K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 22:28   #11
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for svar.

Sagsbehandleren havde en ca. 1/2 a4 ark beskrevet fra lægekonsulenten.

Det jeg tænker er blot at hvis papiret ikke findes off. tilgængeligt og sagsbehandleren ikke kommenterer det i referatet, så har jeg jo ikke på skrift at jeg fundet stationær og ikke kan vende tilbage til mit gamle erhverv... Det jo ikke så heldigt, kan jeg evt. skrive til den nye sagsbehandler at jeg har tilføjelser til referatet, da vi talte om det under opfølgningssamtalen og det ikke er refereret i referatet!

Men sendes en sygemeldt i arbejdsprøvning såfremt ens situation ikke er stationær og man mener dette er den endelige funktionsevne der skal afprøves?

Men jeg bank udd. og hun skriver inden for kontor! Jeg er afklaret og ken ikke arbejde på kontor med mine følger og skåne hensyn. Derfor der henvises til det pædagogiske område fra afklaringsstedet. Mystisk!

Sidst redigeret af Nullemusen; 08-06-2010 kl. 22:30.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:30   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... det er jo interessant, ikke?

Tænk hvis en sagsbehandler er "kvaksalver", ikke?

Borgerne risikerer jo liv og lemmer, hvis ikke-læger forvalter lægepapirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:37   #13
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak for dit indlæg.

Vil du evt. uddybe nærmere tror ikke helt jeg forstår dit svar.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:45   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis der findes lægepapirer i din sag, så bruger man en lægekonsulent til at oversætte, hvad der står.

Sagsbehandleren skal så lade helbredsoplysningerne indgå i en samlet socialfaglig vurdering af, hvad der skal ske i din sag.

Når der ligger lægekonsulent-udtalelser i din sag, som danner baggrund for en afgørelse i din sag, så SKAL du have aktindsigt i disse lægekonsulentudtalelser - sammen med de andre ting i din sag.

En sagsbehandler må IKKE selv oversætte lægepapirerne.

Håber, jeg fik forklaret det bedre, ellers må du bare spørge igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:01   #15
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Tak jeg forstår, og at jeg må have ret til at få en kopi af udtalelsen. Jeg vil rykke for den og klage såfremt de giver mig afslag på at jeg må modtage kopi af udtalelsen :-) de får travlt imorgen..!
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:10   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

§ 6. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en forvaltningsmyndighed, skal en myndighed, der mundtligt modtager oplysninger vedrørende en sags faktiske omstændigheder, der er af betydning for sagens afgørelse, eller som på anden måde er bekendt med sådanne oplysninger, gøre notat om indholdet af oplysningerne.[COLOR="Red"] Det gælder dog ikke, såfremt oplysningerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.[/COLOR="Red"]



Hej Zuza det er jeg godt klar over, men netop den sidste sætning, hvor sagsbehandleren har indhentet lægeoplysninger, hvor der allerede står oplysninger, så behøver der f.eks. ikke stå det hele i et notat i sagsbehandlingen.

Hvis f.eks. Nullermusen har modtaget kopi af lægeoplysninger som sagsakter, hvor der står noget lignende, som sagsbehandleren og lægekonsulenten har snakket om mundtligt, så er det ikke nødvendigt, at man f.eks. skriver det hele i et notat i sagsbehandlingen. I en afgørelse får borgeren jo retten til at se de dokumenter, som kommunen har indhentet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:17   #17
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Det netop det der er problemet det står ikke reg. nogen steder, hverken som dokument eller i referat. Sagsbehandleren har kun mundtligt udtalt sig omkring lægekonsulentens udtalelse og at jeg var fundet stationær og ikke kunne vende tilbage til mit gamle erhverv.

Også derfor jeg gerne vil have det på skrift af en eller anden form, da jeg oplever at det vigtigt i min sag, især nu hvor jeg har haft 5 sagsbehandlere på 2 måneder!

Sidst redigeret af Nullemusen; 08-06-2010 kl. 23:19.
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:18   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemusen Se meddelelser
Det netop det der er problemet det står ikke reg. nogen steder, hverken som dokument eller i referat. Sagsbehandleren har kun mundtligt udtalt sig omkring lægekonsulentens udtalelse og at jeg var fundet stationær og ikke kunne vende tilbage til mit gamle erhverv.
Ok ja det kan jeg godt se nu. Har du heller ikke fået kopi af de seneste lægeoplysninger, som de har indhentet ( og har snakket den med lægekonsulenten om)?

Nu må jeg hellere komme i seng hehe godnat
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 23:21   #19
Nullemusen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
Nullemusen er ny på vejen
Det står i sluterklæringen fra forrevaliderings/afklaringsforløbet men det betyder jo ikke at kommunen mener det samme! sådan som jeg har forstået det.

Tak for svar og sov godt :-)
Nullemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 00:30   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når samtale/udtagelse er nævnt af sagsbehandler, og klart ligger til grund for videre forløb, har du KRAV/RET til at se udtagelsen fra lægekonsulenten.

Hvis ikke klager du til socialdirktøren og Borgmester.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgningssamtale kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 106 21-11-2011 17:12
Informationsmøde og opfølgningssamtale Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-09-2010 14:06
Opfølgningssamtale Tullee Alt det andet 5 07-06-2010 08:19
Opfølgningssamtale. rumle Spørgsmål ang fleksjob 7 28-02-2010 23:48
Ang. opfølgningssamtale jdp Alt det andet 0 19-12-2007 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension