K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2011, 15:01   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasS Se meddelelser

Jeg er dog lidt skæptisk over for det der arbejs prøvning. For som en sagde herinde kommer man nok til at føle at de ikke tror en skid paa en. Jeg piver normalt ikke over smerter, er saa vant til at havde dem at jeg bare arbejder igennem og saa har mega ondt i ryggen, men det blir værre og værre, den gaar nok ikke ret meget længere. Men saadan noget som opvask, mad lavning, støvsugning og generalt positioner hvor man er lidt foroverbøjet er helt af *******s til, det gør ondt lige med det samme. Det samme med at slæbe rundt med min søn, fra bilen og op til første sal, saa gør det rimelig naller. Men smerte er lidt sjovt, for jo flere man har, jo mere lærer man at leve med det.
Det er lige præcis derfor du skal skrive dagbog, dagbogen er din dokumentation for dine påstande.

Af en eller anden grund, som jeg aldrig har kunnet gennemskue, har de mere respekt for det vi skriver i en dagbog end det vi fortæller på et møde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 15:12   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har scheurmann i brystdelen. Havde kun moderate gener indtil jeg fik piskesmæld i en alder af 38 år. Fortsatte mit fuldtidsjob de følgende 7 år. Herefter tog jeg - på eget initiativ og egen regning - en anden uddannelse. Blev bevilget førtidspension i 2010 - efter 14 år i job med min nye uddannelse. Arbejder stadigt få timer om ugen.

Jeg valgte en uddannelse som bevægelsespædagog - og det har jeg aldrig fortrudt, da bevægelse og åndedræt har været - og stadigt er - det middel, der har den største lindrende effekt på mine smerter.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 15:41   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg kan fortælle at rigtig mange med Scheuermann i lænden har vanvittige smerter, jeg selv er en af dem.
Du kan altså træne dine rygmuskler så smerterne aftager en del, men nej du får ikke revalidering eller lign. "kun" pga. af det.
En god træning har for mig været at købe en DVD med pilates, af Ditte Overgård, der hedder stærk ryg, den har gjort at jeg idag kan sove uden smerter.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:47   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasS Se meddelelser
Jeg er ikke gift, men har en kæreste og en søn.

Jeg er ikke i arbejde, blev fyret grundet sygdom med ryggen fra det sidste arbejde.

Jeg er på dagpenge, men er ikke medlem af fagforening. Spild af penge når man ikke er i arbejde =)

Mit sidder i lænden. Lægen sagde min lænd var for rund, og at jeg havde kone formede ryg hvivler.

Jeg er dog lidt skæptisk over for det der arbejs prøvning. For som en sagde herinde kommer man nok til at føle at de ikke tror en skid paa en. Jeg piver normalt ikke over smerter, er saa vant til at havde dem at jeg bare arbejder igennem og saa har mega ondt i ryggen, men det blir værre og værre, den gaar nok ikke ret meget længere. Men saadan noget som opvask, mad lavning, støvsugning og generalt positioner hvor man er lidt foroverbøjet er helt af *******s til, det gør ondt lige med det samme. Det samme med at slæbe rundt med min søn, fra bilen og op til første sal, saa gør det rimelig naller. Men smerte er lidt sjovt, for jo flere man har, jo mere lærer man at leve med det.

Men skal dog have snakket med lægen omkring omfanget og saadan hvis jeg beslutter mig for at søge revalidering.

Er der nogen der ved om MS ogsaa gider smerter i ben og baller, eller det er noget andet. For det får jeg ogsaa en gang imellem. (ved godt i ikke er læger, men maaske har en spurg sin læge om det =P)
Mullejenten herinde lider også af Scheu...man.. i lænden.. hun har netop haft en discosprolaps som gav smerter ned i baller og ben.. hun har oveni slidskader samme sted.. hun er blevet opereret med godt resultat, er tilbage i fleksjob igen og fri for smertestillende..
men om det har nogen sammenhæng med hinanden skal jeg ikke kunne sige. altså om det ene er skyld i det andet eller omvendt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 20:43   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej ThomasS.

Jeg forstår til fulde, at du tænker i revalidering pga. Scheuermann diagnose. Scheuermann vokser til i puberteten, og kan senere give yderligere problemer. Dit hidtidige erhverv kan udemærket have forværret denne lidelse.

For at få et godt arbejdsliv med en ryg, der kan klare mange år endnu, synes jeg, det ville være fornuftigt m. job, hvor du selvfølglelig ikke belaster din ryg, hverken ved fysiske løft ect., men ej heller v. skrivebordsarbejde, hvor du skal sidde i samme stilling i flere timer. Derfor variation i arbejdestillinger nødvendigt, sammen med veltilrettelagt trænning hos fysioterapeut, som har ekspertice i funktionel trænning.

Læser ejg det korrekt, at du via prak. læge har været til røngten, men ikke til en reumatolog? hvis du ikke har været hos en reumatolog ville jeg bede din læge om en henvisning til en sådan, og få en samtale omkr. din ryg m. denne.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 22:02   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville bestemt blive undersøgt hvis det ståler ned i benene...for det bør din sheurmann ikke gøre....

Normalt vil man kunne blive revalideret pga en sheurmann....specielt hvis den sidder i lænden som din gør...men igen....det kommer an på din arbejdsevne....

Der er lige så mange opfattelser af hvordan det er at have en sheurmann som der er mennesker...og de klogeste er altid dem der ikke har diagnosen...hvis du forstår hvad jeg mener....

Det at det stråler ned i dine ben kunne måske være noget diskusprolaps....eller i den stil...

Jeg er ikke læge...men jeg ville blive bedre undersøgt hvis jeg var dig...

Jeg har selv sheurmann i lænden og alt jeg har læst om det....så stråler det ikke ned i benene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 22:27   #17
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 16
Tina Aalborg er ny på vejen
jeg er så også en af de heldige med bl.a. den diagnose ( plus meget mere) men mit sidder også i lænden og i den øverste del af ryggen men er først begyndt at mærke meget til det efter en trafik ulykke i 06 men har også fået af vide at det skyldes min overvægt så i 09 fik jeg en gastric bypass og har smidt 59 kg og det er bestemt ikke blevet bedre.
Men som flere skriver kigger de jo ikke på navnene på sygdommene men udelukkende på hvordan du fungere på arbejde osv. For selvom man har samme diagnose er det jo ikke lig med at fordi A ingen arbejde kan varetage fordi B med samme diagnose kan.

blev lidt rodet skrevet men håber i fanger meningen....
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 23:30   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...tænker præcist som Webmaster:

Prolaps, protusion, forskydning el. lign. giver smerteudstråling i balle/ben og du beskriver selv de situationer, hvor det forværres - situationer som jeg genkender gennem 20 år med lændeproblemer.

Tal med din læge om det og forsøg at få en henvisning til MR-scanning igennem, så du kan få det be- eller afkræftet.

Smerter fra en akut discusprolaps kan du ikke vænne dig til...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 00:14   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Carmen: en prak. læge kan IKKE henvise til MR scanning. Derfor først en reumatolog el. anden spec.læge.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 11:18   #20
ThomasS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
ThomasS er ny på vejen
Tusinde tak for alle svarene, det er rart at faa noget positivt responce istedet for "tab dig nu nogle kilo, og se saa at komme igang" *** man høre fra anre folk. jeg tror jeg vil snakke med lægen om de straåler i ben og baller, det er heldigvis ikke saa tit det forekommer. Men det forekommer dog.

Med hensyn til revalidering saa kommer man vel på det der arbejds prøvning. Men det blir noget rodet noget syntes jeg. Det føler jeg det vil blive, lidt somom man skal "spille" ondt i rygge. Det er svært at give udtryk for hver smerte man faar hele tiden, i forhold til bare at sige "jeg har sku ondt i ryggen idag" som egentlig bare betyder at det r værre idag end igaar, men det er da ikke holdt op med at gøre ondt.

Vi maa see hvordan det kører. Min Kammerat er kommet paa førtids pension med gigt i ryggen, saa jeg kan nok spørge ham om detaljer mht arbejds prøvning.
ThomasS er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Morbus Bechterew Dysis Den nyttige viden vi alle har 6 10-09-2017 10:36
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Morbus crohn og lignende nilla Dit og Dat 7 12-11-2010 17:24
Revalidering - Scheuermann- Morbus Chronn Trollmann Alt det andet 7 11-11-2009 17:55
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension