K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2016, 12:40   #1
Mickey
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mickey er ny på vejen
Selvstændig/dagpenge

Hej. Måske nogen har et svar.
Jeg er til juni færdig med min uddannelse som jeg har fået på en revalidering, men jeg må nu erkende at jeg ikke kan holde til en hverdag på 37 timer. Jeg har før sygdom, været selvstændig (cancer som fik mig til at stoppe min tidligere virksomheden). Men min ryg havde forinden drillet i mange år og gøre det stadig, og den blir aldrig bedre. Og ingen vil opererer mig før jeg kravler rundt.
Men jeg drømmer igen om at være herre over egen hverdag og dermed arbejdestimer.
ER der nogen der ved noget om at starte virksomhed op.
Fx på :
Flexjob i egen virksomhed.
Opstart på dagpenge.
Eller andre muligheder.
Mickey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 14:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Går ud fra at du IKKE er visiteret til fleksjob endnu..

Hvis man skal kunne få tilskud til selvstændig virksomhed så skal man have drevet sit eget firma i mindst 30 timer pr uge i 12 måneder inden for 24 måneder....inden man vil kunne få dette tilskud...

Der er også yderlige ting der skal opfyldes...

Dette kan du selv læse mere om her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=145068 - http://cabi-lw.lovportaler.dk/showdo...k20130022-full

En anden mulighed...hvis man har kone/mand/ven/bekendt osv....som kunne oprette et firma og så ansætte en der...altså efter man er blevet visiteret til fleksjob...

Det gør selvfølgelig ikke en til "herre i eget hus"

En ting du bør sikre dig allerede nu...forudsat at du ikke allerede er visiteret til fleksjob....det er at få samlet lægelige oplysninger ind og dokumenteret...sådan at det ikke vil optage en masse tid når du endelig søger fleksjob eller tilskud..

Husk som altid at alt skal ske skriftligt og du skal have dokumentation på alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 15:40   #3
Mickey
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mickey er ny på vejen
Tak for svar Webmaster.
Desværre er det mere end 24 mdr. siden jeg har drevet virksomhed ( slut 2009 ), så der kan jeg så ikke komme efter noget.

Hmm og oprette selskab via bekendte mv. det er nok ikke lige den løsning jeg tænker i, i første omgang.

Det er udfra det jeg lige kan se så kun op af bakke.
Mickey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 19:24   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der er en bruger her, der har brugernavnet Iamforever, som har undersøgt det rigtig meget. Jeg mener at have læst, at han er kommet frem til at han kan oprette et IVS og så ansætte sig selv i det.

Du kan prøve at søge på ham her på K10 og kontakte ham for mere info.

Der er også en gruppe omkring det emne på facebook, hvis det har interesse. https://www.facebook.com/fleksjobivaerksaetter/

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-04-2016 kl. 19:29.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension