K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2010, 20:54   #1
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Hvad gør jeg...???

Hej Alle på K10.!

Jeg er løbet ind i et mega problem idag.! Har været på besøg hos min gamle moster, og konstateret en syg og svækket krøbling som overlades til sig selv, i sit eget skidt.!
Her gik jeg og troede, sikkert hamrende naivt, men alligevel..at, min moster fik hjemmepleje af sin kommune og alt var i skønneste orden.!

Men, jeg skal da lige love for et chok der mødte min lille familie, da vi kom ind i huset.!
Spindelvæv i alle husets rum, inkl. skabe og skuffer.! Det er måske til at leve med, men taget min mosters kollunger og søvnabnøb i betragtning, så kan det sgu ikke være særligt hensigtmæssigt.!

Efter en halv time med udluftning og indkøb til en gang frokost, måtte alt bestik, tallerkner, glas og andet service, til 3 voksne og 1 barn, vaskes op før brug, da kommunen kommer og laver min mosters morgen mad og bringer frokost og aftensmad til hendes hjem.

Det fik mig til at åbne køleskabet og et syn af flere måneders gammelt madvæde/væske, lå størknet i bunden og muggen dækkede det meste af loftet inde over hylderne, som hendes mad opbevares på.!

Så var det at jeg lige smuttede ud og træk lidt 30 grader varmt brakvands havfluft, hvorefter mine øjne løb lidt i vand, må jeg sige.!

Det der skulle være en fast aftale vedr. rengørningen i hendes hjem, er brudt idet det tydeligt udnyttes, at min moster er dement i en eller anden grad og husker derfor dårligt. Hun er midt i 60´erne, lider af en sjælden knoglesygdom og alm. knogleskørhed, kollunger og ekstra ilt mm. Altså meget skrøbelig.!

Nu ligger landet sådan, at jeg selv er sygemeldt fleksjobber, med en sygemeldt kæreste og 3 hjemmeboende børn.
Havde jeg kræfterne, ville jeg springe til med det samme, men min situation p.t. gør det muligt.

Mest af alt, så mener jeg der er tale om vandrøgt i en eller anden grad. Min kære moster har ikke været i bad de sidste 14 dage, hun har svær hårvækst om munden og hendes lange hår ligner noget som er opgivet, for længe siden.!

Tænk, inden vi flyttede til lolland for 4 år siden, faktisk kun 3 uger inden - havde jeg møde med kommunes ansvarlige for liciteringen af rengørningen, og der blev klart aftalt at rengørningen genneralt skulle højnes og der skulle vaskes på hele gulvet i stuen, bla.

HVAD GØR JEG NU.? SKAL JEG VENTE TIL MANDAG OG KONTAKTE KOMMUNEN, ELLER ER DET EN SAG SOM SKAL I MEDIERNE.?

På en eller anden måde skal det stoppes, men hvordan.?
Kommunens tilsyn virker ikke, eller hun ganske enkelt snyde for sin tilkendte hjemmepleje.!

Min moster er vegetar og har væ¨ret det hele sit liv, så hvorfor serverer kommunes storkøkken hende, pølser til frokost.? Spurgte hende og hun svarede, at hun har modtaget de klamme pølser igennem de sidste 4 år.!!!
4 år..... det var da vi havde det sidste møde......Tænke, tænke.......

Okey venner, hvad gør jeg.?

Forsat god weekend til Alle.! :-)

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 20:58   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Jeg tror medierne ville elske en sådan sag, især med al den fokus der er p.t. men om det et det rigtige at gøre.. det ved jeg ikke rigtig :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 21:16   #3
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Hej Bassemanden.
Ja, det er klart noget for medierne, men min moster er bange for fremtidens pleje, og hun vil jo ikke brokke sig....for hun er af den gamle skole, du ved.

Jeg må tænke over det til i morgen, tror jeg - det er nok bedst at tænke tingene godt igennem uanset hvad.

Mvh. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 21:56   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
I jeres kommune er der ikke et akut tlf til visitator/hjemmeplejekontor ??
Eller har din moster en bog som hjemmepl evt skriver i.. se om der skulle være et tlf der.. og kniber det med et nr, så kan det være at du kan få fat på en sygeplejerske .. i min kommune er det via redning og brand.. men jeg aner ikke hvordan det er hos dig..
Du ringer ihvertfald til lederen for hjemmeplejen.. kræver at hun kommer ud til din moster.. og det lige med det vuns...

Hun bliver nødt til med egne øjne at se det svineri som din moster er fanget i... lederen ved hvad din moster er visiteret til... og hun kan så let som ingenting se hvem der sidst har været hos din moster..

Hvis lederen ikke er røv og nøgler så sætter hun med det samme det helt store igang.. rengøring osv osv.. ellers må du fortælle at medierne kommer ind over...

Håber at du har overskud til at få ringet og evt være der når de kommer fra kommunens hjemmepleje...

Kh
Lone

PS. Er der slet ingen der kan hjælpe her i weekenden, så kontakter du borgmesteren...

Sidst redigeret af Lunasdatter; 10-07-2010 kl. 21:59.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 23:22   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser

PS. Er der slet ingen der kan hjælpe her i weekenden, så kontakter du borgmesteren...

God idé (og lige i min afdøde far's ånd), find borgmesterens privat-nummer i morgen, ring til ham kl. 8 og sig: Enten er der gang i hovedrengøringen hos min moster inden middag i dag (altså i morgen, søndag), ellers kontakter vi medierne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 00:02   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... hvor er det trist at læse om.

Måske et par billeder, FØR for grundig indsats kan være til nytte - evt. vedhæftet en mail til borgmesteren med spørgsmål, om det er serviceniveauet i den kommune.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension