K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2010, 12:18   #11
AS1978
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
AS1978 er ny på vejen
Jeg synes det er forkert der står så meget om min fortid, fx. er det en ressource at jeg er kontorudlært, men idag ved jeg at jeg ikke kan sidde med ansvars opgaver da det er en enorm stressfaktor når man er syg og ved man ikke når de vigtige deadlines eller at ens skrivebord er dækket med arbejde som skal indhentes. Foruden at jeg ikke siddet med kredit og finans i snart 7 år! Vi er godt 1200 om de samme stilinger og jeg skal sidde og sige til en kommende arbejdesgiver (hvis jeg overhoved kommer til samtale)at jeg har et svækket helbred. Mener bestemt ikke at jeg kan søge job på lige fod som alle andre som hun skriver!

Hun mener også det er en ressource at jeg tidligere er kommet godt ud af det med kollegaer og arbejdsgiver, men hvad har det med sagen at gøre nu? Skal jeg indhente skrivelser fra mine tidligere arbejdsgivere som beskriver hvilken gene det er at have en som er meget syg?
AS1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 12:32   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
uddannelse og tidligere arbejde skal stå i ens ressourceprofil
men det er alså ikke lige noget som de har kigget på i min sag
har ellers masser af uddannelse og altid haft arbejde stort set.

de kigger på din nuværende erhvervsevne og hvis så din uddannelse kan bruges.
Ja så tager de også den med en
helt naturligt.
Det er dine lægepapir og arbejdsprøvning(hvis du har været i en) der er helt afgørende for om du kan starte op i samme fag senere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:03   #13
AS1978
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
AS1978 er ny på vejen
Hvordan kommer man i arbejdsprøvning når man nu har bedt om det flere gange og de ikke mener det er nødvendigt...............? Jeg får hele tiden sammen svar: "Jeg mener ikke du opfylder betingelserne for flexjob og du kan søge job på lige fod som alle andre"

Hvordan kommer jeg videre......?
AS1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 13:37   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære AS1978

Tak fordi du redigerede dit indlæg, så jeg kunne overskue at læse det.

Du skal som nævnt IKKE underskrive den ressourceprofil, hvis du mener den er forkert.

Prøv at gå ind på :

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=f34d930a83

Kig også på :

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097

Det er en af de vigtigste love i Danmark !

Du skal bede sagsbehandleren om et møde, da det er sagsbehandlerens ansvar at få ressourceprofilen på plads !

Du skal være opmærksom på, at hvis I er UENIGE på nogle punkter,

har du ret til at få DINE bemærkninger med.


Du skal gå på kommunen og bede om hjælp, de har PLIGT til at hjælpe dig !


Håber nogle flere kommer på banen med gode råd til dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 18:28   #15
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej as1978

sidder lige og tænker, når du tager til møde, har du ikke mulighed for at have en venninde eller familiemedlem med
hvis ikke du har det så optag samtalen, så kan du efterfølgende hører hvad og hvem der siger det ene og det andet og du har dokumentation.

synes godt nok det lyder utroligt, at du ikke har mulighed for flex
netop når du har en pgr. 56 i forvejen. ( den kan være god at have, men ikke alle arbejdsgiver bryder sig om den, dette ved jeg af egen erfaring ).

kan desværre ikke hjælpe dig, men håber de andre kommer på banen.

håbe du kan holde modet oppe selvom dette kan syntes svært.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 10:29   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af AS1978 Se meddelelser
Åhh.. hvor skal jeg starte! For 10 år siden fik jeg konstateret Morbus Crohn og har siden da været indlagt flere gange og i flere medicinske behandlinger.

Jeg har kæmpet mig gennem en uddannelse som kontorassistent, til trods for jeg sjældent var der 37 timer om ugen. Efterfølgende har jeg haft 2 job, som jeg har mistet pga for meget sygefravær.

Fik efterfølgende en depression og endnu en og valgt derfor at søge flexjob. Denne ansøgning sendte jeg 8. september 2009. Jeg høre intet og rykker for samtaler vedr min ansøgning. Månederene efter var jeg kastebold mellem flere sagbehandlere og i januar endnu en, men som endelig forstod min frustration. Hun kunne også se at jeg havde søgt om flexjob og jeg fik en ressourceprofil med hjem.

Ved næste indkaldelse (februar 2010) fik jeg en ny socialrådgiver og hun kunne ikke finde min resourceprofil som jeg sendte 3 dage efter sidste møde og hun kunne heller ikke se min breve hvor jeg rykker efter møder - (utroligt hvad der forsvinder)!
Har du søgt aktindsigt ellers skal du gøre det NU og du bør søge det både ved kommune og ved alle læger der har haft noget med dig at gøre, det kan meget vel tænkes at der ligger nogle overraskelser i din sag , du finder erklæring til både aktindsigt ved kommune og læge under nyttige link (faner oppe i toppen )

Citat:
Da jeg igen nævner muligheden for flexjob siger hun at hun ikke mener jeg opfylder betingelserne for det og at de lukker mine sygedagepenge om 3 dage! Sad helt mundlam og bad hende indhente endnu en statusattest fra egen læge, som så også skrev at jeg stadig var i behandling for deprission og han mente det varede 4 måneder endnu.

Ved mit møde i april måned har jeg min vejleder med fra HK, her udfylder vi sammen noget af ressourceprofilen og hun giver igen udtryk for at hun ikke mener jeg opfylder de betingelser der er og at jeg kan søge job på lige fod som alle andre. HK gør hende opmærksom på at de heller ikke kan give mig dagpenge mere hvis jeg ingen sygedagepnge får, da de vurdere at jeg er for syg til at kunne søge arbejde på 37 timer. Min socialrådgiver siger at så må jeg søge kontanthjælp (hvilket ikke er muligt da jeg er gift).
Dette burde jo så stå når du indhenter din aktindsigt og hvis jeg var dig så ville jeg helt klart tænke klage over sagsbehandlingen ...

Citat:
Jeg bad egen læge om en henvisning til psykiater og fik en til september 2010. Min socialrådgiver var ikke tilfreds og bad mig høre om andre, så jeg kunne komme i mere medicinsk behandling. Jeg måtte gøre klart for hende at det ikke var på baggrund af mere medicin men for at tale med en. Min depression hænger sammen med mange års sygedomsforløb med Morbus Crohn, og daglige svækkede led, mavesmerter, nældefeber, træthed, blæretændelser, indfluenza, hoste osv- ja, jeg får alt pga min svækkede immunforsvar pga al min medicin. For ikke at nævne hvor meget det tager på en at kæmpe mod systemet. I stedet ringede hun til min læge og spurgte om jeg kunne få en henvisning til psykolog, hvilket jeg selvfølgelig kunne, men så måtte jeg fortælle at med min uvisse fremid UDEN indtægt har jeg ikke råd til at betale diff. til psykolog. Jeg kunne derfor søge borgerservice om tilskud.
Desværre kan de lukke for sygedagpenge hvis du nægter at tage til en psykolog og du skal selv betale for det, men jeg er ikke helt sikker på at din sagsbehandler har lov til at ringe til din læge for at få ham til at henvise dig til en når de først har henvist dig til en psykiater igen noget jeg ville tage med i en klage over sagsbehandling ...


Citat:
Snakkede idag med dem og de kunne fortælle at de ikke kunne hjælpe hvis jeg kunne låne pengene i banken! Måtte derfor meddele min socialrådgiver at dette var udelukket da jeg ikke har i sinde at låne penge i banken for at sidde dyre i huset med en uvis fremtid for nogen som helst indkomst! Jeg har idag fået ny socialrådgiver, da jeg mener min tidligere har forhalet sagen og vi ikke kan forstå hinanden. Jeg bad om hende jeg talte med i januar, men fik beskeden om at hun ikke sidder med sygedagepenge (hvorfor brugte jeg så min tid hos hende dengang)? Min nye socialrådgiver får besked på at sætte sig ind i min sag inden vi skal mødes, for jeg gider ikke endnu engang at skulle starte forfra og fortælle om mit forløb.

Du skal med det samme søge om økonomisk hjælp til at betale en psykolog på SKRIFT du vil så godt som altid få nej i telefoenen hvorimod du ved et skriftligt svar har mulighed for at anke det og derfor bliver der tænkt lidt mere over det , i det hele taget så skal du ALDRIG ringe men altid skrive ellers står du med håret i postkassen og kan intet dokumentere når de siger usandheder ..

Citat:
Jeg har idag fået min færdige ressourceprofil og den lægger slet ikke op til jeg får flexjob! Hvad gør jeg herfra??????
Du retter og tilføjer i din ressourcoeprofil for det er en partshøring du sidder med, de steder hvor du ikke er enig med sagsbehandler skriver du din mening og skriver hvordan tingene rigtigt hænger samme, bakker det op med evt lægepapir , den skal hun så have igen og er hun ikke enig med dig så skal hun skrive hvorfor , det er så også en god ide at skrive i den at din sagsbehandler mener at du kan varetage et 37 timers job med at både behandlere og du selv mener dette er urealistsik , og at a-kassen også har meldt ud at de ikke betragter dig som rask og du derfor heller ikke vil kunne få dagpenge og at din sagsbehandler derfor mener du skal på kontanthjælp ... skriver din sagsbehandler noget sted i din ressourceprofil hvad hun mener du kan klare af job ?

Citat:
Kort og godt er min sag at jeg "lever" på lånt til med en indkomst. Sygedagpengene lukker den 31. aug iht sygedagpengeloven og HK vil ikke udbetale min dagpenge!
Du skal arbejde benhårdt fra nu af og til den 31 aug .. og hvad din sagsbehandler siger nu skal du ikke tage så meget til dig , du skal arbejde henimod den fleks som det unægteligt ser ud til at du er berettiget til (uden at kunne sige det med sikkerhed ) men det er vigtigt at du får indføjelser i din ressourceprofil og får rettet op på de ting som din sagsbehandler misforstår og du skal huske at hvis hun siger en ting og du siger en anden ting så skal hun faktisk pege på hvor hun har sin viden fra, det vil sige at siger du og dine læger at du ikke kan klare 37 timer og hun siger noget andet så skal hun kunne dokumentere hvor hun har den viden fra...

Citat:
Jeg er blevet gravid hvilket skulle være en glædelig nyhed, men jeg spekulere kun på penge og fremtiden! Kan ens fagforening bare lukke for udbetalingen hvis jeg raskmelder mig og har meddelt dem jeg er gravid? De kæmper jeg for folk som mig på arbejdsmarkedet hvis jeg blev fyret under graviditet.
Ja det kan de godt (husk de har været med i din sag ) og du skal også huske at du skal skrive under på tro og love på at du er rask og hvad så hvis de kommer med et job eller en aktivering til dig , hvad vil der så ske med dig har du tænkt på det ?

Jeg ville helt klart hvis jeg var dig gå målrettet for at få rettet op på sagen og få din sagsbehandler hen til at følge loven ...

så igang med aktindsigt og partshøring af ressourceprofil og pris dig lykkelig for at du ved hvornår de lukker for dine sygedagpenge .. og husk du får aldrig en sagsbehandler til at sige hold da op du burde have en fleks de vil til hver en tid sige til dig at det kan du ikke få det er du ikke berettiget til osv ..

og nu hvor kommunerne mister refusioner hvis ikke de kan skaffe fleksjob ja så er der blevet endnu flere problemer for de syge .. men giv ikke op der er stadig muligheder og husk hvis og når du når august og ikke har fået rettet op på det og ikke har fået dem til at se tingene fra din side, så har du mulighed for at søge pension på forliggende grundlag (hvad du jo så nok ikke kan få men det giver da en lidt stakket frist med forsørgelse ) og dernæst skal der jo så ankes på sygedagpengestop . men en ting af gangen så du kan få orden på det og finde ud af hvad der foregår lige nu kan jeg se et par meget vigtigte ting

1 indhent aktindsigt
2 få skrevet en god partshøring til din ressourceprofil
3 RING ALDRIG KUN SKRIV


Citat:
t sygdomforløb hos kommunen, hvornår kan man komme under en ny sygepersiode igen? Jeg mener sæt nu man fik konstateret en slem sygdom, kan man så ikke få nogen hjælp igen når man bare er smidt ud af systemet?

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig videre en denne evige kamp?

jeg ved det faktisk ikke som det er nu så skal du have været i job i 13 uger for at komme på sygedagpenge igen men om du når du er drønet ud af systemet igen kan komme ind ved jeg ikke , der er mulighed for at komme på sygedagpenge igen ved ny og anden sygdom hvis man er i a-kasse kan ikke lige huske hvad den erklæring hedder .. .men lige nu skal du nok mere koncentrer dig om din sag nu og her og så passe godt på dig selv og din mave...
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 13:14   #17
AS1978
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
AS1978 er ny på vejen
Vil bare sige 1000 tak til alle som har svaret og givet mig lidt mod på at fortsætte kampen.

Jeg har idag søgt om aktindsigt hos læger og kommunen og er igang med at rette ressourceprofilen til - hvornår skal de senest have den retur? Min sagsbehandler skriver bare "Når jeg får en tilbagemeldinge fra dig i forhold til eventuelle kommentar, vil der træffes afgørelse om flexjob jf. §§ 69 og 70" Vil jo gerne se mine sager inden den ryger retur.

Når jeg nu klager over sagsbehandlingen, hvem skal så have den først? Jeg mener den skal vel ikke sendes til borgmesteren.....
AS1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 16:40   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk IKKE at underskrive eller godkende før du får korrekt udgave af ressourceprofil.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 18:00   #19
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Brug borgerRÅDGIVEREN til at hjælpe med klager

Citat:
Oprindeligt indsendt af AS1978 Se meddelelser

Når jeg nu klager over sagsbehandlingen, hvem skal så have den først? Jeg mener den skal vel ikke sendes til borgmesteren.....
Kontakt din nærmeste BorgerSERVICE, og stil spørgsmålene der - det er deres job at finde svarene til dig.

Find også (evt gennem borgerSERVICE) din BorgerRÅDGIVER, hvis job er at hjælpe med at klage over sagsbehandling i alle offentlige instanser.

Send stressen tilbage til dem der gir den.

Vent lige med at råbe op om graviditeten - måske vi kan finde ud af om det er plus eller minus til din sag lige nu.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 22:59   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
det er ikke i alle kommuner at der findes en borgerrådgiver.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fremtid og flexjob annech Spørgsmål ang fleksjob 4 03-10-2011 17:07
min fremtid faster69 Alt det andet 7 11-07-2011 12:48
Uvis fremtid.... stolpesten Alt det andet 8 31-03-2011 15:27
Min fremtid ? Effy Spørgsmål ang fleksjob 12 18-02-2011 12:41
fremtid thomaskr Din historie 4 06-02-2010 13:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension