K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2011, 17:17   #1
J.A.F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Lokation: Viborg kommune
Indlæg: 18
Styrke: 14
J.A.F. er ny på vejen
bil på kontanthjælp hvordan???

Hallo
Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori!!

Jeg er en mand 26 år, gik ned med depression for ca. 4år siden, og har været i afklarring, praktik tilbage til afklarring, og vi er blevet enig om at vi søger efter en tidsbegrænset pension, og for 1½ år siden, kom jeg tilskade med H. fod. Men der er ikke trufet en afgørelse endnu, kommunen halter meget, men der sker vel noget på et tidspunkt.

Til spørgsmålet. Jeg har haft en bil hidtil og har den stadig, men det er en gammel øse, den er kun ophugningspræmieen værd, jeg har fået synet den et par gange, men det er kun på grund af min håndværker kunnen, at jeg har kunne holde den kørende, men nu går den ikke længerer der er kun et par måneder til næste syn.
Hvad må jeg købe for? og hvordan og hvorledes?
Man kan sige, jeg bor i en lille landsby og offenlige transportmidler er ikke det der er mest af, og jeg har den dårlig fod, og kan ikke holde til og gå så langt, psykisk har jeg det ikke godt med lukkede rum med flere mennesker, som offenlige transport er, og jeg går til behandlinger (psykolog) som er afgørende for min eksistens, men der går ingen offenlige transportmidler dertil.

Så hvad gør jeg og hvordan?
Tak for svar på forhånd, jeg vil gerne have noget konkret eks. lovstof som jeg kan henvise til.
J.A.F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 17:29   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der står jo at man må eje for op til 10.000

Så mit råd er at du køber en nysynet bil til max 10.000

Kører selv rundt i sådan en..

Eller alternativt at dine forældre "køber" en bil i deres navn, og du så står som bruger - så den bare er forsikret i dit navn, og vægtafgiften bliver sendt til dig.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 18:15   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg kigger lige med for jeg fik aldrig undersøgt det inden jeg købte bil. Blev bare enig med mig selv om at med de "handicaps" jeg har og alene med 2 børn og ingen der kører dem i skole eller handler for os osv, så skulle jeg bare ha et køretøj der kunne bruges.

Så jeg lånte i banken til en bil til 30.000kr.

har aldrig fortalt kommunen jeg har gjort det..... det er måske ikke så smart??? Men jeg havde faktisk glemt det igen!!

Men nu er bilen nok kun 5-8.000kr værd så mon ik det går...
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 19:29   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen får automatisk at vide at man står som ejer på et køretøj..

Da jeg fik min første bil mens jeg var på kontanthjælp, fik jeg efter nogle måneder et brev, hvor der stod at min kontanthjælp ville blive stoppet, medmindre jeg inden en bestemt dato, havde fået lavet en vurdering på bilen og sendt ind.

Jeg fik så en bilhandler til at skrive en vurdering på 1000,-

Og så var der ikke flere problemer.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 19:22   #5
J.A.F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Lokation: Viborg kommune
Indlæg: 18
Styrke: 14
J.A.F. er ny på vejen
Der findes så ikke en "rigtig" løsning. Det jeg tænkte om der i loven findes en måde man kunne få dispensation, når jeg (og andre) virkelig har brug for det, og der ligger dokumentation for diverse "skavanker". Det er rimelig nok man ikke kan have en helt ny bil. Men en bil man kan stole rimelig på der kører/starter hver dag uden problemmer eks. en der er 10år gammel og koster 40000. Men den paragraf i loven er der umildbart ikke.
J.A.F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 19:29   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan prøve at tale med dem om det..

Men de vil jo så nok straks høre hvor du har de 40.000 fra..

Og hvis du kan låne pengene i banken, skal du i hvert fald sørge for at du har det skriftligt, at din bil er fredet....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 20:36   #7
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej i tråden

Bare nysgerrig - hvordan får I banken til at låne Jer penge når I får kontanthjælp?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 08:43   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville spille med åbne kort. se om de vil godkende at du har/køber bil!
Fordi der i loven er mulighed for dette ved varigt nedsat fusisk og/eller psykisk funktionsevne.

Jeg havde selv bil på kontanthjælp, de nægtede dog at hjælpe, hvorfor jeg måtte tage plader af bil, da forsikring og vægtafgift skulle betales.

Men jeg stod stadig som ejer af 4-hjulstrækker, uden at kommunen ville gøre noget. De vidste godt at jeg ikke kunne undvære bil.

Men hvis kommunen stiller sig på bagbenene, ville jeg også skrive forældre som ejer, og dig som bruger på ny bil. Vedr. lån; kunne dette måske stå i dine forældres navn, og I laver selv et dokument, at du egentlig er ejer af lånet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 08:51   #9
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Noget helt andet er at en bil til 40 ikke nodvendigvis er mer stabil end en til 10
Hvis du handler privat vil du opdage at du når meget langt til 10 eller under som markedet er lige nu.
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 11:19   #10
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
lån på kontanthjælp kan man sagtens få.....

der skal bare en fornuftig økonomi til og en der vil være kautionist
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er det nu det er?? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-12-2012 13:17
Hvordan gik det da KatrineB Din historie 2 23-02-2011 19:33
Hvordan vil jeg stå? mumle_mund At søge førtidspension 17 06-03-2008 23:14
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension