K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2010, 14:13   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Svar på klagen..

hej

Jeg har en ven der er på sygedagpenge, en arbejdsskadesag, whiplash, og han har klaget over forhaling af sin sag og manglende afgørelse på revalidering, da der de sidste 6 måneder ikke er sket noget og personen har været i afklaringsforløb.

Samt udredt hos reumatolog, neoropsykolog, ortopæskirurg, og neurolog, der bakker op om revelidering og at situationen findes stationær osv. samt at min ven ved sidste møde med sagsbehandleren ved anden aktør, blev tilbage sendt til jobcenteret da deres lægekonsulent havde fundet ham stationær, og ikke kunne vende tilbage til sit gamle erhverv. det hvad der er sket de sidste 6 måneder, samt at det aktive forløb også blev stoppet på stedet efter kun 14 dage!!

Der bliver så svaret tilbage at da pågældende stadig er i behandlingsforløb der kan have indflydelse på den samlede vurdering af evt. revalideringsberettigelse. endelig vurdering og stillingtagen til evt. fremtidige revalideringsmæssige foranstaltninger beror således på de behandlingsmæssige tiltag der er iværksat. det vil løbende i opfølgningen blive vurderet hvilke foranstaltninger jobcenteret kan gøre brug af for, at støtte din fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet.

Hvad ville I gøre?

Den behandlingsmulighed der tales om kan kun være hovedpinecenteret, da det er det eneste sted han går ved og de kan jo være år om at afslutte folk!! og det jo kun symptom samt forsøg med forebyggende behandling, og det hjælper jo ikke på alle de andre gener min ven har efter trafikuheldet..

Håber nogen kan hjælpe, han har møde med sin nye sagsbehandler på fredag.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 18:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du/I starter med de korrekte spørgsmål...

Kære Bassemanden og makker.

Som jeg forstår det ligger der en konkret ansøgning....undersøgelse om revalidering.

Situationen er stationær!
Makker kan ikke vende tilbage til hidtidige jobfunktion.
Sygedagpenge.
Arbejdsskade.

Læs og forstå følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Læs og forstå: http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616 det væsentlige omkring retssikkerhed omkring sagsbehandlingstider.

Læs et tilfældigt eksempel på en kommune hvor politikerne har fastsat at sagsbehandleren skal komme med en AFGØRELSE for revalidering inden 3 mdr. iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 http://www.horsenskom.dk/OmKommunen/...010%20pdf.ashx og gå til pkt 81.

Undersøg om den aktuelle kommune har fastsat sagsbehandlingsfrister og offentliggjort disse. Hvis ikke de har så send mig en PB så skal jeg foranledige en klage til Statsforvaltningen.

Der skal til mødet på fredag fremlægges synspunkter på hvorfor aktuelle kommunes frister ikke er overholdt.

Hvis du har mulighed derfor så tag med som bisidder. Venlig, høflig og kun tale hvis du bliver spurgt.

Hvis makker bor på Sjælland så læs lidt her: www.ofeldt.dk

Jeg tager det som en selvfølge at makker har aktindsigt i ALT fra ALLE.
Makker skal få dokumentation fra tidligere arbejdsgiver over de sidste 2 års sygefravær. Som dokumentation senere i ASK-sagen.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-07-2010 kl. 19:04.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:05   #3
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Mange tak for svaret, udfordringen her er at de mener at der er behandlingsmæssige tiltag igang og at de derfor afventer dem!! men min ven har nu haft det sådan her i over to år, og der bliver ikke anderledes ved den behandling han går ved. der klaget både i forhold til retssikkerhedsloven § 3 stk. 1 og § 4, samt ved et evt. sygedagpengestop § 7 a og § 10, men intet hjælper!!

Derfor kan der ikke klages i forhold til de 3 måneder, for det har min ven gjort, og så var svaret som skrevet ovenfor.

Tak for dine henvisninger til div. link. jeg har læst dem tidligere og er selv sat nogenlunde ind i sagen, da jeg selv er på førtidspension og har været hele trædemøllen igennem! men det en helt anden historie.

Ja han er fundet stationær, men optog ikke samtalen med den anden aktør også derfor anden aktør tilbage liciterede ham til jobcenteret igen!! hvorfor han ikke har bevis for dette og der sker intet i hans sag, og det så hårdt at være vidne til!! øv..

Men hvad kan han gøre herfra ved mødet på fredag for ligesom at tvinge noget igang, de jobcenteret går nemlig kun og venter på afgørelse fra ask, så de kan smide ham på kontanthjælp!! og det jo hvad vi gerne vil undgå, og derfor forsøger afklaring inden, men kommunen er nogle s... øv

Mange tak for dit tilbud og hvor er det godt du har mulighed for at gå ind i kampen i forhold til svartider :-) hans kommune har dem synligt tilgængelige, men der står ikke noget om revalidering!!

Sidst redigeret af Bassemanden; 06-07-2010 kl. 19:11.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:10   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen.

Sygedagpengestop: 5) Dette betyder at er du kommet til skade på arbejdet eller er sygemeldt i forbindelse med feks en arbejdsskade. Så kan kommunen ikke stoppe dine sygedagpenge så længe sagen ikke er afsluttet fra arbejdskadeforsikringen.

Jeg spørger ind til kommune navn for at undersøge om de har en "Borgerrådgiver" samt min/vores tidligere erfaring som kan indikerer god viden.

Du/I kender også www.dukh.dk

OBS! findes der en skriftlig bekræftelse fra ASK om at sagen er godkendt som arbejdsskade?

Hilsen peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-07-2010 kl. 19:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-07-2010, 19:18   #5
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Ja min ven har fået sine sygedagpenge forlænget efter § 27 stk 5 som du nævner. der er ingen borgerrådgiver i hans kommune jeg har forsøgt at undersøge det, jeg sender lige kommunens navn til dig i pb.

Ja sagen er anerkent i ask og han har fået tilkendt mengrad afventer nu erhvervsevnetab.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 00:38   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Desværre er det sådan at når der er tilkendt mengrad, så er der truffet en afgørelse i ASK hvorpå de gerne må stoppe sygedagpengene..
det har jeg fra Kurt A. Nissen.. fra arbejdsskadeforeningen..

til gengæld ved jeg i min sag at ASK ikke kan få sluttet min sag, før end kommunen har afklaret mig færdig.. og jeg er gået fra sygedagpenge til kontanthjælp stadig som sygemeldt.. og er ikke færdigafklaret.. er slet ikke blevet rigtigt sagsbehandlet siden juli 06. Har dog været til samtale en gang i kontanthjælpsafd. kort tid efter, men er sat på vent.. da jeg klagede igen og igen til beskæftigelsesankenævnet..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 01:36   #7
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
@Huldra

Det samme var ved at ske for min ven at de ville stoppe hans sygedagpenge fordi han havde fået afgørelse om mengrad, her trådte hans advokat til og gjorde opmærksomomkring at det afgørende var om det var truffet afgørelse om tab af erhvervsevne, sagsbehandleren tog et møde med sin teamleder og måtte da give advokaten ret. Jeg er derfor ikke enig i det du skriver at det er mengraden da jeg har fået det andet bevidst. men interessant det er det bestem, men også meget unfair over for dig

Hans sygedagpengesag blev derfor forlænget udover de 52 uger frem til han er rask meldt eller der ligger en afgørelse fra ask om tab af erhvervsevne (midlertidigt). (det bevirkede dog at kommunen gør alt hvad der står i deres magt om at forhale hans sag.. sendte ham til anden aktør og aktivt forløb, de kunne dog se forhalingen, og stoppede det aktive forløb og den anden aktør tilbage liciterede da sagen til jobcenteret igen efter en uge)!!!

Sidst redigeret af Bassemanden; 07-07-2010 kl. 01:55.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 01:45   #8
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
højest interessant. Hvis nogle finder noget på det hører jeg meget gerne nærmere... kunne være nyttig viden at huske ikke at glemme....
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 02:24   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
@Huldra

Det samme var ved at ske for min ven at de ville stoppe hans sygedagpenge fordi han havde fået afgørelse om mengrad, her trådte hans advokat til og gjorde opmærksomomkring at det afgørende var om det var truffet afgørelse om tab af erhvervsevne, sagsbehandleren tog et møde med sin teamleder og måtte da give advokaten ret. Jeg er derfor ikke enig i det du skriver at det er mengraden da jeg har fået det andet bevidst. men interessant det er det bestem, men også meget unfair over for dig

Hans sygedagpengesag blev derfor forlænget udover de 52 uger frem til han er rask meldt eller der ligger en afgørelse fra ask om tab af erhvervsevne (midlertidigt). (det bevirkede dog at kommunen gør alt hvad der står i deres magt om at forhale hans sag.. sendte ham til anden aktør og aktivt forløb, de kunne dog se forhalingen, og stoppede det aktive forløb og den anden aktør tilbage liciterede da sagen til jobcenteret igen efter en uge)!!!
okay,, her ser jeg så forskellen på min sag og din vens.. jeg har nemlig fået en midlertidig erhvervevnetab på 25% tilbage i 07 tror jeg. er ikke helt sikker nu.. tiden går jo.. men på trods af mengrad på 10% dengang og erhvervstab, så mente sagsbehandler jeg bare skulle ud og jobbe ordinært. med div skånehensyn osv.. flot sagt og ment af en som aldrig har sat sig ind i min sag eller mødt mig..
puha ja.. det er ikke nemt at være en bitte brik i systemet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 07:36   #10
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
:-) hvor er jeg glad for at vi fandt ud af forskellen :-) ikke at det hjælper på din situation, men så oplever jeg at det er korrekt i forhold til § 27 stk 5.

fuldstændign sindsygt at tro du vil kunne klare ordinært arbejde med skånebehov!!! mange kommuner skal have sagerne for langtigs ledige ned, i forhold til året før!!! der bliver rullet hoveder og det er så frækt øv da..

Sidst redigeret af Bassemanden; 07-07-2010 kl. 07:39.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar ? hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-05-2012 20:37
svar fra beskæftigelsesankenævnet MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 01-01-2011 21:28
Hvem skal jeg sende klagen til? sanne68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2010 11:13
Hvem behandler klagen? Mariepigen Alt det andet 11 09-05-2010 22:09
Klagen sendt afsted cape Alt det andet 7 18-10-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension