K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2008, 10:34   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Oppositionen samlet om indsats mod fattigdom

Nu sker det åbenbart noget derude.

http://www.sf.dk/default.aspx?func=a....view&id=41910
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 10:51   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Jeg synes, at det er trist at de 4 partier ikke kommer med nogle beskæftigelsesmæssige tiltag
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:02   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det lyder....

.....som et fint initiativ, som jeg helt kan gå ind for. Men hvor står der noget om diskriminationen, og her tænker f.eks. på "gensidig forsørgelsespligt", et oldnordisk begreb der nuomstunder kun gælder for borgere på overførselsindkomst, udligning af forskellen mellem førtidspension, fra henholdsvis før og efter 2003, så FPere bliver stillet lige. Hvor står der noget om det galematias som hjorten har gang i?
Alt dette ville gerne høre hvad oppositionen har tænkt sig at gøre ved?
Oppositionen har igennem de sidste 7 år været svag til intetsigende, vi har brug for en stærk opposition der ikke er bange for at råbe op. Ikke er bange for, så langt fra et valg at miste nogen stemmer, de kan hentes ind igen inden vi når så langt som til næste valg.
Det er netop når man står i situationen som opposition at man har de allerbedste chancer for at vise hvad man i sandhed står for.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:06   #4
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Dine forslag

@Hrefna

lyder bedre end oppositionens ihvertfald mere substantielle
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:14   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt

Ja det var sgi da på tide og ingen tvivl om at vi vil være mange der sidder klistret til tv den dag det forslag skal behandles og for min del så glæder jeg mig til at se hvordan DF vil forsvare deres standpunkt og det at de kalder sig selv for de svageste parti for sjælden har flere syge og fattige dansker haft dårligere vilkår her til lands pga DF fremmed fjendske holdninger , de hiver gerne tusinder og atter tusinder dansker med i faldet for at få ram på en enkelt indvader ..

Så det kan blive en rigtig spændene debat der kommer i tinget når de fremsætter det forslag og jeg håber ved gud at oppositionen får alle som en ind i tinget og stiller spørgsmål ...

Jeg ved ikke om andre har bemærket det men der er ved at være en tendens til at når s eller sf stiller med et foreslag eller kommentar så hiver v,k, og df alt ind hvad der kan krybe og gå så der er mulighed for at stille rigtig mange spørgsmål ...

og svare er totalt i krydsild det samme burde oppositionen gøre så vi kan få nogen helt klare svar og de har chancen for at stille alle de spørgsmål vi alle gerne vil have svar på hvis de møder talstærkt op i tinget , samtidig vil jeg holde på at det viser befolkningen en for for engagement ....


Nå men når det er sagt så vil jeg altså lige komme med et pip om enhedslisten..

De har allerede et lovforslag oppe hvor hovedpunkterne er

Citat:
Folketinget pålægger regeringen inden udgangen af folketingsåret 2008-09 at tage følgende initiativer med henblik på at afskaffe den økonomiske fattigdom i Danmark og i stedet indføre velfærd for alle:

- De lavestlønnede offentligt ansatte sikres markante lønstigninger svarende til gennemsnitligt 2.000 kr. om måneden. Den præcise fordeling foretages af overenskomstparterne på det offentlige område.

- Dagpengesystemet gøres til et reelt værn mod social udstødelse i perioder med arbejdsløshed eller sygdom. Dagpengemaksimum hæves derfor til 30.000 kr. om måneden, samtidig med at der fjernes en række sanktionsmuligheder. Desuden ophæves begrænsningerne i længden af sygedagpengeperioden.

- De seneste års forringelser af kontanthjælpen ophæves. Desuden forhøjes kontanthjælpsydelsen til minimum 13.500 kr. om måneden, samtidig med at det gøres lettere at tjene penge ved siden af kontanthjælpen, og reglerne om modregning på baggrund af ægtefællens indkomst ophæves.

- De sociale pensioner forbedres. Folkepensionen forhøjes, og førtidspensionister på den gamle ordning får mulighed for at komme over på den nye førtidspensionsydelse. Desuden ophæves reglerne om modregning i den sociale pension på baggrund af ægtefællens eller samleverens indkomst.

- SU til studerende forhøjes med i første omgang 1.000 kr. om måneden og således, at ydelsen over en årrække når samme niveau som kontanthjælpen. Alle forsørgere, der modtager SU, får den høje ydelse.

- Alle overførselsindkomster reguleres fremover med den fulde satsregulering. De mange tiltag på det sociale og sundhedsmæssige område, der i dag finansieres af satspuljen, skal i stedet på finansloven.

Jeg syntes at det er meget lidt vi har hørt om det fra enhedslisten men tror ikke at mange af os er uenige i det

En af de gode grunde jeg har til at stemme enhedslisten selv om jeg ved at det er utopi at de kommer i regering er at de er så gode til at sige fra og formulere sig , de er dem der i tinget stiller de spørgsmål der får de andre til at svede men desværre er det begrænset hvor mange spørgsmål de kan få ind fordi de er for få....

Så mit håb er da at enhedslisten om ikke andet så bliver større så de kan få nogle ekstra mandater ...

Jeg har jo stemt SF men dem frygter jeg ikke for mht spærregrænse og mandater så derfor er det nu enhedslisten jeg syntes ikke at de kan undværes og jeg håber ved gud at hele oppositionen står sammen om at få afskaffet noget af den groteske fattigdom ...

jeg gad vide hvor løsgængerne er henne i alt det her , for hvis det er de er med oppositionen ja så er det jo trods alt næsten lige mange på hver side og jo tier de laver det nummer vko med at besluttet som mindst muligt flertal ja jo tydeligere vil det blive for den almindelige dansker som ikke intressere sig for politik i nogen særlig grad, at vko har storhedsvanvid og mener at de har opfundet den dybe tallerken ...

De mener at de er kompetente til alene at beslutte at sende landet i krig og de mener at de alene kan beslutte hvorvidt man skal lave en ny lov der begrænser mange mennesker og er i strid med menneskerettighederne (og grundloven? ) og hvis de så også mener at vide at fattigdom er en god ting i samfundet ja så kan det vist ikke siges mere tydeligt og DF vil være nød til at bekende kulør ....

Så en debat om det emne gerne foran den ganske danske befolkning ville være en rigtig god ting,..

Min erfaring siger i hvert fald mig at ikke mange i den danske befolkning aner hvordan det reelt forholder sig mht fattigdom i dk ...

Så lige i go morgen Danmark om ekstrabladets indsamling til fattige børn og de have efter de havde haft en fattig mor og hendes barn inde i studiet fået 150.000 ind , på kun en halv time , det tyder da på at nogen af serene har fået en brat opvågning ...

Læs enhedslistens foreslag her

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...g/65/index.htm

og lige til sidst jeg har hele tiden syntes at satspuljemidlerne er vanvittige hvorfor er det at de svageste skal betale til de svageste men var dog ikke klar over det var så slemt , prøv lige at se de her tal ...

Citat:
Alene i 2008 indebar satspuljeordningen (ifølge finansministerens svar på FIU L 188, § 35, spørgsmål 2 af 5. september 2008), at en arbejdsløs på dagpenge mistede 7.800 kr. om året brutto. Det samme var gældende for sygedagpengemodtageren, mens en kontanthjælpsmodtager mistede 4.536 kr. Hvis kontanthjælpsmodtageren havde børn, var tabet 5.904 kr. Førtidspensionisten tabte årligt op til 7.920 kr., mens den enlige folkepensionist mistede 4.968 kr. sammenlignet med, hvad vedkommende ville have fået med den fulde satsregulering.
  Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:15   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ superhoax

Det kan du have så evigt ret i

Men det er efter min mening mangelen på modstand igennem de sidste 7 år der har gjort at VKO regeringen har fået lov til at køre tingene så langt ud.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:22   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Hejdien

Citat:

Folketinget pålægger regeringen inden udgangen af folketingsåret 2008-09 at tage følgende initiativer med henblik på at afskaffe den økonomiske fattigdom i Danmark og i stedet indføre velfærd for alle:

- De lavestlønnede offentligt ansatte sikres markante lønstigninger svarende til gennemsnitligt 2.000 kr. om måneden. Den præcise fordeling foretages af overenskomstparterne på det offentlige område.

- Dagpengesystemet gøres til et reelt værn mod social udstødelse i perioder med arbejdsløshed eller sygdom. Dagpengemaksimum hæves derfor til 30.000 kr. om måneden, samtidig med at der fjernes en række sanktionsmuligheder. Desuden ophæves begrænsningerne i længden af sygedagpengeperioden.

- De seneste års forringelser af kontanthjælpen ophæves. Desuden forhøjes kontanthjælpsydelsen til minimum 13.500 kr. om måneden, samtidig med at det gøres lettere at tjene penge ved siden af kontanthjælpen, og reglerne om modregning på baggrund af ægtefællens indkomst ophæves.

- De sociale pensioner forbedres. Folkepensionen forhøjes, og førtidspensionister på den gamle ordning får mulighed for at komme over på den nye førtidspensionsydelse. Desuden ophæves reglerne om modregning i den sociale pension på baggrund af ægtefællens eller samleverens indkomst.

- SU til studerende forhøjes med i første omgang 1.000 kr. om måneden og således, at ydelsen over en årrække når samme niveau som kontanthjælpen. Alle forsørgere, der modtager SU, får den høje ydelse.

- Alle overførselsindkomster reguleres fremover med den fulde satsregulering. De mange tiltag på det sociale og sundhedsmæssige område, der i dag finansieres af satspuljen, skal i stedet på finansloven.

Citat slut


Nå, endelig nogle hensigter der kan forståes, dem kan jeg gå ind for.
Man kunne jo håbe at hvis de sluttede sig sammen med S og SF, så ville de også kunne får mandater nok til at danne regering ved næste valg.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:35   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Får jeg datoen i god tid, så dapper jeg altså derind og hører debatten.

Nå, men jeg har lige læst bogen Succes om Pia Kjærsgaard, og det er IKKE for børn, magen til magtsyg k***** skal man da lede længe efter.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:41   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
@ Maj-Britt

Mente du ikke *ælling?

__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:47   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Joooooooo, men kunne ikke lige stave til det
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oppositionen: Mette Frederiksen siger et og gør noget andet Webmaster K10 Nyheder 0 06-12-2011 21:20
Vil oppositionen være med til at bekæmpe fattigdom? buster Politik og Samfund 5 11-03-2010 10:37
Der er meget stille i oppositionen ! buster Politik og Samfund 0 26-02-2010 01:02
Oppositionen: Regeringen svigter førtidspensionister Webmaster K10 Nyheder 0 04-09-2009 10:40
EU indsats mod fattigdom inkluderer handicappede zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-10-2008 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension