K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2015, 20:53   #11
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej Peter
Jeg er stadig ansat på mit job hvor jeg har været 10 år i forskellige funktioner. Jeg får stadig løn men på et tidspunkt vil driften ikke kører rundt og jeg kan se frem til en fyring. De vil gerne have mig tilbage og venter pt på MR scanning får at se om der kan behandles evt med antibiotika ved modic forandringer. Jeg nævner erhvervstyrrelsen da jeg har genoptaget sagen. Jeg er ikke tilfreds med 8 procent fra ASK når hele mit liv og det jeg er uddannet er faldet fra hinanden. Nu er det en kamp at få strømper på , så det kan de glemme. Der er ingen der har nævnt de forandringer selvom de var på scanningen fra 2012. Jeg har aldrig hørt om dem eller selv tænkt på det, vidste kun jeg havde en diskokolaps af en slags. Det er 3 uger siden min nye læger påpeger der er modic forandringer så han vil gerne have mig scannet igen.Jeg bor i det mørke Jylland, og har også på skrift fra ASK de ikke vil betale mine behandlinger når de kun er linderende ... Tak for du gider bruge tid på mig og min sag

Og tak grisne hvornår skal jeg kontakte PBU bare når jeg ikke længere får løn?. Jeg tænkte på om jeg også skal sige til mit forsikrings selvskabte jeg har genoptaget sagen "? Det synes jeg der stod et stedgod aften
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 21:25   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I forbindelse med at ASK skriftligt oplyser dig

at de ikke vil betale behandling da resultatet kun er lindrende kunne jeg godt tænke mig at læse.

Har ASK henvist til nogle lov§§ eller Principafgørelser eller andet?

Jeg spørger, fordi min interesse ligger netop i genoptræning af fysisk handicappede.

Men at du har anket din %sats som ASK har fastsat foreløbigt, er havnet ved Erhvervsstyrelsen gør mig stadig forvirret.??

Mener du ikke Ankestyrelsen?

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/S...den-Flash.aspx

Har du familie i Københavnsområdet?

Der nævnes problemer både i lumbale led og thorakale. Har du Modic-forandringer begge steder og hvilken type?

https://www.pinterest.com/pin/59250551322994880/

http://www.modicklinikken.dk/test-om...c-forandringer

Jeg spørger fordi der ligger domme som kan have betydning for dit senere forløb

Hilsen Peter

Ja, du kan sende mig oplysningerne om at ASK ikke vil betale din behandling pga det kun er lindrene. Send det på en PB, Personlig Besked Øv dig!

Sidst redigeret af phhmw; 04-10-2015 kl. 21:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 21:31   #13
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Peter.
Det er nok bare mig der er et skridt foran den er ved ASK og de har skrevet de forventer den færdig behandlet i 2017, det er BUPL ikke tilfreds med. Grunden til jeg siger erhverstyrrelsen er jeg går ud fra den kommer derhen når Manhattan genoptaget sagen og ens erhvervsevne er så forringet på grund af skaden. Ja jeg har det på skrift at de ikke vil dække udgifterne når dekan er lindrende - kan sende det hvis det er min læge var også helt oppe og ringe pga af det.

Peter det er Ankestyrelsen jeg mener

Håber du kan læse hvad jeg har skrevet, det gik for stærkt
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2015, 21:35   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Millamai Se meddelelser
Forresten skal jeg rage special lægeerklæring med p jobcenter i morgen der står jo hvad jeg kan osv ☺️
Umiddelbart vil jeg mene det er en god idé, men hvis du gør, så aflever den ved skranken og bed om kvittering for, at den er modtaget.
Du skal ikke bare give din sb den i hånden.

Og denne fremgangsmåde gælder ved alt du afleverer til kommunen.
Det handler om dokumentation, og ikke ret meget andet.

Jeg selv var særdeles rundhåndet med mine spec.lægeerklæringer, men jeg afleverede dem bare til min sb, var jo ikke klogere dengang, og da jeg mange år senere bad om aktindsigt kunne jeg konstatere, at alle de erklæringer jeg selv havde afleveret, de var ikke i min sagsmappe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 06:57   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
at de ikke vil betale behandling da resultatet kun er lindrende kunne jeg godt tænke mig at læse.

Har ASK henvist til nogle lov§§ eller Principafgørelser eller andet?

Jeg spørger, fordi min interesse ligger netop i genoptræning af fysisk handicappede.

Men at du har anket din %sats som ASK har fastsat foreløbigt, er havnet ved Erhvervsstyrelsen gør mig stadig forvirret.??

Mener du ikke Ankestyrelsen?

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/S...den-Flash.aspx

Har du familie i Københavnsområdet?

Der nævnes problemer både i lumbale led og thorakale. Har du Modic-forandringer begge steder og hvilken type?

https://www.pinterest.com/pin/59250551322994880/

http://www.modicklinikken.dk/test-om...c-forandringer

Jeg spørger fordi der ligger domme som kan have betydning for dit senere forløb

Hilsen Peter

Ja, du kan sende mig oplysningerne om at ASK ikke vil betale din behandling pga det kun er lindrene. Send det på en PB, Personlig Besked Øv dig!
Den er god nok, jeg skal prøve at finde min sag frem. Jeg forsøgte at få betalt medicin og fysbehandling og fik afslag da det blev vurderet at det var vedligeholdende behandling ikke helbredende behandling. Som hovedregl smækker kassen i når der ligger en afgørelse fra ASK ang. mengrad. Ifølge den jurist som førte min arbejdsskade sag er det desværre korrekt iflg. Lovgivningen.

http://www.ask.dk/~/media/ASK/pdf/ve...ter%20pdf.aspx

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30324 Specielt paragraf 4-5 ifht bedst mulig helbredelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af Millamai Se meddelelser
Og tak grisne hvornår skal jeg kontakte PBU bare når jeg ikke længere får løn?. Jeg tænkte på om jeg også skal sige til mit forsikrings selvskabte jeg har genoptaget sagen "? Det synes jeg der stod et stedgod aften
Ja, hvis du ikke selv kan betale pensionsindbetalingerne, kontakter du PBU når di er fyret og så laver I en aftale et år af gangen. Husk bare selv at kontakte den når året er ved at udløbe og bed om forlængelse hvis det er nødvendigt... Kan ikke huske om det også kan gøres via deres hjemmeside.

Men det er vigtigt at holde tidsfrister så den ikke mister sine dækninger. Du kan med nemid på www.PBU.dk se præcis hvordan du er dækker under punktet "hvis du bliver syg" tror jeg det hedder.

Jeg har mødt flere pædagoger som ikke havde sat sig ind i hvordan de er dækket via vores pensionsselskab og der er synd, for vi har en rimelig god pensionskasse som hjælper ved fleks og pension

Ved ikke lige det omkring dit forsikringsselskab, for det skulle jeg ikke
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 14:14   #16
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej okay tak det vil jeg huske. Mange tak
Peter jeg skal nok tage et billed senere og sende det.
Jeg var på jobcenter i dag og vi gennemgik speciallæge erklæring. Jeg beskrev min hverdag , hvad jeg havde tænkt i fremtiden osv.
Sagsbehandler vil kontakte virksomheds konsulent med henblik på at få pratikker i gang .Vi talte om hvor mange timer( 10 timer) ugeligt . Jeg fortalte jeg ( ironisk nok) ved en del om kroppen idræt og sundhed. Jeg har også stor viden om børn med speciale behov. Enden på samtalen blev jeg blev kontakte af en virksomheds konsulent. Så nu må jeg vel vente og se hvad det er for noget og krydse finger for at der bliver taget hensyn til mine skånebehov. Ha en god dag derude
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 17:03   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tror ASK har begrundet deres afslag med betaling af behandling ...

Kære Millamai

med følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Udgifter til behandlinger

Dækning af udgifter til sygebehandling, optræning og hjælpemidler er en af de ydelser, den tilskadekomne kan have ret til efter arbejdsskadesikringsloven.

For at kunne få dækket udgifter til behandling efter loven, kræver det, at disse skal sigte på behandling af selve arbejdsskaden – altså ikke oplysning af selve sagen. Desuden skal behandlingerne have varig helbredende effekt på arbejdsskadens følger.

Det er den tilskadekomne, der skal godtgøre sammenhængen mellem den anerkendte arbejdsskade og behovet for behandling.


Det har man gjort på et meget tidligt tidspunkt, hvilket viser hvad systemet vil.

Det skulle der have været klaget over.

Du er nu på Jobcentreret forstå jeg, fordi vi kan ikke have en patient gående rundt i ledighed.

Man skulle hellere tænke lidt over, hvilken behandling der kunne hjælpe dig. Forbandede menneskefjendtlige sociale system.

Jeg har sendt dig mange link, helt bevidst.

Fordi, jeg fornemmer at du ikke har det hele overblik i begge dine sager.

Det er meget vigtigt, at DU ved og forstår alt om din situation.

Pt har du mange smerter og begrænsninger!

Hvis ikke der kommer noget udefra, vil det sandsynligvis fortsætte.

I værste tilfælde vil din situation forværres, fordi nu vil du opleve mennesker som skal se om du ikke kan yde lidt mere end nu.

Her skal du passe på, da det er din ryg der skal bestemme hvad du kan.

Hvis du var min datter og du boede på Sjælland ville jeg få dig her til en vurdering: http://ofeldt.dk/

Hvis du har haft Modic-forandringer FØR din arbejdsskade skal du kende til denne dom:

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...en-kan-medfor/

Derfor stiller jeg dig mange spørgsmål, hvor hver eneste er vigtig.

Når vi stiller spørgsmål er det ikke for at være kloge men fordi vi ved hvad der sker i din fremtid. Derfor svar på alle spørgsmål til dit eget bedste.

Mange af os andre har været inde i dit nuværende rum og ved præcis hvad der sker i dit liv om 1 år 2 år etc.

Du er havnet i en retssal, med 2 modparter, som har modsatrettet interesser.

Derfor må du ikke bare lade 2 og 2 være 5 og stole 100% på at din fagforening kan køre begge dine sager igennem.

Du skal vide hvad og hvorfor i dine sager. Det kræver store ressourcer.

Hvem andre skulle ellers gøre det?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-10-2015 kl. 17:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 21:59   #18
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Tak for svar , der er mange ting jeg skal tage stilling til jeg slet ikke har tænkt på. Hvem har modsatrettet interesse ? Arbejder de ikke sammen for at sikker mig bedst mulig? Jeg har overvejet advokat for synes ikke jeg hører meget til min fagforeningen. Pt har ASK skrevet de forventer min sag færdig i 2017. Det er langtid og fagforeningen vil klage over det. Jeg har sendt en PB til dig Peter
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 22:21   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det kræver store ressourcer...

Kære Millamai

... at være en social sag ved kommunen samtidig med en arbejdsskade.

Kommunen og du har modsat interesser.

ASK, Arbejdsskadestyrelsen skulle være en uvildig sagsbehandler, men de sidste år har vist enorme uregelmæssigheder.

Derfor skal du ikke skrive mere, men handle!

Søg aktindsigt ved alle 100%, som foreslået.


Køb 2 mapper og hold kommunesagen og arbejdsskaden adskilt.

Så begynder de mange spørgsmål at dukke op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 09:33   #20
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Millamai Se meddelelser
Tak for svar , der er mange ting jeg skal tage stilling til jeg slet ikke har tænkt på. Hvem har modsatrettet interesse ? Arbejder de ikke sammen for at sikker mig bedst mulig? Jeg har overvejet advokat for synes ikke jeg hører meget til min fagforeningen. Pt har ASK skrevet de forventer min sag færdig i 2017. Det er langtid og fagforeningen vil klage over det. Jeg har sendt en PB til dig Peter
Kære Millamai
Du skal tænke dig godt om inden du tager advokat for egen regning.
En advokat for egen regning er ikke ensbetydende med bedre sagsbehandling.

Nu er det fagforeningen, deres jurister og advokater, som står bag dig uden omkostninger.

Du er inde i en langvarig sagsbehandling med år, måneders ventetid og afklaring.

Det vigtigste som jeg ser det er at du SELV følger op på din sag og rykker respektive parter for svar, hvis du er i tvivl om hvad der sker på din sag.

Skulle din sag ende med stævning = retsag er du økonomisk bedst hjulpet via fagforening.
Kan du ikke få fri proses efter ansøgning, hvor det er økonomien samt om civilstyrelsen vurderer om du har en god sag, vil en opstart med spørgsmål til retslægerådet samt stævning koste dig minimum kr. 50.000
Endvidere hvis man taber skal man dække modpartens omkostninger.

Ovenstående dækkes af din fagforening hvis de fører sagen men du skal selvfølgelig være tryg ved det.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension