K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 23:11   #31
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
bump for update.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 20:04   #32
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Update

Kommunen ville ikke trække anmeldelsen tilbage, så nu venter vi på, at høre fra politiet, så vi kan dokumenterer vores beviser.

Men de var så søde at skrive et brev til mig, om at de havde nævnt det før, at jeg ikke må optage samtalerne og gør jeg det igen, så må jeg heller ikke sætte mine ben i jobcenteret, så skal alt foregå skriftligt

De er nogen tåber, men jeg magter ikke lige at gå videre med det pt, men jeg gør det i det nye år.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 21:04   #33
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie75.

Tak for din up date, det var rart lige at høre, hvordan det går.

Ked af at høre at de er kørt helt op i magthjørnet, og fastholder en formålløs politianmeldelse.

Citat:
Men de var så søde at skrive et brev til mig, om at de havde nævnt det før, at jeg ikke må optage samtalerne og gør jeg det igen, så må jeg heller ikke sætte mine ben i jobcenteret, så skal alt foregå skriftligt
Hvad skriver de helt nøjagtigt, henholder de til nogen lovgivning?

Vil det være en fordel for jer, hvis alt fremover skal foregå skriftligt?

Og glad for at høre, at du sætter dig op på hesten igen i det nye år.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2010, 21:37   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Vil det være en fordel for jer, hvis alt fremover skal foregå skriftligt?
Lige min tanke.

Mange gange er det jo en fordel at lade tingene foregå på skrift, så måske skulle du (Sandie) overveje, at optage næste møde også, og så kan du jo vise dem optageren på vej ud af døren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 02:41   #35
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
kommunen lærer det aldrig ... kør sagen igennem - evt i retten... Når du så vinder sagen ,, kan du få en erstatning, - der er jo tale om æreskrænkelse og falsk anmeldelse.

Citat:
....at de havde nævnt det før, at jeg ikke må optage samtalerne og gør jeg det igen, så må jeg heller ikke sætte mine ben i jobcenteret....
Enhver har ret til at optage møder på bånd uden at sige det på forhånd. Hvis det er en myndighed eller en erhvervsdrivende , advokat osv.., så skal de spørge om det er ok først. private skal ikke spørge først. Det har jeg fået at vide af min advokat... og en kommunalt ansat jurist har fortalt mig det samme...
Jeg optager alt , fordi jeg ikke kan huske mere..

Sidst redigeret af Webmaster; 30-12-2010 kl. 12:13. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 08:09   #36
shell
På vej til at lære K10
 
shells avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
shell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjernet Se meddelelser
Enhver har ret til at optage møder på bånd uden at sige det på forhånd. Hvis det er en myndighed eller en erhvervsdrivende , advokat osv.., så skal de spørge om det er ok først. private skal ikke spørge først. Det har jeg fået at vide af min advokat... og en kommunalt ansat jurist har fortalt mig det samme...
Jeg optager alt , fordi jeg ikke kan huske mere..
Her er et link til
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=133530

§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget

3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Bemærk "som han ikke selv deltager i" dvs hvis du selv deltager er det ok at optage samtalen skjult.
shell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2010, 22:28   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
om at de havde nævnt det før, at jeg ikke må optage samtalerne og
Hmmm, har de givet dig det på skrift, at du ikke må optage?

I så fald, er det så via mail eller anbefalet brev?

Tænker jo bare, at når kommunerne jævnligt lader ting forsvinde, nægter at have modtaget mundtlige oplysninger og andre "sjove" ting, så kan en borger vel benytte sig af samme metoder.

Døren svinger vel begge vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:19   #38
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Post Til Orientering

Vedr. optagelser af ens samtaler med Sb

Der er mange der har spurgt om det er lovligt.

Det forudsættes i det følgende, at der er tale om en samtale med en borger der er part i en sag. Der findes ikke udtrykkelige lovregler om det rejste spørgsmål. Sædvanligvis vil der imidlertid næppe være saglige grunde til at modsætte sig et ønske hos en part om på denne måde at fastholde, hvad der er blevet sagt i en samtale med en sagsbehandler.Men situationen kan eventuelt gøre det påkrævet, at sagsbehandleren præciserer, at borgeren ikke vil kunne støtte ret alene på, hvad der siges fra den ansattes side i en sådan samtale, som altså ikke er udtryk for forvaltningens endelige afgørelse i sagen, men af (foreløbig) vejledende karakter. Det samme må gælde i situationer, hvor der foretages optagelse af f.x. telefonsamtaler, uden at sagsbehandleren ved det. Når optagelsen konstateres, vil der altså efter omstændighederne kunne være grundlag for at tage et lignende forbehold, men næppe for yderligere reaktioner.

Jeg indsætter link således at alle kan læse svaret fra KL og hvad ombudsmanden har udtalt vedr ovenstående

http://www.kl.dk/Jura-og-forvaltning...lv-deltager-i/

M2y Info søger
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 29-12-2010 kl. 20:20. Årsag: grammatikfejl
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 21:02   #39
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak til Maybeline2you.

Både for god information på et emne, som tit her været oppe herinde, men ikke mindst for at bringe tråden tilbage på bolden og ikke kvindens mand.

Ombudsmandenhar i 2005 skrevet om problemet i

http://www.ombudsmanden.dk/udtalelse...ger/2005-20-2/

"Men eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag. Der kan dog være situationer hvor det under hensyn til f.eks. borgerens personlige forhold vil være bedst stemmende med god forvaltningsskik at lade borgeren foretage lydoptagelser af samtaler med myndigheden. Der kan f.eks. være tale om at borgeren på grund af personlige forhold ikke i tilstrækkeligt omfang vil kunne forstå eller fastholde sagsgangen eller sagens indhold uden mulighed for at afholde og optage samtaler med myndigheden. Der bør ved afslag på at lade en borger foretage lydoptagelser foretages en konkret vurdering i forhold til borgerens personlige forhold. Ombudsmanden udtalte at det var beklageligt at det ikke udtrykkeligt fremgik af kommunens afslag om kommunen havde foretaget en konkret vurdering af borgerens behov for at kunne foretage lydoptagelser. (J.nr. 2004-2801-009)."

Ovenstående må konkret kunne bruges af trådstarter.

Maybelin2you, måske skulle du lave en overskrift: optagelse af møder m. kommunen under forumet, de nyttige link fra brugerne?

Så vil det være nemt for kommende brugere, at kunne finde dit link og teksten.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 15:55   #40
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Gunvor

Tak for de rosende ord :-) Det varmer i en kold til. Jeg har altid ment, at man skulle gå efter bolden ikke efter manden, da det hurtigt kan udvikle sig til en verbal ordkamp, som ofte ikke fører noget positivt med sig.

Du har naturligvis ret i, at oplysningerne om optagelse at samtaler med Sb skal lægges over i "et godt link" men i går kunne jeg ikke hitte ud af det Jeg lægger det derud idag og håber på at det lykkedes for mig


Med ønsket om et godt nyt år

Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser Andepigen Politik og Samfund 2 30-03-2011 17:38
Borgere kan dømmes uden beviser... Ragdoll Politik og Samfund 12 11-10-2010 15:09
Karen beviser manglende realitetssans zuza Politik og Samfund 1 23-03-2009 16:31
Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist? Ely Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 04-09-2008 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension