K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 11:34   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
ménudtalelse

Hej

Er der nogen herinde der har fået en vejledende ménudtalelse fra ASK, som ikke har været enig og derved skrevet til dem og evt. fået ændret mén% til højere?

Det er en privat skade...og det er forsikringsselskab der har anmodet ASK om udtalelse.

hvis man nu har dok på en lidelse og man ikke har fået den mén% som er beskrevet i speciallægeerklaringen? hvad gør man?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 17:46   #2
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Kan desværre ikke hjælpe dig ...men har også et spørgsmål til det.

Jeg har fået en men % på lige under 5 (selvfølgelig)fra forsikringen også en privat skade og de dækker fra 5 %

hvad kan man gøre når man ikke er enig i det?
og hvilken læge skal man evt. selv få til at sætte men %?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:06   #3
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Jeg fik 5% stil start og har klaget til forsikring, de har så udbedt sig en udtalelse fra ASK, nu er den så forhøjet rigtig meget, men er stadig ikke enig. Så derfor spørger jeg om der er nogen der har erfaring med at man kan få omstødt en sådan udtalelse?

Så klag til forsikring og få gerne en advokat med, så de ikke undlader at behandle din sag som du har krav på.

De skal revurdere hvis du klager, og skriv at hvis de ikke ændre deres afgørelse vil du gerne have den vurderet ved ASK.

vh

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 19:18   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
anna1

det kan være noget der trækker fra, det står der en mængde info om på a.s.ks hjemmeside.....

altså hvis du feks har fejlet et eller andet som kan have haft en indvirkning på din skade, så går a.s.k. ind og vurderer om det skal have betydning for ansættelse af "graden" om jeg har forstået dit spørgsmål ret...

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 19:22   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
og til jomfruen.

jeg syntes da du skal hyre en advokat om mønterne rækker dertil ...(bare for du er sikker på ikke og blive snydt)....

og du kan jo også anke sagen så den vil blive vurderet af a.s.k.

det er der flere selskaber der vælger og gøre, for og få den mest rettelige, afgørelse på dit forsikringsspørgsmål....

jeg bevæger mig lidt på tynd is her, så jeg håber der kommer nogen med supplerende udtalelser...

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 22:02   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg havde en sag i patientforsikringen som jeg ankede i patientankenævnet og fik omstøbt. Desværre ikke til min fordel, da de tog min mén grad.

Så jeg har sat en advokat på og har taget et civil søgsmål og det kører nu på 3.år.

Patientankenævnet har nu udbedt sig en speciallægeundersøgele, jeg får 3 læger og så kan jeg vælge en ud selv imellem dem, som både jeg og min læge godkender.

Jeg har selv 2 speciallæge erklæringer som kommer mig til gode, derfor udbeder patientklageankenævnet sig nu selv en.

Men i sidste ende er det en dommer som skal afgøre min sag i retten.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 07:21   #7
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

det koster da vildt meget at lave civilt sag gør det ikke?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 07:26   #8
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej Ace

En gammel anmeldelse fra 1996 der ikke er anerkendt som arbejdsskade, burde den trække ned når jeg aldrig har fået udbetalt mén for den? De trækker mig 5% ned for en skade jeg aldrig har fået anerkendt og udbetalt for. Jeg har heller aldrig fået nogen form for behandling for den skade, den skulle jo anmeldes idet, det er et krav, når jeg kom ud en skade på arbejdet. Det vil så sige, at har man flere skader i løbet af ens arbejdsliv, og de skal anmeldes, ja så fradrages der for dem, selvom man aldrig har fået tilkendt nogen form for anerkendelse og erstatning for dem. Det er jo ikke rimeligt.

Der må da også være en forældelsefrist på at fradrage, ligssom der er forældelsfrist på at genoptage tidligere skader?

ANNA1
En vejledende udtalelse fra ASK, kan man jo hellerikke anke som en afgørelse på en arbejddskadesag.
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 08:04   #9
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg fik først 5 % i mén, det ankede min advokat til ASK (det er også en privat skade), de vurderede så til 8 % i mén, men min advokat mener stadig det skal være højere, så derfor er der en sag kørende hos ASK igen.
Hvordan man gør det selv, aner jeg ikke.

Der er vidst en forældelsesfrist på 5 år.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 08:12   #10
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Hej

Har i så betalt honorar en gang mere for at vurderet på ny?

vh

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension