K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 08:52   #1
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
fjernelse af varigshedbegrænsningen??

Hejsa

Nogen som ved om regeringen har vedtaget noget ang fjernelse af varighedsbegræsningen på sygedagpenge?

Synes ikke jeg har hørt om det længe.
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 09:19   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre ikke i denne omgang.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 09:30   #3
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
At varighedsbegrænsningen på sygedagpenge skal afskaffes står i regeringsgrundlaget, så det kommer til at ske på et tidspunkt.

Jeg skrev i november mails til regeringspartierne med netop dette spørgsmål.
Mette Frederiksen svarede således:

"Tak for din henvendelse om sygedagpengelovens varighedsbegrænsning.

Jeg vil gerne starte med at slå fast, at det fremgår af regeringsgrundlaget at afskaffe
varighedsbegrænsningen pa sygedagpenge. Det skal være slut med. at sygemeldte
mennesker mister deres forsørgelse, fordi de ikke nár at blive raske til tiden, For
mig at se giver det ingen mening, at udbetalingen af sygedagpenge stopper til en
bestemt dato uden skelen til, hvorvidt den enkelte sygemeldte er blevet rask nok tii
at genoptage sit arbejde eller ej.

Omvendt tror jeg heller ikke på, at nogen vil være tjent med blot at fà udbetalt en
offentlig ydeise resten af livet. En afskaffeise af varighedsbegrænsningen må ikke
medføre den indstilling, at vi nu har sikret sygemeldte økonomisk, og derfor ikke
behøver at foretage os yderligere.

Derfor mener jeg, at en afskaffelse af varighedsbegrænsningen skal kombineres
med en bedre og mere meningsfuld aktiv indsats over for landets sygemeldte. Vi
skal væk fra systemtænkning og i stedet skal den enkelte borger i centrum. Den enkelte sygemeldte skal have en virksom hjælp, hvor job er målet.

At være syg i lang tid kan for nogle mennesker i sig selv være en belastning, der
kan betyde, at det pludselig ikke længere kun er sygdom, der udgør en barriere for
tilbagevenden til arbejde. Det skal der gøres noget ved. Derfor skal flere syge have
en mere helhedsorienteret og tværfaglig beskæftigelsesindsats, der også tager højde
for sundhedsmæssige og sociale perspektiver.

Derfor har regeringen nu sat et udvalg i gang med at se på, hvordan varighedsbegrænsningen kan afskaffes, samtidig med, at der skrues op for den aktive indsats. Det er ikke en let opgave og det skal gøres klogt, for jeg vil have en model, som er økonomisk ansvarlig, og som ikke fører til, at flere permanent forlader arbejdsmarkedet. Jeg håber at vi om et år har en løsning klar, der gavner sygemeldte, mere end den ordning vi har i dag."
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 12:26   #4
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
ok ja det har jo lange udsigter så.
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 12:39   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
LOL jeg fik præcis samme svar fra hende, på trods af, at mit spørgsmål gik på noget helt andet.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin lillespir Alt det andet 4 23-04-2013 19:33
fjernelse af barn stribe Alt det andet 38 09-02-2013 12:31
søger nogle der har haft en vellykket ,"fjernelse af Karpeltunnelsyndrom" c.l.e.o. Alt det andet 33 18-09-2012 21:47
Slå et slag for fjernelse af gensidig forsørgerpligt. Sannepil Politik og Samfund 40 29-08-2012 08:56
De unge mødre, og fjernelse af børn. Indiansummer Politik og Samfund 24 12-04-2012 19:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension