K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 02:20   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Øv, kan ikke høre programmet.

Kan ikke finde ud af det. øv, øv

Juhuu; fandt ud af det.

Ellers hent udsendelsen som MP3 her:

http://podcast.dr.dk/P1/P1formiddag/...1107140907.mp3
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 09:11   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det eneste fornuftige Mette Fredriksen sagde, var at kontanthjælpensloftet, skulle fjernes, da det ikke har nogen effekt, andet end gøre borgere mere fattige.

Alt andet er en værre gang bavl, og kunne være udtalt af enhver med et liberalt menneskesyn.

Hovedtemaet for Mette er ligesom de liberale; Hvor synd det er at efterlade disse, på en varig ydelse? NÅ!

At de under 40år, ikke kan være lige så syge/handicappede som de over 40år?
NÅ.

Øv, hvor er jeg skuffet!
Ikke at jeg stemmer soc.dem, men håber trods alt at de kommer i ny regering!

Gad vide om det kunne hjælpe, at skrive til hende, hvis vi er mange der gør det?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 09:27   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det har jeg faktisk overvejet at gøre
simpelt hen skrive hele min historie

den er så grotesk efterhånden

er selv under 40
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:12   #14
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Vil i ikke nok fortælle hvor Mette Frederiksen siger det i udsendelse (antal minutter og sekunder) eller citere hende?
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:39   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Vil i ikke nok fortælle hvor Mette Frederiksen siger det i udsendelse (antal minutter og sekunder) eller citere hende?
Jeg kan berolige med, at MF ingen steder i udsendelsen omtaler rygtet om, at der ikke uddeles mininstertaburet til dem under 40 i ny rød regering.


Men inden MF kommer i nærheden af en mininstertaburet, da er enevælden måske genindført med venlig tanke til Hobbes og hans bibelske sømonster ? ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:40   #16
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg mente: Hvor præcis siger MF at ingen under 40 må få førtidspension?

Hun har da for fanden selv været med til at underskrive et udspil som IKKE nævner 40-års reglen.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:06   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
MF kommer til at udvikle sig præcis som Karin Jespersen har gjort det. Man kan tydeligt høre på hende, at hun er på vej til midten, med det er sådan set næsten alle de så kaldte Socialdemokrater nu om dage.
For mig, ingen tvivl om det, at hun gav udtryk for, at kun folk som i arbejde betyder noget, resten ……
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:48   #18
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Hvilke tanker gør I jer om flg. pasus omkring 20 min inde i udsendelsen:

MF: "Den meget mget store tilgang af nye førtidspensionister i Danmark idag er unge mennesker under 40 år og mange af dem har en psykiatrisk lidelse, som hvis man laver den rette indsats, faktisk kan behandles - jeg synes jo på mange måder, det er en faliterklæring, når vi siger til helt unge mennesker i starten af 20'erne, at de kan få en overforelsesindkomst resten af deres liv ... ... ... ... og derfor vil jeg gerne væk fra, at vi giver den besked, både til unge mennesker på førtidspension og kontanthjælp, for nu at sige det lidt hårdt: vi kan ikke bruge jer til noget. I kan bare blive hjemme i lejligheden og så får i en overførelsesindkomst. Det menneskesyn er mig vederstyggelig."

Bemærk MF ikke siger: nu giver vi jer en førtidspension/overførselsindkomst og så laver vi en række inspirerende, interessante og udviklende tilbud til jer der også kan give jer oplevelsen af at være en betydningsfuld del af et fællesskab - og som I kan vælge til og fra som jeres behov og helbred nu måtte være til det.

Og så er vi slet ikke gået ind i en analyse af, hvorvidt MF's behandlingspostulat er generelt validt ift. fx psykiatriske lidelser.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 22:58   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
MF har sagt præcis det samme som Inger Støjberg har sagt for et par måneder siden.

MF:
"....vi kan ikke bruge jer til noget. I kan bare blive hjemme i lejligheden og så får i en overførelsesindkomst. Det menneskesyn er mig vederstyggelig...."

IS:
noget med ...at stå på perronen og kikke efter tog som kørte forbi...

Alt dette er tomme ord, ikke andet.

Sidst redigeret af Karo; 16-07-2011 kl. 23:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:05   #20
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Øv du kom før mig Karo.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mette Fredriksen og Pia Kærsgård i debatten iaften. Debutanten Politik og Samfund 21 02-03-2012 18:39
Mette Fredriksen og Pia Kærsgård i debatten iaften. Debutanten Politik og Samfund 0 01-03-2012 18:47
Brev til Claus Hjort Fredriksen og svar fra samme. Hejdien Politik og Samfund 12 25-02-2009 16:55
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
Brev til Claus Hjort Fredriksen ang stavnsbinding af fleksere. Hejdien Politik og Samfund 3 03-04-2006 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension