K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2010, 10:08   #21
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
1) Kommunen kan ikke forhindre dig i at underskrive noget, de kan blot anbefale dig at undlade at gøre det hvis de mener det f.eks. er noget du selv kan komme til at skulle betale for. (hvis f.eks. udgiften til firmaet ligger over det niveau kommunen har godkendt)

2) Kommunen kan ikke forhindre dig i at bruge bipap, det er en sundhedsfaglig vurdering og man får kun bipap hvis det lægeligt vurderes nødvendigt. For kommunen kan det være en fordel at du har bipap, fordi de så kan lave en udgiftsdeling med regionen i de timer hvor der er overlappende pleje- og respirationsopgaver. Og dén udgiftsdeling skal kommunen og regionen selv klare.

3) I forhold til BPA, så er det jo sådan at hver kommune har et niveau for hvor højt et tilskud de udmåler, som du så kan aflønne dine hjælpere med. Derudover har de et niveau for hvor meget de vil give pr. bevilget time til at din valgte arbejdsgiver (firmaet) kan administrere din ordning.
BPA indeholder ikke en godkendelse af firmaerne ligesom hvis det var hjemmepleje via § 83 (hvor man kan finde alle de godkendte firmaer på nettet), så der er i princippet fuldstændig frit valg på alle hylder så længe prisen firmaet skal have for at administrere samt den løn firmaet vil aflønne hjælperne med ligger inden for kommunens rammer. Kommunerne må heller ikke anbefale et bestemt firma, da de blot skal udmåle et tilskud til dig som du så selv kan vælge om du vil videregive til et firma.

I princippet kan du faktisk lovligt få enhver med et CVR-nummer til at administrere din BPA.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 10:36   #22
sharky
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Lokation: Odense
Indlæg: 12
Styrke: 16
sharky er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odiedog Se meddelelser
Men mht servicelovens bestemmelser skulle jeg gerne kunne bevilges en BPA sådan hvis jeg skal have et aktivt liv.
Jeg ved godt at der er forskel fra kommune til kommune og jeg håber for dig at du snart kan tilkendes BPA
Som jeg forstår dit indlæg er du tilkendt voluntørhjælp, og søger om BPA vil du fortælle lidt mere om det, samt hvilket respirrationscenter du er tilknyttet.
Jeg er tilknyttet Respirationscenter Vest (RCV) og har efter en en kort indlæggelse i sidste uge (1 nat), fået bekræftet at de anbefaler en dag- og aften overvågning af mig det vil være mellem kl. 8 og 22.

Jeg har sendt materialet til min handicaprådgiver som åbenbart ikke giver sig i kast med det selv om RCV anbefaler dette. Det er lidt som om at de kaster det videre til alle andre og ikke vil give sig i kast med noget som helst. Og jo længere de trækker det ud som jeg ser det så har de sparret den udgift.
sharky er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Din gamle kommune skal nu bestemme.... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 11 17-06-2010 17:10
DK kan selv bestemme fattigdomsmål! buster Det er da strengt ! 0 07-06-2010 18:31
Hvis SF skulle bestemme over førtidspension zuza Politik og Samfund 6 07-11-2007 21:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension