K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2010, 00:07   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg er fuldstændig enig med dig Buster..

min korte forklaring var bare til hvorfor antallet er steget..

jeg ved fra mange, at mange af de børn som bliver til en abort, er meget ønskede børn. men at de i mange tilfælde vælger lidelser fra for deres babyer.

men ja, jeg tænker også... har de nu ret hele tiden de der "kloge"..
jeg personligt foretrækker at lade moder natur råde og regere... og det viser sig jo i mange tilfælde at "hun" er stærkest.

men ingen tvivl om at der er mange måde at se på det på.

Vi var heldige hvis man kan sige det sådan, når man mister sit meget ønskede barn.. at vi ikke skulle vælge til eller fra. Valget blev truffet af andre. og her taler jeg ikke om mennesker på jorden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 07:45   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror vedr abort at en del ikke ønsker et handicappede barn, det passer simpel hen ikke ind i den perfekte opfattelse af mennesker idag. Trist.(lige undtaget svære handicaps, sygdomme).

Men når det er sagt, ville jeg dog også have mine overvejelser vedr det menneskesyn der idag hersker, herunder problemer med at få den nødvendige hjælp, både som barn, og især senere i voksenlivet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 08:25   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg for min del er enig med Huldra og popiae det er sg lidt af en verden at sætte et handicappet barn i ...

Men samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på alt det der sættes i værk for at holde børn i live som fødes for tidligt og sætter de en abort grænse på 22 uger så er det jo lige ved at de på den ene stue tager livet af et barn og på den anden stue prøver at holde liv i et barn på samme alder (født for tidligt ) har selv en datter som vi var ved at miste efter fødselen og hold da op en surrealistisk oplevelse ...

Hun lå på afdelingen for fortidligt fødte børn (hun var født til tiden men havde andre problemer ) når jeg havde de dage hvor jeg var længst nede så gik jeg ud og kiggede på alle de billeder de havde på væggen af meget for tidligt fødte børn der hang billeder af dem når de blev født og når de blev et år og så tænker man ved sig selv, når de overlever så gør hun fandme også...

(sjovt nok så alle de forældre til de der bittesmå børn som man tænkte wauw hvordan klare de det, ja de snakkede sgi ikke til mig og vi fandt ud af det var fordi de ikke vidste hvordan de skulle takle det der var med min datter for det så og virkede til at være meget mere drabliget end det de gennemgik med deres børn, var målløs da jeg fandt ud af det , det viser bare noget om at man kan takle det man kender )

Utroligt at man kan holde liv i dem ... og at de kan overleve mange af dem med handicap (som man ved at mange af dem får men alligevel vælger at kæmpe for deres liv ) og længere nede på hospitalet vil man så lave aborter på børn på næsten samme alder .. vildt ...

Her ramte vi så lige et emne hvor jeg ikke aner hvad jeg mener og tror på ups hvem havde troet det

Kan godt forstå dem der vælger feks et mongol barn fra men kan også forstå dem der vælger at kæmpe for deres barns liv selv om det medføre handicap ..
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 10:11   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvad ved jeg, der aldrig har haft børn?

Ikke så meget om det at have børn, men det afholder mig dog ikke fra at have nogle meninger omkring det at få og have børn.

For det første mener jeg at økonomi helt skal holdes ude af en sådan beslutning.

Og man skal nok passe på med at sige, du valgte selv at blive gravid så nu må du ligge i den seng du selv har redt.

Jeg mener lægerne er og bør være pligtige til at lægge fakta på bordet, når prøver og scanninger er lavet. Og derefter må det være op til de potentielle forældre om de ønsker at søge om at få en sen abort eller ej.

At nogle vælger den sene abort må man så respektere, det kan være et hårdt liv at bringe et svært handicappet barn ind i tilværelsen, det er et endnu større ansvar end med et normalt barn, og på mange måder er det hele familien der bliver handicappet, og dette ene barn bliver genstand for alle beslutninger der i fremtiden tages. Så om den enkelte familie mener at de har modet til at påtage sig et så stort ansvar og så stor en arbejdsbyrde der ikke slutter når barnet bliver 18, det må og skal kun være den enkeltes eget valg.

Hvis der er andre børn i familien, må man også tage hensynet til disse børn med i sine overvejelser, om man ønsker at udsætte sine andre børn for den belastning det naturligt vil blive.
"Normale" søskende til et handicappet barn, kommer ofte til at lide psykisk under det at have en handicappet søster eller bror, da det handicappede barn som oftest bliver familiens centrum, hvor der konstant og hele tiden skal tages hensyn til barnet, og forældrene lægger derfor ubevidst en del af ansvaret over på de "normale" søskende.

Disse søskende ender ofte med som mennesker at blive meget selvudslættende, og dermed lette ofre for kyniske og egoistiske mennesker, fordi de har lært at sætte sig selv til side igen og igen.

De har som voksne ofte et meget lavt selvværd, og hvis man som forælder vælger at få et svært handicappet barn, når der er andre børn i familien, må man være sig bevidst, at man får et endnu større ansvar overfor de børn man allerede har, fordi man må være sig bevidst om at bruge tid, bare sammen med det eller de andre børn man har, hvor der ikke hele tiden skal tages hensyn til det handicappede barn. Den tid kan være svær at finde.

Jeg ved af egen erfaring hvor stor en skade det kan være at skulle vokse op i et hjem hvor der hele tiden skal tages hensyn, ikke at jeg har en handicappet søster eller bror, men jeg havde en meget syg mor, fysisk og psykisk.

Hendes sygdom bundede i at hun i en meget tidlig alder havde en mor der var meget syg af kræft, og som døde da min mor var 13 år gammel, de skader der skete på min mors psyke, kom hun aldrig over og det var en arv jeg måtte overtage. Og som jeg først nu er kommet over efter min mor døde i 2008, da jeg var 48 år gammel.

Det menes, da jeg var fuldstændig normal, at jeg forblev barnløs, fordi min psyke ikke ville være med til at bringe et barn til verden der skulle ende med et liv som mit eget, jeg har med min barnløshed brudt denne onde cirkel.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 10:47   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser

Kan man stole på at de "kloge hoveder" altid véd hvad de har med at gøre(mig bekendt, viste seneste rapport om bla nakkefoldsscanning at ca 60% af dem var forkerte = man rådede måske til abort, hvor der reelt set ingen grund var til dette!)

Sidste gang jeg var gravid var jeg en "gammel" mor, så jeg fik tilbud om at få lavet en test af moderkagen eller en fostervandsprøve.
Lægen oplyste mig om, at der var størst risiko for efterfølgende spontan abort ved en fostervandsprøve i forhold til en prøve af moderkagen (moderkagebiopsi?).
Men til gengæld var fostervandsprøven den mest sikre metode, så hvis jeg valgte moderkage-prøven kunne jeg risikere, at skulle have lavet en fostervandsprøve efterfølgende.
Så jeg valgte fostervandsprøven, og fik efterfølgende en sund og rask dreng.

Men når nu de nakkefolds-skanninger er så usikre, så synes jeg da, at man burde tilbyde en fostervandsprøve til de forældre hvor nakkefolds-skanningen har vist evt. problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2010, 11:51   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt at se, at det kan sætte nogle tanker i gang hos os alle -og det var netop min hensigt.

Tror det er sundt for et samfund at sætte spørgsmålstegn ved mange af livets store spørgsmål -men det er så min mening

At fare "bevistløs" derudaf mens "eliten" tar over ja, det tror jeg kan være "farligt" for alle!

Hm, ja, personligt havde jeg jo heller aldrig troet at jeg skulle være så heldig at blive mor -men miraklet skete, heldigvis

3 aborter(hvoraf den ene nær havde kostet mig livet) og adskellige problemer gjorde at jeg/vi slog os til tåls med at lade naturen gå sin gang -og vupti, var vi heldige, hele 2 gange

Derfor nok også at jeg tænker meget over disse ting, for dengang var det eneste man kunne måle og vurdere en scanning og stort set intet andet.

Vores beslutning var at uanset hvad lægerne sagde, ja, så ville vi have barnet, incl evt handicaps.

Naturen var os nådig, og gav os 2 velskabte børn, heldigvis.

Set i bakspejlet og det er jo altid det letteste, ja, så kan jeg jo som Ragdol omvendt rundt også godt gøre mig mine bekymrede overvejelser om det nu var ok at få disse børn(kringlet sagt )....

-for årene har jo budt os på lidt af hvert og ingen tvivl om at det har påvirket vores børn, hmm.....

-på den anden side, jamen, hvis man skulle gøre sig alverdens overvejelser ja, så ville menneskeheden jo ikke overleve vel

Tak fordi i er til, herinde og tak for jeres overvejelser. Dejligt at man altid kan vende nogle ting herinde -i go ro og orden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Maskerne spænder ben og fllyurd dwerg spleei Abraxus Politik og Samfund 6 07-01-2013 00:23
Frontangreb mod regeringen BEVAR FLEKSJOBBENE supersus Politik og Samfund 0 09-10-2012 08:09
Bevar lægekonsulentordningen! Odenseaneren Politik og Samfund 10 08-09-2011 19:08
Kommune spænder ben for fleksjob Stella Politik og Samfund 2 20-04-2008 09:46
Lov spænder ben for fleksjobbere zuza Det er da strengt ! 0 15-05-2007 10:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension