K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 18:30   #11
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er § 21, ift. om man kan "tvinge" folk i behandling.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:36   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lille-My Se meddelelser
Tusind tak for svar - men det var også det jeg frytede - for jeg fik også at vide at jeg kunne blive nød til at tage det medicin de ordinerede til mig, ellers ville jeg ikke samarbejde ! Til trods for at de ved jeg får det meget værre !
De kan da tvinge dig til at købe det og vise en kvittering på at det er købt, men de kan sq da ikke tvinge dig til at tage det, vel??

Køb det, sig du tager det, smid det ud og alle er glade.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:37   #13
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
På samme måde er det ikke entydigt om en psykiater kan tvinge nogen til at tage medicin. (for at få sygedagpenge) Der kan være gode grunde til ikke at tage medicin - manglende effekt eller uacceptable bivirkninger f.eks.
Det passer ikke helt.
Jeg kender til flere sager hvor borgerer har fået taget sine sygedagpenge, eller kan få dem taget pga. en psykiater.!
F.eks. fordi en psykiater som var købt og betalt af kommunen ville have borgeren til at tage nogle piller. Men den selv samme psykiater ville ikke udskrive dem, det skulle borgerens læge gør.
Denne læge nægtede dog så at udskrive dem pga. de store bivirkninger, og at borgeren ikke fejlede noget psykisk men fysisk(Piskesmæld). Det resulterede i at der ikke var flere sygedagpenge, og borgeren var henvist til kontanthjælp.

Jeg kender også til andre sager, så jo det kan de godt...

Loven siger at man kan miste sygedagpenge hvis man ikke modtager nødvendig lægebehandling

Citat:
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder
1) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller at modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen,
2) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen, eller
3) hvis den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6.
Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 og 3, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller undlader at medvirke ved kommunens opfølgning.
Stk. 3. Retten til sygedagpenge ophører fra dagen efter det tidspunkt, hvor betingelserne for udbetaling ikke længere er opfyldt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
De kan da tvinge dig til at købe det og vise en kvittering på at det er købt, men de kan sq da ikke tvinge dig til at tage det, vel??
Køb det, sig du tager det, smid det ud og alle er glade.
Nej det er korrekt, dog er der altid risikoen for at de vil have en urinprøve eller blodprøve.



Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 09-04-2010 kl. 18:39. Årsag: Tilføjelse
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 01:11   #14
solsikke
Elsker at være her på K10
 
solsikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Lokation: sjælland
Indlæg: 50
Styrke: 16
solsikke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ??? Se meddelelser

Kan en psykiater på 20 min vurdere, at man har en tvangspræget personlighedsstruktur og en lavere energikapacitet end andre mennesker. Og at man sagtens kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet deltids, da der ikke er tale om en sygdom.

?????
Jeg vil helt klart mene, at 20 min ikke er tid nok til at stille sådanne diagnoser - men jeg kan selvfølgelig tage fejl
Jeg har kenskab til nogen der har været inde både 2½ og 3 timer. Jeg syntes det lyder mere realistisk, da det jo langt fra er alle der starter med at lukke op for posen Det kan ikke være let når man sidder over for et fremmed menneske.
Mange hilsner
Solsikke
solsikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 01:26   #15
solsikke
Elsker at være her på K10
 
solsikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Lokation: sjælland
Indlæg: 50
Styrke: 16
solsikke er ny på vejen
Smile En lille sød en ;-)

Patienten går til lægen og får en recept - lægen skal jo leve.
Patienten går på apoteket og henter pillerne - apotekeren skal jo leve.
Patienten går hjem og skyller pillerne ud i toilettet - patienten skal jo også overleve
solsikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 19:05   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
JSN skrev "Oprindeligt indsendt af Ida
På samme måde er det ikke entydigt om en psykiater kan tvinge nogen til at tage medicin. (for at få sygedagpenge) Der kan være gode grunde til ikke at tage medicin - manglende effekt eller uacceptable bivirkninger f.eks.
Det passer ikke helt.
Jeg kender til flere sager hvor borgerer har fået taget sine sygedagpenge, eller kan få dem taget pga. en psykiater.!
F.eks. fordi en psykiater som var købt og betalt af kommunen ville have borgeren til at tage nogle piller. Men den selv samme psykiater ville ikke udskrive dem, det skulle borgerens læge gør.
Denne læge nægtede dog så at udskrive dem pga. de store bivirkninger, og at borgeren ikke fejlede noget psykisk men fysisk(Piskesmæld). Det resulterede i at der ikke var flere sygedagpenge, og borgeren var henvist til kontanthjælp."
Da jeg var på sygedagpenge afviste jeg psykiatrens medicin pga mange bivirkninger og dårlig effekt - sagsbehandleren blev vred og stoppede mine sygedagpenge - min egen læge mente at mine argumenter var gode -Jeg fik ret og kommunen måtte fortsætte med at udbetale sygedagpenge. På det tidspunkt fik jeg at vide at kommunen/psykiateren ikke kan kræve en behandling med mange bivirkninger/dårlig effekt.
Klagede de borgere du skrev om?? Jeg tror kommunen til tider prøver at gennemtvinge en behandling - selvom de ikke har lov til det (Som jeg forstod reglerne)

Sidst redigeret af Ida; 10-04-2010 kl. 19:42. Årsag: Jeg havde fået slået "caps lock" til
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 20:49   #17
???
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
??? er ny på vejen
Tak til jer der svarede på mit spørgsmål. Nu må jeg se hvad sagsbehandleren siger til den psykiatriske speciallægeerklæring, når den kommer. Tror desværre ikke det bliver til min fordel
??? er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 10:37   #18
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Klagede de borgere du skrev om?? Jeg tror kommunen til tider prøver at gennemtvinge en behandling - selvom de ikke har lov til det (Som jeg forstod reglerne)
Jeps op til flere gange.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 08:14   #19
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Speciallægeerklæring

Hej

Har du fået din speciallægeerklring? Vil gerne høre hvad der kom ud af den?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 20:20   #20
Bare Mig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Bare Mig er ny på vejen
Hvad hvis man har fået lavet en speciallæge erklæring, af en "uvildig" speciallæge, og denne er uenig i såvel diagnoser som medicin, stillet og ordineret af behandlene specilallæge, og stiller og ordiner, andre diagnoser og andet medicin.
Er man så også tvunget til at tage denne "nye" medicin, når ens egen speciallæge stadig ikke er enig, og den "nye" medicin ikke kan gå sammen med den "gamle" medicin ?!?
Bare Mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Psykiater besøg-meget ubehageligt viola53 Alt det andet 5 28-07-2010 14:03
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension