K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2010, 17:42   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Kreditorbeskyttelse

Hej

Jeg tænker i forhold til kreditorbeskyttelsen.

Hvad hvis erstaningspengene er blevet udbetalt til ens klientkonto hos advokaten og da ved check indsat på kreditorbeskyttet konto, er de så heller ikke længere kreditorbeskyttet?

For så får jeg sku sved på panden!! har lige købt bolig for pengene, dvs en kreditorbeskyttet bolig, da min tidl. samlever var mig utro og derved samlivs ophør, men nu vores fælles bolig på vej på tvangsauktion, og hvis ovennævnte gør at pengene ikke længere er kreditorbeskyttet fordi de blev udbetalt til klientkontoen hos advokaten, så står jeg dælme ringe!!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 17:53   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
De er stadigvæk beskyttet, for det er jo kun din erstatning som er sat ind på den konto.

Det skal jo være muligt at indbetale din erstatning på en konto, men har du selv sat andre penge ind på den er de det ikke mere.

Jeg har lige haft denne med min advokat

Citat:
Hej XXXX

Jeg havde nær glemt at sende denne mail videre til dig.
Vi har været ved at trylle lidt med kontoerne, og så har banken overført nogle penge til min erstatningskonto ved en fejl. Tsk tsk tsk..

Så han er oprettet en ny, så den er sikret ;o)

Mvh.
YYYY


Hej YYYY.

De midler som var på kontoen er blevet inficeret. Det betyder, at ingen af pengene er længere kreditorsikret.

Du skal nu tømme din erstatningskonto, så den er klar til flere erstatningspenge. Den skal være helt tom næste gang jeg sætter penge ind.

Venlig hilsen
xxxx


__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 17:59   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ok tak for svar, nej jeg har ingen penge sat ind på kontoen, jeg har endda holdt erstatningspenge fra ask og private ulykkes forsikringer adskildt, samt i boligkøbet kun købt af pengene fra de private ulykkesforsikringer og i skødet står at pengene hidrører fra erstatning osv osv. med §§ osv.. og min advokat var også inde over her.

Men min advokat har fortalt mig at man i praksis har usikkerhed om erstatning fra privat ulykkesforsikringer er kreditorbeskyttet på samme måde som ved erstatning fra ask..!! nogen der ved nyt omkring dette? for så er min bolig jo stadig ikke 100% sikret!! ja det ikke nemt..
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:26   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øøøh, hvordan...??? Ja, undskyld jeg lige må spørge, men bakser selv lige med noget erstatning og kreditorbeskyttelse. Står det uddybet et eller andet sted, hvornår de er beskyttet og hvornår ikke...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:29   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Min advokat siger at i princippet er erstatning fra privat ulykkesforsikring kreditorsikret på lige fod som erstatning fra ask, men det har aldrig været prøvet i praksis og der er derfor tvivl omkring dilemmaet. jeg mener at have fundet noget på skrift om det på nettet vil lige se om jeg kan finde et link til dig.

Mener det var her jeg også læste om det : http://www.themis.dk/synopsis/index....sikringer.html

Den modstridende retspraksis og den manglende lovregulering i relation til kreditorbeskyttelses- eller kreditorforfølgningsmuligheder en betydelig retsusikkerhed for begge parter. Midt imellem står forsikringsselskaber, banker og advokater, som skal kunne rådgive kunder og klienter om, hvorledes de skal forholde sig, når der skal ske udbetaling.

Sidst redigeret af Bassemanden; 06-07-2010 kl. 19:35.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:50   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
den er sider er der mere om det
http://www.helsinghoff.dk/ad73/


Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 21:47   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Undskyld Bassemanden, at jeg blander mig i din tråd, men jeg får da lige godt nok sved på panden, over det du skrev, så jeg må spørge igen

Er en erstatning kreditorbeskyttet (tænker her mest i forhold til kommunen), hvis erstatningen inden forudgående spørgen er indsat på nemkonto, og modtageren beviseligt har gjort alt, hvad der er muligt for at undgå dette og omgående har oprettet en kreditorbeskyttet konto, og herefter har flyttet det præcise erstatningsbeløb overpå den kreditorbeskyttede konto samme bankdag beløbet er indsat på nemkonto...??? Hvis det ikke er, hvad skal man så gøre...???

Håber nogen kan svare mig
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 22:07   #8
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
@Risa

Hvor stammer din erstatning fra og hvad er erstatningen for?

og er du på sygedagpenge, kontanthjælp eller anden ydelse?

ellers kan jeg ikke så godt svarer dig..
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 00:16   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Erstatningen er fra patientforsikringen og skyldes fejlbehandling. Er kun et mindre beløb (væsentligt under 10.000). Er på kontanthjælp.

Tak for din hjælp

Sidst redigeret af Risa; 07-07-2010 kl. 00:20.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 00:25   #10
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Det mener jeg ikke de må gå ind og rører ved, og når det er kommunen tror jeg ikke de går særlig højt op i om de står på den ene eller anden konto. Sålænge du kan bevise at du har modtaget erstatning og pengene er derfra, jeg fik engang ca. 90.000 kr. hvor jeg var på kontanthjælp, og dem gik de ikke ind og rørte jeg vist blot papiret hvorpå der stod hvad pengene var fra osv. så var det fint! Du har intet at være nervøs for :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning og kontanthjælp ?? Kreditorbeskyttelse ?? TBQ Alt det andet 9 07-07-2013 20:58
kreditorbeskyttelse hvor meget dækker det ? maja-bell Alt det andet 14 12-09-2012 10:35
Erstatning for tab af erhvervsevne - kreditorbeskyttelse. Spørgeren Alt det andet 7 26-02-2011 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension