K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2014, 11:58   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Speciallæge Niels Kjær Olsen - Aalborg

I forlængelse af denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?p=240615

Opretter jeg en ny tråd, for at gøre opmærksom på, at jeg har sendt en klage ind til Patientombuddet vedr. speciallægens metoder omkring udfyldelse af funktionsevne attester.

Noget af klagen bygger på:

Jeg gør nu opmærksom på, at jeg har klaget til Patientombuddet, fordi at Niels Kjær Olsen har i en funktionsevne beskrivelse skrevet om mine økonomiske forhold.

Lidt af klagen:
Jeg har mødt manden i tredive minutter, og det er af
min overbevisning, at speciallægen har været ude
over sine beføjelser.
Jeg ønsker således at Patientombuddet skal belyse,
hvad en speciallæge's opgave er. Og om Niels Kjær
Olsen har handlet i overenstemmelse med de
retningslinjer der gælder for funktionsevne
beskrivelser i forbindelse med funktionsattester.

Han har udtalt, at jeg kan gå tilbage til den samme løn, som før skaden.
ASK har efterfølgende tilkendt 25% i løbende TAE.
og en arbejdsprøvning har vist under 15 timer.

Ergo er Niels Kjær Olsens vurdering ubrugelig.


Stikord: Speciallæge - Niels Kjær Olsen - Funktionsevne - Arbejdsskadestyrelsen læge erklæring


Afgørelse fra Patientombuddet følger...
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 15:55   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Efter samtale med Speciallægen nu her:

Niels Kjær hævder, at det fremgår af anmodningen fra Arbejdsskadestyrelsen, at de beder speciallægen om at udtale sig om de sociale forhold, herunder LØN.

På:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...eerklaeringer/

Speciallægens opgave
Speciallægen skal alene forholde sig til sin rolle som attestskriver og ikke over for patienten påtage sig de opgaver som tilkommer jurister, sagsbehandlere eller advokater.
Det giver anledning til problemer, hvis speciallægen under eller efter erklæringen er skrevet, udtaler sig om for eksempel sin mening om anerkendelse, mén og erhvervsevnetab. Det ligger uden for både meningen med erklæringen og speciallægens kompetence.

- Det er af min erfaring, at det er kommunen der vurderer arbejdsevnen, og speciallægen der vurderer funktionsevnen.
Så hvorfor skal en speciallæge, som man ikke har kendskab til, udtale sig om noget en anden myndighed har ansvaret for?



I et word dokument har jeg fundet dette, speciallægen skal forholde sig til:
Sociale forhold
For vurdering af de sociale konsekvenser ønskes relevante oplysninger i de sociale forhold, der har betydning for patientens dagligdag, for eksempel:
• sociale forhold, uddannelsesforløb og erhvervskarriere og arbejdets fysiske karakter (kontor, håndværk, selvstændig og lignende)
• nuværende erhverv, ansættelsesperiode og funktionsevne
• perioder og datoer for sygemelding, genoptaget arbejde på eksempelvis halvtid og fuldtid og eventuelt behov for særhensyn i overgangsperioder på arbejdspladsen
• eventuelt permanent arbejdsskifte eller anden social ændring
• tidspunktet, hvor funktionsdueligheden er genvundet, når relevant for patienter som ikke var i arbejde på ulykkestidspunktet


Der står altså ikke, at speciallægen skal forholde sig til LØNNEN. men om hans vurdering taler for fuldtid eller deltid.

Speciallægen påstod i telefonen, at det fremgik af Anmodningen, at Arbejdsskadestyrelsen vil have at vedkommende forholdte sig til det økonomiske.
Imorgen kontakter jeg ASK og hører om det var tilfældet i min sag. Da jeg ikke kan finde de npå ASK under selvbetjening.
.

Det har efterfølgende vist sig, at jeg har bl.a. fået tilkendt 25% i løbende TAE.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 11:59   #3
Caro
Caro
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2013
Lokation: Ålborg
Indlæg: 3
Styrke: 0
Caro er ny på vejen
Tanker om...

Det lyder godt nok broget. Du kan, som jeg læser det, ikke forventes at klare et fuldtidsjob. Det er fint, at du ikke finder dig i hvad som helst fra speciallægen - godt kæmpet.

Hvis du får brug for lidt forslag fra en førtidspensioneret psykolog, så svarer jeg gerne. Jeg er "en gammel hund" i forhold til, hvordan man håndterer sagsbehandlere...

Mvh Karen
Caro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 14:02   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Caro.
Det er en lille detalje. Nogle vil mene at den er af ligegyldig karakter.Men jeg mener, at der er tale om forkert brug af ord, som der skal rettes op på.

Men problemet er, at den hjemsøger mig ved kommunen, også selvom at Arbejdsskadestyrelsen slet ikke begrunder udfra den vurdering.

Hvad er dit fagområde? Patientombuddet eller kommunale sagsbehandlere?

Mvh.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension