K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 23:39   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det virker bare besynderligt, at sagsbehandler kan forlænge nogle gange, og til andre tilder er det ledelsen i komunen der enten forlænger eller fratager sygedagpengene.

Der hvor ledelsen træder til, er netop sager der trækker ud.

men hvad kompentance har ledelsen, til at kende nyancerne i en sag, som jo følges af sagsbehandler?
Og er det ikke bare et udtryk for besparelser, hvor der er fastlagte procedyre i kommunen?

PS. eks. sagsbehandler lover forlængelse, men overrules efterfølgene af ledelse, da man ikke vil love noget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 08:55   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, præcis, popiea (og jo netop hvad vi så også oplevede)

Bemærk også at i avisartiklen udtaler Jesper R Jensen/jobcenterchef at han ikke har indgående kendskab til sagen!

(Dette er en direkte løgn, da han netop var én af lederne der godkendte og fasholdt den ulovlige afgørelse -og dette pointerede jeg overfor journalisten da jeg sad med et brev fra Hr JRJ som sagde netop det modsatte! -han havde kendskab til sagen, omende ringe!)

Nå ja, og så kan jeg tilføje at manden lige var tiltrådt jobbet, 4 dage tidligere, så jeg kan MÅSKE tilgive ham, at han ikke har mulighed for at sætte sig ind i en næsten 8 år gammel sag!
apropos, dit spørgsmål omkring kompetance mv, det siger jo sig selv at man umuligt kan sætte sig ind i alt i sådan en langvarig sag på 4 dage(ja, selv ikke engang vores advokat kunne!)

(-men så syns jeg det havde klædt ham at være ærlig, og ikke lyve)

altså = som leder, er han jo nødt til at være loyal mod sit personale og stole på dem, hm....

(-han valgte så liiiige i dette tilfælde den forkerte hest!)

Nå, undskyld, min sludder -men jo, det ER nogle besynderlige afgørelser, mildt sagt!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 18-09-2010 kl. 09:00.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 10:52   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, ledelsen HAR det overordnede ansvar. Normalt går de bare ikke ind og handler direkte på sager.

Har været ude for to eller tre gange i løbet af mine tre år i jobbet, at vi simpelthen har været nødt til at sige, at det måtte være en ledelsesmæssig beslutning (det var dog ikke i forbindelse med ydelsesafgørelser, men vist mere ift. nogel af de sorte huller i lovgivningen, hvor vi ikke følte vi bare kunne vælge den ene eller den anden vej af os selv)

Så det kan være, at det er fordi I er sådan nogle "lange, tunge og besværlige sager ", at sagsbehandlerne har følt behov for at have ledelsen inde over?!? Pas ellers!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 12:16   #14
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Popiae

Jeg har ikke svaret på det, men kommer fra samme kommune og min sygesagpengesag er:

1. forlængelse på 26 uger var aftalt med sagsbehandler (dog efter en del rykkere), men var med på et teammøde og fik fornemmelsen, at det var lige for at vende sagen og være sikker på handleplanen. § 27, stk. 1, nr. 2.

2. forlængelse er sket uden mit vidende. De 13 uger, der efter 1/4 lægges oveni de 26 uger. Jeg får det at vide i en telefonisk opfølgningssamtale. § 27, stk. 1, nr. 2.

3. forlængelse er sket ved sagsbehandlers initiativ. Min 2. forlængelse stopper her 30/9, men blev for en uge siden ringet op af sagsbehandler, at de instiller mig til fleks, men kan ikke få sagen færdig inden stop, så forlængelse sker i forhold til § 27, stk. 1, nr. 4. Sagsbehandler er nyuddannet og har haft en koordinator (ved ikke hvad det er) og leder inde over.

Alle er ansat i Jobcentret.

Mvh.
Cillenolle
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 16:01   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Tja, ledelsen HAR det overordnede ansvar. Normalt går de bare ikke ind og handler direkte på sager.

Har været ude for to eller tre gange i løbet af mine tre år i jobbet, at vi simpelthen har været nødt til at sige, at det måtte være en ledelsesmæssig beslutning (det var dog ikke i forbindelse med ydelsesafgørelser, men vist mere ift. nogel af de sorte huller i lovgivningen, hvor vi ikke følte vi bare kunne vælge den ene eller den anden vej af os selv)

Så det kan være, at det er fordi I er sådan nogle "lange, tunge og besværlige sager ", at sagsbehandlerne har følt behov for at have ledelsen inde over?!? Pas ellers!
Popiae, det samme vil jeg sige som Andersine85... Altså ledelsen har jo det overordnede ansvar for et team/gruppe. Hvis en medarbejder/sagsbehandler har svært ved at vurdere en sag. Nogen sager kan nemlig være så vanskelige, at en leder må tage over og undersøge sagen. En leder er også myndighedsperson. Men normalvis er det sagsbehandlerne som tager beslutningerne. Lederen tager kun over som sparring. Så der er ikke noget unormalt her..... Du er nødt til at forstå, at alle sager er individuelle, ingen er ens.... Derfor er lederen eller den overordnede den, som går ind og hjælper til, når der er "tunge" sager, som Andersine85 nævner.

En sagsbehandler bør ikke sige til en borger, at man lover noget.. Det er dumt.. Man skal følge reglerne og undersøge sagen, før man beslutter tingene.

Sidst redigeret af curls; 18-09-2010 kl. 16:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 18:37   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Andersine og Curls, I forklarer ud fra en sagsbehandlers synspunkt omkring "sagen", men hvordan hjælper man borgeren i dette system ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 01:01   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I hillerød er det altså sådan, at der kun må være 56 langvarige sygedagpengesager, derfor begrænses de af lederteam, er mit gæt.

Der opstår jo problemer med inhabilitet, hvis det team der fratager sygedagpenge samtidig giver afslag på førtidspension.

Hvis sagsbehandler laver en vurdering om indstilling til pension, og mener at andre muligheder er udtømte, bør der jo derfor gives forlængelse på sygedagpenge, hvis der imod forvendtning skulle mangle noget.
Især når lederen af sygedagpengeafd. sidder med ved afgørelserne. Lederen bør jo netop sikre at indstilling til pension, af sagsbehandleren tjekkes, og at borgeren ikke havner i klemme.

Det kunne undskyldes af ung sagsbehandler, eller kassetænkning, hvor man undlader at gøre opmærksom på evt mangler(især set i lyset af at det bliver stoppet hvis sagsbehandler feks lover genoptagelse af sygedagpenge, v afslag).

Men inhabiliteten viser sit grimme ansigt, når der begrundes modsat i hver sag(her sygedagpenge og førtidspension) af de SAMME enbedsmænd?

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 19-09-2010 kl. 01:07.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 11:06   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Andersine og Curls, I forklarer ud fra en sagsbehandlers synspunkt omkring "sagen", men hvordan hjælper man borgeren i dette system ?
Til Enteneller: Jeg sidder ikke med sygedagpengesager, så...... Men kan sige kort og sagt, at borgerne skal høres... Det har de ret til...

Til Popiae: Til dit sidste indlæg: Hvad mener du selv, hvad inhabilitet er? For ifølge loven handler inhabilitet jo, at hvis man man f.eks. selv sagsbehandler en sag, hvor borgeren er ens egen søn eller far, som man kender så godt - så er man inhabil i sagen. Man må ikke behandle den. Det har ikke noget at gøre med, at man giver afslag på 2 forskellige sager eller sådan noget...

Det er lederens ansvar at sørge for medarbejdernes kompetence... At de træffer den rigtige afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 16:50   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Inhabilitet, er også hvis de/den der træffer afgørelser har flere forskellige kasketter på.

F.eks. Afdelingsleder, har ansvar for at passe på overskridelse af kassebeholdning.
Vejleder i, at sagsbehandler korrekt indstiller til pension, hvorefter leder er med til at beslutte dels afslag på pension, og dels forlængelse af sygedagpenge.

Lederen sidder her med 2 kasketter, og det er inhabilitet.

lederen bør derfor istedet stoppe en sag, inden indstilling og råde sagsbehandler om, hvad der mangler.
(konkret handler det om at sagsbehandler har vurderet at en arbejdsprøvning ikke bør foretages(er formålsløs), og man har istedet indhendtet funktionsbeskrivelse.
Men for at sikre borger, har sagsbehandler lovet forlængelse af sygedagpenge, hvis sag, imod forvendtning giver afslag på pension. Sidstnævnte blev overrulet af leder).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 17:18   #20
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Den syge lov

Pyyyyh ha - jeg vil ikke engang for min værste fjende ønske at vedkommende skulle blive syg. For det er jo lang og sej kamp man skal igennem, især når lidelsen, som for mit vedkommende, ikke ses på scanninger. Selvom jeg har samtlige læger, psykologers ord for at det er et piskesmæld, og at jeg er fuldt uarbejdsdygtig, oplever jeg alligevel at kampen med kommunen/jobcentret er en lang og sej affære.
Jeg har nu gået hjemme i snart 1 år, og ved endnu ikke hvad der skal ske. Jeg kan ikke få at vide om jeg kan få forlænget sygedagpengene, for det er åbenbart ikke så ligetil som man skulle tro. Ikke nok med at det er en lang og sej daglig kamp, med alle de smerter jeg har hver dag. Så skal jeg lige pludselig også bekymre mig om hvorvidt vi overhovedet kan overleve. Ja jeg er gift, men vi har også 2 børn der gerne skulle have mad på bordet hver dag. JEg er forundret over dette samfund.
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
AS3: lavede ulovlige sygedagpenge afgørelser sir Nævnet buster Politik og Samfund 3 25-03-2011 17:52
Korrekte afgørelser på klager over standsning af sygedagpenge Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 31-05-2009 22:21
afgørelser. popiae At søge førtidspension 3 26-12-2007 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension