K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2014, 10:22   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Kommune efter kommer ikke ankestyrelsen afgørelse.

Hvad pokker kan man gøre hvis kommunen ignorer ankestyrelsen afgørelse?

I ankestyrelsens afslag på at forlænge sygedagpenge fra d. 8 maj 2014 skrives der under punktet hvor de forklare hvorfor mine sygedagpenge ikke kan forlænges for at afklare min arbejdsevne:

"Vi vurderer, at det ikke var nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger"

De skriver dette endnu engang i følgende formulering, ud fra betragtningen om at alle skånehensyn var overholdt i den første virksomhedspraktik:

"Det vurderes ud fra ovenstående, at det derfor ikke er nødvendigt at afprøve dine arbejdsevner".

Alligevel har kommunen lige ringet og fortalt at de nu vil sende mig i endnu en arbejdsprøvning.
Må de det når ankestyrelsen netop har skrevet at der ikke er behov for yderlig afklaring?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 10:33   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men det kan da også være positivt for dig, at kommunen giver endnu en mulighed. Du kan da spørge ind til, hvorfor kommunen vil etablere ny arbejdsprøvning. Behøver vel ikke være i relation til din sygedagpengesag, men måske mere fredadrettet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 10:47   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Næ det er ikke positivt! Jeg er faktisk allerede i praktik et sted hvor jeg har det godt. Men da jeg ikke kan komme længere op i tid vil de nu finde et sted hvor transporttiden er kortere, da de så mener jeg kan komme fra 17 timer til 25!
Jeg bor på landet. Der er en halvtimes kørsel til mit nuværende praktiksted. Det er jo slet ikke lang transport tid.

Jeg orker bare ikke deres cirkus længere!
De udvikler ikke min arbejdsevne - de afvikler den.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 11:46   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
ZikZak.

Du har mulighed for at klage over den nye arbejdsprøvning (selve indholdet)
Når du så skal starte i den nye praktik, så klager du over indholdet, underskriver jobplanen med forbehold og henviser til at du har takket ja til afklaring.

På den måde, gør du også systemet opmærksom på, at der er klaget over afgørelsen.


Hvilken paragraf er du blevet forlænget på i sygedagpenge forløbet?
Har du været forlænget efter "arbejdpsrøvning i 39 uger"? er de 39 uger gået?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:00   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har kommunen oplyst dig om hvor og hvad du skal foretage dig i den nye praktik? Hvis ikke, må du da have detaljerne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:07   #6
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Bodrum.

Det er det som er temmelig ironisk...Ankestyrelsen slår i deres afgørelse fast at jeg ikke kan få forlænget sygedagpenge efter 52 uger da jeg er afklaret.
Samtidig forstætter kommunen altså afklaring (på kontanthjælp), da de ikke vil behandle min ansøgning om fleksjob.

Jeg har fået lov at fortsætte i min nuværende praktik - som overholder alle skånehensyn - indtil kommunen så finder noget som ligger tættere på geografisk, da de jo mener det vil gøre en forskel. Jeg bor på landet, 15 km fra den nærmeste større by, så kan ikke se hvordan de kan finde noget der ligger voldsomt tættere på end 30 minutters kørsel.

Jeg vil ikke nægte den nye arbejdsprøvning. Jeg synes bare det er uden ende det her, og det giver absolut ingen mening i mit hoved det som foregår.

I mine øre lyder det sådan her:
Du kan ikke få sygedagpenge fordi du ER afklaret
Du kan heller ikke få fleksjob da du IKKE er afklaret.


Kæden hopper helt af her.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:23   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er forfærdeligt..

Kære Zikzak

... men de er kun fokuseret på een ting: "da de så mener jeg kan komme fra 17 timer til 25!"

Selvforsørgelse for enhver pris.

Jeg er begyndt, at nævne " Et tov har 2 ender, kommunen har fat i den ene ende og du har fat i den anden ende"

Jeg vil ikke skade omdømmet for k10 gennem en oversættelse om præcis hvad jeg mener. Hvis folk forstår ordsproget, så er det godt, men hvis ikke man forstå det, er det trist og med konsekvenser.

Lad os hører nærmere om hvad der kommer til at ske i din sag.

Bedste hilsen

Peter Tovholder
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:42   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I mine øre lyder det sådan her:
Du kan ikke få sygedagpenge fordi du ER afklaret
Du kan heller ikke få fleksjob da du IKKE er afklaret.



Kan bestemt godt forstå dit dilemma, men de to ting hænger jo alt andet lige ikke sammen på den måde, som du beskriver.
Forstår dig som,
Du er afklaret i forhold til sygedagpenge
Du er ikke afklaret i forhold til fleks.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:59   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja systemet er til tider uforståeligt.
Men det er vigtigt, at du holder fast i din ret, og bruger dokumentationen som argumentation når du klager.

Som Peter er inde over, så er der to ender.
Spørgsmålet er bare, hvem har fat i den lange ende??

som Stampe er inde over, så har kommunen deres helt egen måde at tolke tingene på.
Spørgsmålet er så, hvad skal der ske nu.

For mig at se, er det en bevidst måde at forhale din sag på, således at du kan risikere at ryge på kontanthjælp og efterfølgende få en fleksbevilling måske = Nedgang i ydelse.

Det skal du undgå. Derfor skal du på bedste vis gå videre med din sag.
Forsøg at beskrive at du er afklaret, og der er således ikke noget til hinde for at tilkende fleks.

MED TILBAGE VIRKENDE KRAFT fra dato du var afklaret. Henvis afgørelse Ankestyrelsen.

God vind
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 19:34   #10
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Åh jeg er SÅ glad for at i svare mig. 1000 tak! Jeg vil prøve at skrive til dem, som forslået, at jeg i følge ankestyrelsen ER afklaret. Og at de derfor bør overveje at behandle min tidligere ansøgning om fleks igen.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension