K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2010, 18:06   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Question Kontanthjælp nedsat arbejdsevne

Hej alle sammen

Har søgt lidt i forumet men har ikke kunne finde et klart svar.

Hvis man er på kontanthjælp og venter på afklaring i diverse arbejdsprøvninger da man har en kraftig nedsat arbejdsevne, har man da lov til at købe ting og derefter sælge dem mod selvfølgelig modregning i ens kontanthjælp, så længe man bare holder sig under 50.000,- grænsen (Hobbyvirksomheds grænsen), Jeg snakker om internet salg på max. 1 times arbejde om dagen, eller vil ens kommune/sagsbehandler sige at man så bare kan oprette sit eget firma og klare sig for det altså bare sige at man kan blive selvstændig og så smide mig ud af kontanthjælpen på det grundlag ?.

Med venlig hilsen
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 20:03   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
man kan vist godt forvente det værste. mit råd er at vente til din afklaring er slut.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 00:47   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det kan godt være svært at svare på kontanthjælpsdelen, da forum her mest er for fleks og førtidspension. Hvis ikke der kommer brugbare svar, så kan du evt stille spørgsmålet på www.ladk.dk eller se om der ikke står noget om det derinde....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 10:12   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du må ikke eje mere end 10000 kr i formue.
så hvis du sidder med 40000 kr vare, kan de sikkert lave udlæg.
sælg din vare først ellers ingen kontanthjælp.
du skal være momsregistreret
så vent med det

nu ved jeg ikke hvad din kraftige nedsatte arbejdsevne er. Men hvis du har overskud til at drive virksomhed, så hjælper det nok ikke på din sagsbehandling.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 12:18   #5
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Min arbejdsevne er varig nedsat, sidste arbejdsprøvning viste nedsat til ca. 10 timer om ugen, som jeg sagde så køber jeg nogle ting og sælger dem igen, der er jo ikke behov for virksomheds oprettelse så længe jeg holder mig nede under de 50.000,-.
Det er jo netop bare en hobby jeg har og som sagt snakker vi om max. 1 times sammenlagt arbejde hen over en hel dag da jeg netop ikke kan arbejde mere.
I mine øjne vil det være i orden så længe de penge jeg tjener bliver modregnet i min kontanthjælp, men jeg ved ikke nok om dette område derfor vil høre jeres foreslag og råd.
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 14:39   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære iamforever

Hvis du , som du skriver, IKKE har oprettet et firma, med registrering til told og skat, så ville jeg i dit tilfælde slet ikke slet ikke oplyse noget.

Man har vel lov at have en hobby ?

Eller hvad ?

Der er jo f.eks. nogen, hvis hobby det er at samle på frimærker, hvor de også køber og sælger.

K.H.Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 14:44   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en lidt dårlig idé og blive dømt for svindel
når der flyver indtægter og vare køb ind og ud af ens konto ved handel.
men kan så se en masse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 14:46   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror nu nok der er forskel på 'hobby' og hobby der kaster gryn af sig....så der ligefrem er tale om en indtjening.

Ved folk der har haft 'hobby-opdræt' af dyr (racekatte, hunde mm) skal oplyse det overfor kommunen, da de gerne vil modregne overskudet. Men at kommunen tildels kan holdes stangen hvis man spørger om de også vil tage del i underskudet (ormekure, vacciner, muligvis aflivning af syge dyr, specialfoder mm).....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 14:47   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
MTVRV1

Checker nogen ens konti ?

K.H. Florken

helenekr

Den var god

Det er nu ikke for at opfordre til svindel og bedrag, jeg skrev det.
Var ikke klar over at man skal fortælle "dem" sådan noget.
Vil det så sige, at man også skal fortælle, hvis man bliver nødt til at sælge ud af sine værdier ( hvilket jo også kan foregå som internethandel)
fordi det er eneste mulighed FOR AT OVERLEVE ?



SÅ bliver jeg sgu vred, da

K.H. Florken

Sidst redigeret af Stezu; 16-03-2010 kl. 00:43. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 16:16   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis de finder grund til at tro (rimelig grund, hedder det sikkert) at man er social bedrager mener jeg at de gerne må kigge en efer i sømmene også bank bevægelser.

Hvis man sælger fx ens bil og ender ud med at have mere end de famøse ca 10000 i overskud (alt i alt) så skal man vel da leve af alt over de 10, nu det er formuge grænsen ved KHJ??.

Der til er der da forskeld på at sælge fx ens akvarie, og på sælge den samme ting (forstå mig ret *ss*) flere gange... så er der jo tale om en forretning, det er jo ikke forretning på samme måde at slæge ud af få af ens egendele, med mindre man ligefrem laver genbrugs salg/butik, for laver man diekte en butik, fx hvor man sælger ens ungers tøj, at det står fast fx på en internet side, efter som de vokser ud af tøjet, så er det jo genbrugssalg (eller 2. hand som det også hedder) og altså en forretning man har kørende.

Faktisk er langt de fleste af de der hjemmesider med div salg ulovlige, og for ens egen skyld bør man IKKE handle med en der ikke er CE registreret, heller kke selv om at det kun er en børnetrøje til en 20-er man vil købe. Det var så et lille sidespring *s*

Tager jeg jeg ikke helt fejl vil kommunen i så tilfælde netop skeldne i mellem om det er et engangs sag over fx DBA eller om det er en privat hjemmeside der udbyder vedvarende salg.... altså dem (de fleste) der kun lige vil sælge deres cykkel akvarie ol "skrammel" (egendele) gør det jo netop gennem fx DBA og ikke via en privat hjemmeside, de selv samme (enkelt salgs anoncerne) er nok heller ikke lige dem der ellers har givet kommunen grund til at tro folk bevist forsøger at lave socialtbedragerri.

Men er man i tviv er det bedste man kan gøre altså at spørge ens kommune, for de administrere sikkert tingene forskelligt, lige som de gør med så meget andet.... jeg mener der må da vel være en bagatelgrænse??? lige som der er i forhold til om folk er reelt enige (også det med at det administreres forskelligt)

Men er det bare ens cykkel man vil sælge for et par tusinde... det ville jeg ikke blande kommunen ind i, mens jeg ville være mere i tvivl hvis der er tale til noget over de 10, så ville jeg være mere i tvivl, og hellere spørge 1 gang for meget, end (ubevist) snyde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsevne nedsat til et minimum.... KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 08-12-2012 15:07
Nedsat arbejdsevne Gunell Alt det andet 3 07-02-2012 19:09
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Rådgivning ved nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 19-10-2007 14:50
Nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension