K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2010, 15:45   #11
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Annettemette,

Du lyder lidt som mig da jeg var i arbejds prøvning " helt smadret når jeg kom hjem". Lige over på sofaen og håbe på at børnene kommer senere hjem, eller måske spiser ude eller endnu bedre sover ude.

Åhh det var hårdt. Man skulle bare igennem de dage og den uge, men det var jo godt at være afsted som du siger, det gav den der dejlige fornemmelse af at have været "med".

Men smerterne, de var der, nogle gange på arbejde kunne man ikke mærke dem, men det kom dælme også tilbage i dobbelt styrke når man kom hjem igen. Nogle gange kunne jeg sidde og græde af smerte når jeg kom hjem og måtte bruge resten af dagen til at få hvilt og være klar til den næste.

I dag betaler jeg prisen, jeg kan ikke så meget før jeg må over på sofaen og slappe af. Jeg søger nu førtidspension, men troede egentlig at jeg skulle have haft et fleksjob, for 2 - 3 timers arbejde om er jo "ingenting" for normale mennesker, der ikke lider af angst, smerter osv.

Jeg ved ikke hvad dine lidelser er, men jeg kan læse ud fra dit indlæg at du har problemer med at få smerter og arbejdstid til at hænge sammen. Du skal tænke på at det arbejde du ender ud med at vise at du kan til et evt. fleksjob, det skal du kunne mange måneder og år frem i tiden, kan du det ??

Jeg håber det for dig, men du er nødt til at være ærlig overfor dig selv så du ikke bomber dig længere tilbage i din sygdom.

Kh. EE
Hej Enteneller.

Alt det du skriver kan jeg nikke genkende til.
Men det må være rigtig hårdt for dig når du har børne og skal være der for dem sammetid med du har skide ondt og nok bare vil havde fred.
Jeg er ked af at høre du i dag må betale prisen og ikke kan særlig meget før du skal slappe af. Nej det er det nemlig ikke men for os der er syge er 2-3 timers arbejde vildt meget det synes jeg mange af de mennesker jeg kender har svært ved at forstå.

Jeg vil gerne fortælle dig hvad jeg går og bøvler med.
Jeg har en ryg sygdom som hedder Skoliose plus jeg mangelde en tre kvart ryghvil så har fået lavet en kundstig knogle og sat en i ryg søjlen så i alt har jeg været igennem 6 meget store operationer med min ryg først gang var jeg kun 9 år også er det bare gået ud af lande vejen.
Men operationerne hjælp overhovedet ikke på mine stærke smerter som jeg har 24 timer i døgnet og for meget stærkt medicin 4-5 gangen om dagen for bare at kunne have en nogle lunde tålig hverdag.
Jeg går til en fysio-og kropterapeuat hver anden uge hvor hun masager mig fra krop til tå og jeg laver også selv alle mulige øvelser for at gøre min ryg og mine knogler stærker
Oveni det har jeg også meget meget hybermobileled det vil sige der skal ingen ting til før jeg brækker eller forstuver arme og ben .
Så er jeg også ørebarn og har været det sinden jeg var 2 måneder og bøvler rigtig meget med mine øre og er blevet opereret mange gange .


Tak for dine søde ord. Men lige nu har jeg rigtig svært ved at se hvordan det skal gå fordi jeg kun kan holde til 1-2 timer hvor jeg er igang ude på reva også når jeg kommer hjem er jeg total smadret .

Jeg er faktisk overrasket over mig selv fordi jeg har kunnet finde ud af at sige fra og tage hjem når jeg ikke kan mere . Det har jeg aldrig været god til før men jeg har desværre også lærte det på den hårde måde før jeg indså at jeg skulle lærer at sige fra sku jeg så langt ned at jeg inden til kunne i 2 måneder og var ikke i skole i 2 en halv månede så jeg har lært det på den hårde måde.


__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 00:31   #12
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej med jer allesammen.

Jeg vil gerne fortælle lidt om hvordan det går med mig ude på reva.

Jeg har nu været igang med mit afklarnings forløb på reva i 1 månede , og er faktisk glad for at være derude selvom det er hårdt.
Jeg har en rigtig god kontakt person som lytter og forstår mig og jeg har tillid til ham . Han kan se når jeg ikke kan klare mere og han kommer også hen til mig og siger annemette nu skal du altså holde en pause jeg bliver ikke press og jeg for af vide at jeg klare mig godt og god til at sige fra og at jeg arbejder godt med tingene . Det er rigtig dejligt for mig at få det af vide .

Jeg kan desværre stadigvæk kun holde til 1-2 timer også er jeg også totalt smadret pga.. smerterne så når jeg kommer hjem ligger jeg i sengen i et par timer før jeg kan lave lidt igen . Men selvom smerterne er så slemme har jeg været derude så mange dage som muligt fordi så kan de også se hvor ondt jeg har.
Pga.. mine stærke ryg smerter for jeg kun mellem 2-4 timer søvn hver nat og såen har det nu været igennem rigtig mange måneder og har prøvet forskelige slags medicin unden det har hjulpet . Nu er jeg så igang med at prøve nogle nye piller som hedder Mirtazapin dem for jeg 15mg af en tablet til natten dem skal jeg så prøve i en månede for at se om de kan hjælpe så jeg kan få noget mere søvn så det håber jeg stærkt på at de kan .


Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 03-03-2010 kl. 01:05.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 11:19   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anne-mette,

Det lyder da som om det går meget godt ude på Reva. Godt at du har en god kontakt person der kan fortælle dig hvornår du behøver pauser .

Du skal måske prøve, at lade være med, at fokusere på hvad du ikke kan, såsom antal timer og arbejde uden pauser. I stedet skal du fokusere på det du kan. F eks. kan du måske arbejde mere optimalt hvis du holder pauser lidt oftere og når du så holder de pauser ?. Aftal med dig selv hvor længe de pauser varer. Feks. hvis du vil holde pause 15 min. så er det det og så gør du det. Tag evt. et ægge ur så du ved hvornår pausen er slut, derved at du fri for at stresse dig selv over hvor lang tid du nu har holdt pause. Næste pause bliver så måske 10 min. og hvis du får indlagt disse pauser fast, så kan du måske klare det du gerne vil klare med tiden.

Det er nemlig sådan, at kroppen kan huske og hvis den bliver lært op i hvornår der er pauser, så giver den med garanti også mere slip i smerter og deslige, det er jeg sikker på.

Håber også at du har glæde af din dagbog. Den kan du evt. opdatere i pauserne, eller alternativt tag en bog med og læse i. Det er utroligt hvad pauser kan give, de burde være en arbejds ret på arbejdspladserne verden over.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 12:23   #14
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Hej Annemette


Efter at jeg har læst om dine smerter, ville jeg høre om du har afprøvet smerteplaster "Norspan" og piller "Temgesic" det er det samme stof, der er i begge ting.


Fordelen ved smerteplaster er,(hvis det hjælper) at du er dækket ind hele døgnet imod dine smerter, og skal kun skiftes ud 1 gang om ugen.

Mvh. contact
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 00:41   #15
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Anne-mette,



Det lyder da som om det går meget godt ude på Reva. Godt at du har en god kontakt person der kan fortælle dig hvornår du behøver pauser .

Du skal måske prøve, at lade være med, at fokusere på hvad du ikke kan, såsom antal timer og arbejde uden pauser. I stedet skal du fokusere på det du kan. F eks. kan du måske arbejde mere optimalt hvis du holder pauser lidt oftere og når du så holder de pauser ?. Aftal med dig selv hvor længe de pauser varer. Feks. hvis du vil holde pause 15 min. så er det det og så gør du det. Tag evt. et ægge ur så du ved hvornår pausen er slut, derved at du fri for at stresse dig selv over hvor lang tid du nu har holdt pause. Næste pause bliver så måske 10 min. og hvis du får indlagt disse pauser fast, så kan du måske klare det du gerne vil klare med tiden.

Det er nemlig sådan, at kroppen kan huske og hvis den bliver lært op i hvornår der er pauser, så giver den med garanti også mere slip i smerter og deslige, det er jeg sikker på.

Håber også at du har glæde af din dagbog. Den kan du evt. opdatere i pauserne, eller alternativt tag en bog med og læse i. Det er utroligt hvad pauser kan give, de burde være en arbejds ret på arbejdspladserne verden over.

Kh. EE
Hej Enteneller.

Det med at holde pauser holder jeg meget tit, holder pauser hver 10 til 15 min. og i pauserne læser jeg enten en bog eller høre musik og prøver på at slappe så godt som jeg nu kan , og pauserne holder jeg i ca 15-20 min. også ringer min alarme på min mobil .
Nu er det såen at når jeg ikke kan sidde stå eller gå mere, så er det jeg skal ned og ligge og det kan jeg ikke komme ude på reva fordi de madresser de har derude er bestemt ikke gode for min ryg .
Jeg vil give dig ret i vores kroppe husker godt , men det andet kan jeg ikke give dig ret i fordi det er såen at mine ryg smerter er kronisk og de vil altid være så slemme som de er nu.
Jeg har rigtig meget glæde af min dagbog skriver i den hver dag og jeg finder ro i mig selv når jeg skriver fordi jeg kommer af med alle mine tanker.

Ja der burde være en lov på alle arbejdesplader med pauser.

Annemette

Citat:
Oprindeligt indsendt af contact Se meddelelser
Hej Annemette


Efter at jeg har læst om dine smerter, ville jeg høre om du har afprøvet smerteplaster "Norspan" og piller "Temgesic" det er det samme stof, der er i begge ting.


Fordelen ved smerteplaster er,(hvis det hjælper) at du er dækket ind hele døgnet imod dine smerter, og skal kun skiftes ud 1 gang om ugen.

Mvh. contact

Hej Contact.


Nej det har jeg ikke prøvet.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide noget det


Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Stezu; 04-03-2010 kl. 02:07. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 01:09   #16
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det er rigtig skønt at høre at du er glad for din aktivering/afprøvning - det er skønt at høre lidt positivt fra den side.

OG selv om det er trist - så er jeg glad for at høre at både du og EE kender til det der med, at man kan arbejde lidt så smerterne forsvinder og så kommer de i DEN grad tilbage når man kommer i ro - jeg er ved at blive fordi jeg INDIMELLEM oplever at "det går da meget godt" og så skal jeg da lige love for at det bliver jeg mindet om at det ikke gør .... Jeg bliver så usikker på, om jeg mærker "rigtig" - så det er skønt at høre at jeg ikke er alene om denne oplevelse... selv om det er en "trist" oplevelse...

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går med dig og hvordan det ender...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 13:28   #17
contact
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 12
Styrke: 17
contact er ny på vejen
Hej Contact.


Nej det har jeg ikke prøvet.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide noget det


Annemette[/QUOTE]


Hej Annemette

Her er et link til plastret:http:http://www.medicin.dk/Show.aspx?subd...docid=frameset
Og her et link til pillerne;http://www.medicin.dk/Show.aspx?subd...docid=frameset

Det var min søster der fik det fra Hvidovre Hospital's smerteklinik, og har god gavn af det, jeg har så efter følgende også fået det og syntes godt om det, især det at man er dækket ind hele døgnet med plasteret mod smerter, og hvs der er behov for det kan man ydeligere tage pillerne ved siden af, det er det samme stof der er i.

Det er en form for syntetisk morfin, og derfor er det ikke vanedannende, hvis du har mod på det så tal med din læge om det.

Hilsen contact
contact er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 01:19   #18
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Det er rigtig skønt at høre at du er glad for din aktivering/afprøvning - det er skønt at høre lidt positivt fra den side.

OG selv om det er trist - så er jeg glad for at høre at både du og EE kender til det der med, at man kan arbejde lidt så smerterne forsvinder og så kommer de i DEN grad tilbage når man kommer i ro - jeg er ved at blive fordi jeg INDIMELLEM oplever at "det går da meget godt" og så skal jeg da lige love for at det bliver jeg mindet om at det ikke gør .... Jeg bliver så usikker på, om jeg mærker "rigtig" - så det er skønt at høre at jeg ikke er alene om denne oplevelse... selv om det er en "trist" oplevelse...

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går med dig og hvordan det ender...

Ja det er rigtig dejligt.

Jeg kan ikke beskrive det flottere end du har gjort det , du skriver det lige præcis såen som jeg også mener det.

Ja det er rart at vide at man ikke er alene om denne oplevelse , selvom den er trist.


Hvor sødt du gør det. Jeg skal nok også skrive hvordan det går og ender.


Annemette

Hej Contact.

Tusind tak for begge linke.
Jeg har læste lidt om både plasteret og pillerne, og jeg vil da helt sikkeret prøve at snakke med min læge om det når jeg skal derned til kontrol .

Så tusind tak for din hjælp.


Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Stezu; 05-03-2010 kl. 15:32. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex eller ej.? CasperR23 Spørgsmål ang fleksjob 1 06-02-2012 10:00
Har jeg chance for enten flex eller førtidspension??? malenemuz Alt det andet 9 22-03-2011 00:35
Mulighed for fp eller flex ? Physen Alt det andet 3 07-09-2010 19:43
hvor er jeg arbejde,flex eller førtidspension? fru hansen Din historie 11 23-01-2008 20:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension