den kage som det kostede (det er ikke mig), hvis de havde ventet med denne lettelse havde det nok set en smule anderleds ud, i min verden har disse skattelettelser kun givet mere fyldte bankbøger og flere udgifter til bankerne i renteudgifter, som så sender regningen vider til de mennesker som kun har et ganske alm buget, for der er jo nogen der skal betale og det give i mit univers mindre forbrug

en ting ud af mange der kunne hjælpe på at sætte forbruget lidt i gang var at fjerne den gensigdig forsørgelsepligt, det vil gavne mange (HUSK DETTE ER KUN EN LILLE TING UD AF MANGE SOM KUNNE LAVES OM)

jeg prøver her at sætte det lidt firkantet op så i kan se hvad jeg mener

i en famile hvor hvor indtægten er over en mill, får en skattelettelse på 5000 om mdr. de ryger lige ind på kontoen og trækker renter, altså ikke mere forbrug, for før lettelserne blev der jo bare købt hvad de havde brug for da pengene jo var der

i en anden familie er den ene part tjener ca 250000 om året, og den anden part ryger på ftp, men pga den gensigdig forsørgelsepligt ville den part på ftp ikke få det fulde beløb, og for den part der tjener de ca 250000 ville det ikke kunne betale sig at yde en ekstra indsats da det jo bare bliver modregnet partnerens ftp.

jeg tror at de skulle droppe denne forsøgelsepligt for hvis en fam. som den anden familie vil de ekstra penge gå til forbrug og på den måde vil det jo nok skabe lidt mere vækst

en lille firkantet model
man får 1000 kr ekstra i ftp
af de 1000 kr betaler man 40 % i skat (400 kr tilbage i statskassen)
så er der 600 kr tilbage de vil eks gå til at købe tøj og da man jo altid betaler moms af de vare man køber ryger der endnu 25 % i statskassen, det vil sige at min 65 % af hver 1000 kr de giver kommer tilbage plus det jo nok vil skabe arbejdspladser og dermed flere penge til statskassen

man giver den familie hvor indtægten ligger som den før omtalte familie en skattelettelse på de samme 1000 kr dem skal de så betale 69 % af i skat (ja okay det er mere de 65 % som ftper giver tilbage) men de resterne 310 kr ryger direkte in på kontoen til alle de andre penge og samler renter som de små betaler, og dette sætter jo ikke ligefrem gang i hjulene igen

Dette indlæg blev lidt lang og måske lidt forvirret
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 00:02   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
en lille firkantet model
man får 1000 kr ekstra i ftp
af de 1000 kr betaler man 40 % i skat (400 kr tilbage i statskassen)
så er der 600 kr tilbage de vil eks gå til at købe tøj og da man jo altid betaler moms af de vare man køber ryger der endnu 25 % i statskassen, det vil sige at min 65 % af hver 1000 kr de giver kommer tilbage plus det jo nok vil skabe arbejdspladser og dermed flere penge til statskassen
hehe i frederikshavn er skatte % kun 37 % så jeg slipper lidt billiger
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 00:08   #15
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Fodfolket, jeg synes bestemt ikke det er indviklet, men den rene sandhed.

Den familie og omgangskreds jeg er i, er de fleste ufaglærte eller kun med alm "håndværksmæssige" uddannelser, altser stort set ingen der ligger i den høje ende af lønnings skalaen.

Jeg kender en der har ca 320000 kr om året før skat, resten ligger derunder og der er ingen der snakket om, at de par hundrede kr de har fået ekstra i skattelettelse, har betydet ekstra velfærd for dem.

De fleste (inklusiv mig selv) siger, at der bare er lidt mindre minus på kontoen, de stigende priser æder det meste eller det hele alligevel, så ja vi er da så super glade for de skattelettelser.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 00:54   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
skattelettelse
betyder jo intet ligept alt er steget og vil stiger mere tag vin øl tobak smøger hold da op tyskland vil tjene enu mere kassen end de gør elerede
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 09:29   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Regeringens udspil....

....i går, deres famøse planer, er jo indtil videre hensigtserklæringer.
At man ønsker at se på førtidspensionen er jo ikke nogen plan, først nu skal de igang med at se på hvad det er de evt. ved gøre med henblik på førtidspensioner, hvilke mål de vil sætte sig, handlingsplan for at indfri målene, dette skal så altsammen op i udvalg og folketing, hvorefter det skal stemmes igennem folketinget, først da ved vi egentlig hvad der vil ske, men man kan med sikkerhed sige at når Hjorten nævner Førtidspension, så er det ikke fordi han har gavmilde hensigter, og vil det bedste for pensionisterne. Det bliver noget med nedskæringer på den ene eller den anden vis.

Jeg tror dog ikke at han tør give sig til at lave nedsættelser i forhold til eksisterende førtidspensioner, men stramninger vil han have, og det er jo lettest at sparke til dem der allerede ligger ned.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 25-02-2010 kl. 12:41.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 10:53   #18
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
LIGE EN LILLE BEMÆRKNING DER ER TIL AT FORSTÅ

Der er nogen af dem der bestemmer der lidt har misforstået hvordan man sætter gang i forbruget igen.

oppe i mit lille hovede (det er ikke så klogt)
virker det helt forkert at man bruger en masse millioner på skattelettelser midt i en finaskrise, for 2 mdr efter melder ud at den danske økonomi rent faktisk ser dyster ud. (for mig virker det som om at regeringen lige vil skynde sig at få en masse penge ind på deres egen konto inden lukketid)

det virker som om at de ikke rigtig lytter til menig mand/dame om at de rent faktisk er ligeglad med det skattetryk vi har, hvis bare det giver et beder sundhedssystem

for mig at se virker det som om at det ser dyster ud for os der har en normal indkomst, for det ser ud som om at vi bliver fattiger og de rige bliver riger.

lige et lille spørgsmål som også er en tænke tanke.

vi tager en mand som lars "dyne" larsen

hvad tror i han helst vil ?
have en skattelettelse der giver ham eks 7000 mere om mdr.
eller at eks 20000 pensionister får 2000 mere om mdr (ialt 40000)
som de så ligger i hans foretninger

Det er sat lidt firkantet op men det er for at vise at det jo rent faktisk er stort set alle der vinder på at det er de lavtlønnet der får flere penge mellem hænderne

men ret mig lige hvis jeg er forkert på den
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 10:58   #19
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
yyy - Jeg tror kun det gælder dem der ikke har fået den endnu, jeg er rimelig sikker på de ikke kan lave regler med tilbagevirkende kraft.

Derfor er der også 2 sæt regler for ftp dem før 2003 og dem efter dem før er betydeligt bedre stillet end dem efter

Men jeg er sikker på det bliver et endnu større ******* at få en ftp igennem. Nøøj hvor vi trænger til en ny regering.

Men på den anden side, der er mange der får ftp som iløbet af en årerække får det bedre (psykiske sygdomme, neuroser osv) og ja der burde de nok gøre mere brug af midlertidige pensioner. Jeg kender flere der har fået den gamle pension (før 2003) som knokler måsen ud af bukserne og sagtens kunne klare et job evt fleksjob. Så måske ville det være okay at kigge systemet igennem på det punkt.

Sidst redigeret af tije; 25-02-2010 kl. 11:07.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 11:11   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skattelettelse kan man være for og imod. Men de 10 mia eller hvad det var.
de kommer hurtig hjem igen med større afgifter og o.s.v
samt de er givet for at kom flere penge i omløb i første omgang.

problemet er mere at den offenlige gæld stiger med 20 mia bare til næste år.
nogen vis mænd ser Danmark kan komme til skylde op 1000 mia og derved sidde i samme bås som grækenland.
derfor kommer der refomer og besparelser i vores samsfund.
ved faktisk ikke hvor opposition vil finde en masse mia henne til bedre velfærd.

Men økonomien halter i hele Europa og folketinget er en meget lille brik og kan faktisk ikke gøre så meget ved det.

Med hensyn til pension og flex er de fleste partier enig om der skal ske refomer på området. Hvad de så kommer til at indholde må guderne vide.
Der er masser af arbejdsløse og ingen penge til de syge og bedre behandling.
så hvordan folketinget har tænkt sig at få flere i ordinere arbejde er mig en gåde.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension