K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 17:26   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
rent økonomisk er der en lille mulighed, der hedder betalingsstandsning..... ,
dvs. han stopper simpelthen med og betale til alle kreditorer, til han har fundet en løsning,
tiden til en sådan manøvre er naturligvis ikke ubegrænset,
men, hvis der er råd til en advokat med økonomisk styrring som speciale kan man kontakte en sådan,
der er også firmaer der er specialiceret til disse opgaver,
det er også en mulighed,
det er dog bedre og se om nogle af kreditorene er villige til evt. og eftergive noget af gælden , frem for overhovedet intet at få.
hvilket jo er en realitet hvis din eks bliver erklæret personlig konkurs....
tag en tur i den fri advokat-vagt og hør hvad der kunne være af muligheder........
måske er løsningen der, man kan bare ikke se den når ALT er sort.
håber lidt af ovennævnte kan bruges
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 20:22   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ace, du er meget teknisk, så du må lige specificere lidt mere for Tut. !!

Jeg tror at det vil være rigtigt giverigt for hende/ og/eller hendes eksmand at tale med en advokat. Der taler du om fri-advokat ret, hvor finder de det.

Tut- Desværre er jeg nærmest sikker på at jeres sagsbehandler intet aner eller gør omkring hans situation, så det er med at opsøge andre "videnskaber".

EE -

PS. Tut hvad mener du i øvrigt med (Kierkegård) efter mit "navn" i forrige indslag??. Nu er jeg ikke særligt belæst i den genre (heller ), men mit Ø-navn EE, kommer ganske simplet fra dengang jag var totalt i vildrede om jeg kunne klare fleksjob eller ftp. Det var totalt enteneller dengang og det fandt jeg så ud af at det er dem i mange af mit livs forhold, så derfor "navnet". Underligt. !!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 11:47   #13
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg er af den overbevisning at det ville være klogest, som du siger at lade en lægmand, forklarer!!!!!!!! så mit råd er at i sammen forhører jer i den kommune i nu tilhører, hvad dag man kan møde op, ved denne "gratis ordning". advokaten i møder kan naturligvis ikke guide, jer igennem hele proceduren.
men han vil lige kunne ridse situationen op for jer, i den kommune jeg bor i hedder det advokat-vagten, og har tilstede i det gamle domhus,
men det ved jeres borgeroplysning ALT om ...
så det er bare og spørge dem vedr: åbningstider etc: etc: ...
det er jo ikke et sted der er tidsbestilling ....
så man må hanke op i tålmodigheden.

mvh eders ace dk
ps håber i får lidt ud af denne meget lidet ønskværdige, situation (har nemlig selv været der) og det er ingen spændende øvelse.......
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:14   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
giver lige linket til advokat vagtens åbningstider og adresseri hele landet: http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

håber det er noget du kan bruge, tut
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:35   #15
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tut Se meddelelser
Hej Alle her på K10 og Godt nytår!
Tak for en fantastisk platform, jeg har haft megen glæde af at benytte jeres side, da min datter har været igennem hele møllen...
Jeg har aldrig skrevet her før, men nu kan jeg ikke lige selv finde det jeg skal bruge, og håber meget på noget hjælp.. Flyt endelig mit indlæg hvis det står forkert…
Spørgsmålet er helt konkret: Er der yderligere hjælp at hente, hvis man bliver syg, er på sygedagpenge og ejer egen bolig?Det drejer sig om min eks. mand, som er ved at gå helt personligt konkurs. Han er sygemeldt p. gr. Af diskosprolaps i nakken + stress og depression (udbrændthed?) Sygesagen har han en sød sagsbehandler og fagforeningen til at tage sig af (han får kun dog kun hjælp til sine psykiske problemer af en psykiater, som har set ham 2-3 gange á 15 min., hvilket jeg synes er ALT for lidt). Men hans økonomi hænger totalt i laser. Det er først i dag, jeg er blevet bekendt med, hvor galt det egentligt står til. For han er ikke typen, der beder om hjælp af nogen til noget…
Han har fået forlænget sin sygedagpengeperiode, men alligevel ser det HELT galt ud. Han har 2.285,- til ALT hvad der er ud over faste udgifter (og de er barberet HELT ned). Dvs. han skal udrede transport, medicin(lykkepiller, beroligende og smertestillende), mad, fysioterapi (motion og massage), tandlæge (paradentose), personlig såvel som huslig hygiejne osv. Osv. Ud af de skallede 2.285,- Kr. Jeg VED at han vil droppe tandlægen og fysioterapien, men alligevel er det jo ikke nok…
Er der nogen der ved, om der er mulighed for ekstra hjælp i hans situation? For jeg nægter, at bede manden om at stå med hatten i hånden, hvis det på forhånd er udsigtsløst, det kan han simpelthen ikke bære lige nu. Han vil gerne sælge huset, og få et mindre krævende sted at bo, men huset trænger til en kærlig hånd, og det har familie og venner lovet at give ham til sommer. Lige nu har han ikke engang til et indskud, så tanken om to huslejer er udelukket.
Skal han bare prøve at sælge nu?
Hvad vil det sige at gå personlig konkurs?
Skal han låne sig frem indtil venner og familie har gjort hvad de kunne?
Er der nogen der har prøvet det, eller har nogle gode råd?
Hvad pokker skal manden gøre indtil hans situation er afklaret ?
Denne måned har han -500,- Kr. at leve for. Ok, det er hans egen skyld, at han ikke har lavet en budgetkonto, men det har han ikke haft overskud til, rent psykologisk, og lige nu, så står han her. Man KAN altså ikke spise mursten...
På forhånd tusinde tak Tut
Det er jo en sag der bliver svært at rådgive om både lovmæssigt og personligt.

Jeg håbe du vil kunne bruge nogle af udtalelserne fra alle som har svaret og som passer på din eks´es situation.

Hvis han sælger huset og der bliver en overskud uanset om den er lille eller stor, så vil det blive betragtet som formue.

Din eks lyder til at være langt nede i kulkælderen.

Er det muligt at hjælpe ham personligt med f.eks. at lave måltider der kan fryses ned og putte det i hans fryser som en lille hjælp ??

Eller hvis han ønsker det og hvis i er flere der vil hjælpe lidt og kan så kan det være en mulighed f.eks at tilbyde ham at hente ham til en gå tur eller bare tage en opvask eller støvsuge.

Når et menneske er langt nede kan det være det mindste lille ting som at vaske en tallerken af der kan hjælpe.

Hvis han ønsker at komme af med huset for ikke at gå helt ned i kulkælderen, så snak med ham om han ønsker at huset "barre skal væk" eller han virkeligt vil vente til sommer med salget.

Jeg håber han kommer sig snart.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 12:43   #16
Tut
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 13
Styrke: 17
Tut er ny på vejen
Kære Ace, Enteneller, Buster og Havedammen

Undskyld jeg ikke har skrevet før, havde ikke lige luret at der var en side to.
Det med advokatvagten er en rigtig god idé, jeg håber jeg kan få ham med på tanken. Jeg er så bange for, at han vil komme til at sidde med en kæmpe gæld, hvis ikke han tager fat om nældens rod nu, for det er jo indlysende, at man ikke kan klare sig for det ydmyge beløb der bliver tilbage, når regningrene er betalt, og at låne sig ud af problemet er, i mine øjne, ikke en farbar vej, slet ikke når man har stor gæld i forvejen.
Han er meget i tvivl om, hvad han selv vil, men jo mere information han kan få, des lettere bliver det nok at træffe det rigtige valg. Det nytter jo ikke at vente til sommer, hvis huset kommer på tvang inden da...
Det med den personlige hjælp er et rigtigt godt råd også, men ikke lige til min eks, han føler sig intimmideret (staves) og umyndiggjort, hvis man vil hjælpe på det personlige plan, så jeg holder mig pænt til det økonomiske

Enteneller: Søren Kierkegaard har skrevet en fantastisk god bog der netop hedder Enten-eller, troede måske du var lidt inspireret af den

Tusinde tak for jeres svar alle sammen, jeg lover at vende tilbage med nyt, når der sker noget. Og så vil jeg prøve at se, om der er en eller anden funktion, så jeg kan få en mail, når der bliver skrevet i tråden... v.h. Tut
Tut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 18:20   #17
Tut
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 13
Styrke: 17
Tut er ny på vejen
Kære Alle

Jeg skal hilse jer mange gange og sige tak fra eks'en. Han er meget rørt over jeres omsorg, og alt det I har fundet ud af. Jeg får besked, når der er nyt, og lover at skrive her. v.h. Tut
Tut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 21:05   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tut du kan under din profil side sætte den sådan at du får mail når der skrives i de tråde du deltager i ...

Held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 21:50   #19
Tut
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2007
Indlæg: 13
Styrke: 17
Tut er ny på vejen
Tak Hejdien, for held og lykke, jeg fandt ud af det med mails helt selv, havde bare ikke tænkt over det, fedt I har denne side, TAK !
Tut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 11:23   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Tut og Hejdien, det må I lige fortælle mig hvordan man gør, indstiller sin profil så man modtager en mail på de tråde hvor man gør sig. Det kan jeg simpelt hen ikke finde. Ved godt at det er under "ændre profil siden", men så kan jeg heller ikke finde ud af mere. !!?

Kan I lige hjælpe mig ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der noget hjælp at hente klister Alt det andet 5 19-08-2013 01:22
Er der slet ikke nogen hjælp at hente? Zweetz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 22-04-2011 19:29
Hvor kan jeg hente hjælp..? Nitten60 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 16-01-2011 17:38
Er der hjælp at hente?? gittedl Alt det andet 3 11-02-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension