K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2016, 22:06   #1
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Privat rådgiver på sydsjælland?

Hej alle.
Jeg søger en privatpraktiserende socialrådgiver (jeg er bosiddende på sydsjælland), som kan hjælpe mig videre med min jobcentersag. Det er meget vigtigt, det er én, der som udgangspunkt vil deltage i alle møder med kommunen, ikke kun til rehabmødet (når den tid kommer). Nogen som vil dele deres gode erfaringer med mig eller har hørt fra andre, som er glade for deres private rådgiver. Jeg har f.eks. overvejet Lissie Kirk, nogen som kender hende? Skriv evt pb til mig.

Jeg har en privat rådgiver, men af forskellige årsager synes jeg ikke det fungerer godt nok, og jeg kan altså ikke holde til det kommunale hamsterhjul uden støtte fra sidelinjen.

På forhånd tak
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 00:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt forsøge med en selvstændig socialrådgiver

Socialrådgiverforeningen har nogle som de henviser til her http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=8877

Ang at spørge andre til råds ang hvor gode eller dårlige private rådgivere er...ja det er rigtig svært at danne sig et indtryk ud fra det...

Det er jo en subjektiv mening ud fra hvordan man synes sin egen sag går...

En sag kan gå rigtig godt eller rigtig dårligt alt efter hvor oplagt ens sag er..

Så man kan ikke rigtig regne med andres mening om disse rådgivere...eftersom nogle kan synes at en rådgiver er super dårlig og andre vil synes at den samme rådgiver er fantastisk..

Husk at det er altid helt dit eget ansvar hvis du hyre en privat rådgiver..

Når det er sagt ja så vil man måske have lidt mere i baghånden hvis man hyre en igennem socialrådgiverforeningen...da de henviser til dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2016, 22:01   #3
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Tak for svaret :-) Ja, du har ret i, at det er en subjektiv mening, hvem er gode eller ej. Jeg er bare frustreret, fordi jeg synes, at jeg havde gjort mit forarbejde, inden jeg valgte en privatpraktiserende socialrådgiver, men vores samarbejde fungerer ikke. Det skulle gerne være en hjælp og støtte, men det føles modsat for mig. Jeg har rigeligt at bokse med ift. kommunen i forvejen, så jeg har ikke brug for flere forhindringer.

Tak for linket til socialrådgivernes hjemmeside over deres egne medlemmer :-) Så vidt jeg er orienteret, så kan alle socialrådgivere, som er medlem af fagforeningen og er selvstændige, komme på listen, men det er da et sted at starte. Ja, man skal huske og det er ens eget ansvar at hyre en privat socialrådgiver.

Og lige en sidebemærkning. Hvad er det for en samfund, vi lever i, at vi er nødt til at ansætte fagfolk til at hjælpe en med dét, som burde være kommunens kerneopgave - at hjælpe og støtte dem, som har brug for det.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2016, 22:51   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
Og lige en sidebemærkning. Hvad er det for en samfund, vi lever i, at vi er nødt til at ansætte fagfolk til at hjælpe en med dét, som burde være kommunens kerneopgave - at hjælpe og støtte dem, som har brug for det.
Kort fortalt...et samfund der ikke er værdigt for et vesteuropæisk land.

Som du netop selv skriver ja så burde det være kommunens opgave at se til at borgerne får den hjælp de har behov for..

Dersværre ser kommunerne udelukkende på det økonomiske perspektiv i dag og ikke på borgernes behov..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension