K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2010, 13:52   #21
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
rolig nu.

hvis du har fået tilkendt en pension, behøver du ikke grue over noget.
det er kun for nye ansøger.
Det her skal ikke tolkes som et personligt angreb på dig.

Men hvordan kan du være så sikker på det, du siger?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:23   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her er jeg enig med MrBurns! Det vil jeg også først se på skrift, før end jeg vil hvile alt for mget på laurbærrene, det er jo trods alt regeringen vi taler om - og dem har jeg mistænkt for at kunne finde på hvad som helst!!

Jeg tror selvfølgelig ikke det sker, meeeeen jeg vil bare gerne høre det fra hestens mule.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 15:49   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kan da heller ikke være 100 procent sikker.
det kan være staten går bankerot

Men hvis det ikke må koste noget og kommunerne skal tage alle sager op med pension og psykiske lidelser og de skal i behandling. eller måske alle på pension
hvor skulle de penge komme fra?
sammenholdt med hvor stor er chansen for dem som har været på pension i 5-10 år og komme i arbejde. de skal først i behandling og så en uddannelse. Samt behandling er man ikke sikker på virker i alle tilfælde.
når man har fået pension i dag, er den på livstid.
hvis de sætter den almindelig pension alder op til 67 år. skulle alle dem på 65 år og som er på folkepension i arbejde igen.
har heller ikke hørt noget omkring det.

Nu er det alså ikke kun regningen som ønsker en midlertidige ordning

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-02-2010 kl. 15:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 16:32   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De vil selvfølgelig heller ikke tage alle sager op, men kan omvendt snildt lave en regl om, at alle nye skal revurderes efter 5 år. Det er blot at sige det, så får alle en indkaldelse efter periodens udløb.

Men jeg er nu heller ikke bange personligt, for jeg har mit på det tørre. Men det er vel kun naturligt man lige får et par tanker med på vejen når man høre om nye tiltag der ikke må koste penge. Revurderinger er ganske gratis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 16:41   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De vil selvfølgelig heller ikke tage alle sager op, men kan omvendt snildt lave en regl om, at alle nye skal revurderes efter 5 år. Det er blot at sige det, så får alle en indkaldelse efter periodens udløb.

Men jeg er nu heller ikke bange personligt, for jeg har mit på det tørre. Men det er vel kun naturligt man lige får et par tanker med på vejen når man høre om nye tiltag der ikke må koste penge. Revurderinger er ganske gratis.
Ja der kan udmærket komme en regel, for dem som ikke er tilkendt pension endnu. også selv man næsten er igennem systemet. at alle nye skal revurderes efter 5 år. måske også uanset sygdom
det er jeg helt enig i.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2010, 18:01   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi skal fremover blive....

dygtigere til at holde os a`jour med

Lovgivning.
Bekendtgørelser.
Vejledninger.
"Hyrdebreve"
Svar på §20 spørgsmål.

og aldrig glemme at politiske mål aldrig kan tilsidesætte lovgivningen.

Ikke gøre som en del politikere, at tro uden at vide hvad fakta er.

SIND skriver:

Stop jagten på psykisk syge


De seneste dages klapjagt på psykisk syge førtidspensionister må stoppe nu. Historierne er uden hold i virkeligheden

Gennem de seneste dage har pressen bragt historier om, hvordan unge, psykisk syge i et alt for stort omfang tilkendes livslang førtidspension - og dermed parkeres på passiv offentlig forsørgelse. Kampagnen har nu fået flere politikere til igen at forlange en reform af førtidspensionsordningen, så pensionerne bliver gjort midlertidige.

”Sandheden er, at såvel antallet af nytilkendelser af førtidspensioner som andelen af tilkendelser på grund af psykiske lidelser er faldende. I 3. kvartal 2009 tilkendte kommunerne 3.618 førtidspensioner. Det er et fald på 9 % i forhold til 3. kvartal 2008. 51,3 % af de tilkendte førtidspensioner blev givet på baggrund af en psykisk lidelse. Dette er også et fald i forhold til andet kvartal 2009”, siger Knud Kristensen, der er formand for landsforeningen SIND.

Sandheden er også, at der ikke er behov for at gøre førtidspensionen midlertidig. Muligheden er der allerede! Ifølge socialpensionslovens § 44 skal kommunerne frakende pensionisten førtidspensionen, hvis der sker en væsentlig forbedring af arbejdsevnen, som medfører, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. Ifølge lovens § 20, stk. 1, 2. pkt. kan man ved tildelingen af førtidspension samtidig beslutte, at sagen skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt. Altså en midlertidig førtidspension.

”SIND opfordrer til, at man stopper klapjagten på psykisk syge førtidspensionister og i stedet begynder at interessere sig for, at psykisk syge førtidspensionister får reelle muligheder for at få et job med løntilskud, et skånejob, som de efter beskæftigelsesindsatslovens § 51 har krav på. Herved får pensionisterne mulighed for at prøve arbejdsmarkedet af, og måske finde tilbage til en situation, hvor de kan forsørge sig selv vedvarende”, mener Knud Kristensen.

Hvis politikerne skal vise handlekraft ved at ændre love, så bør de give alle førtidspensionister mulighed for at gøre pensionen hvilende, hvis de vil forsøge sig på arbejdsmarkedet. I dag er det kun en mulighed for førtidspensionister, der fik tilkendt pension før 1. januar 2003. Hvorfor denne forskel?
Landsforeningen SIND ser gerne, at der etableres en rehabiliteringsydelse, så unge, psykisk syge kan få et sikkert forsørgelsesgrundlag i en periode på fx fem år, inden der tages endelig stilling til, om de skal tildeles førtidspension.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen førtidspension til unge under 40 Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2012 00:10
Hver tiende kan ikke få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 20-12-2011 07:50
KL: Ingen førtidspension til unge! Ninja Politik og Samfund 43 15-08-2010 14:46
Førtidspension for unge hjemmeboede Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 24-12-2009 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension