K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 12:14   #11
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, kan kun sige øv øv øv.

Det er noget af et fald kan jeg godt se når det erhvervsevnetab, ved ikke så meget når ankestyrelsen har afgjort hvordan man så står.

Vi har nu ventet på ankestyrelsen i 5 måneder med min mands erhvervsevnetab, så regner med at der snart sker noget. På mandag er der gået præcis 5 måneder.


Hvornår var det nu din sag blev sendt ind til ankestyrelsen ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 15:12   #12
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Unhappy

Hej. Min blev sendt ind til Ankestyrelsen i sep 2009. Jeg ser at webmaster har lagt en ny afgørelse ind om en erhvervsevnetabssag, omstødt i højesteret. Så nu sidder jeg her igen og tænker... Hvorfor pokker kan min så ikke blive omstødt? Måske for stor en sag, når der er gået 10 år, derfor ikke så let for en advokat at tage fat på.
Men jeg tænker altså stadig på, hvorfor skulle min så ikke kunne omstødes, når andres kan?
Jeg har meldt mig ind på nettet i arbejdsskade foreningen, men absolut intet hørt endnu?
Jeg har brug for lidt opbakning kan jeg mærke, svært at gå imod systemet.. Øv. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 13:57   #13
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Så kom ny afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen efter nedsættelse

Hej. Nu er jeg godt nok blevet forvirret. Efter alt hvad jeg har fået oplyst fra fagforening, så kan man ikke anke en afgørelse fra Ankestyrelsen. Alligevel skriver arbejdsskadestyrelsen igen, at jeg kan anke afgørelsen indenfor 4 uger?????
Jeg er jo ikke så vild med den hjælp jeg har fået af min fagforening, og har også klaget over den sidste jurist i min sag til den øverste. Desværre er det sådan at denne person jo stadig står som repræsentant for mig i Arbejdsskadestyrelsen.
Jeg har nu i mail skrevet og spurgt ham, hvorfor at Arbejdsskadestyrelsen skriver jeg kan klage indenfor 4 uger? , da han jo har sagt at det kan man ikke over Ankestyrelsens afgørelser....
Det vil så sige, at der går endnu 4 uger i så fald inden forsikringen skal udbetale beløbet?
Så er der et andet spørgsmål.... Bliver der ikke regnet rente på dette beløb? Og i fald, hvor meget eller lidt, og fra hvornår? Nogen som kan svare på dette? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 14:41   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Nu er jeg godt nok blevet forvirret. Efter alt hvad jeg har fået oplyst fra fagforening, så kan man ikke anke en afgørelse fra Ankestyrelsen. Alligevel skriver arbejdsskadestyrelsen igen, at jeg kan anke afgørelsen indenfor 4 uger?????
Jeg er jo ikke så vild med den hjælp jeg har fået af min fagforening, og har også klaget over den sidste jurist i min sag til den øverste. Desværre er det sådan at denne person jo stadig står som repræsentant for mig i Arbejdsskadestyrelsen.
Jeg har nu i mail skrevet og spurgt ham, hvorfor at Arbejdsskadestyrelsen skriver jeg kan klage indenfor 4 uger? , da han jo har sagt at det kan man ikke over Ankestyrelsens afgørelser....
Det vil så sige, at der går endnu 4 uger i så fald inden forsikringen skal udbetale beløbet?
Så er der et andet spørgsmål.... Bliver der ikke regnet rente på dette beløb? Og i fald, hvor meget eller lidt, og fra hvornår? Nogen som kan svare på dette? Kh Indiansummer
Hej, man kan godt klage over afgørelsen, men det er sjældent, at Ankestyrelsen tager sagen op, de tager den kun op som principsag. Du kan læse mere om det på Ankestyrelsens hjemmeside:
http://www.ankestyrelsen.dk/artikler...t.asp?page=341

Men klager man over afgørelsen, skal man klage til den, som har givet dig afslaget først. De har så 4 uger til at genvurdere sagen (i dit tilfælde Arbejdsstyrelsen). Hvis de fastholder deres afslag, så kan den sendes til Ankestyrelsen.

Læs evt. også denne om arbejdsskadesager: http://www.ankestyrelsen.dk/artikler...t.asp?page=377

Sidst redigeret af curls; 03-02-2010 kl. 14:46.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2010, 12:13   #15
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Hej igen. Nu skriver jurist fra fagforening, at forsikringen godt kan anke fordi de mener det stadig er for meget at jeg har fået sat det ned til? Og jeg kan kun anke hvis der er sagsbehandlingsfejl, eller hvis der er nye oplysninger i sagen?. Hvilket jeg har påpeget at der er til min fagforening ( som absolut ikke vil gøre mere), da der er skrevet at jeg har taget en uddannelse efter skaden, men den uddannelse der står jeg har taget, er ikke den uddannnelse som jeg har taget. Py ha sikke en smøre.
Any way, forsikringen kan vælge at udbetale, eller anke, eller vælge at vente de 4 uger før de udbetaler...
Jeg syntes jeg har siddet her før, og ikke vide om man er købt eller solgt. Men burde forsikringen i virkeligheden ikke, da Ankestyrelsens afgørelse forelå d. 23 dec 2009, ikke på dette tidspunkt allerede gjort opmærksom på, hvis De ønskede at anke dette?
Hvorfor vente til den er tilbage sendt til Arbejdsskadestyrelsen med nedsættelsen, og til at Arbejdsskadestyrelsen sender nyt brev ud, med den nye afgørelse, før man anker hvis De ved De ikke vil godkende heller ikke dette?
Det er for mig spild af tid, min tid. Sidst forsikring ankede, ankede De i aller sidste uge, før de 4 uger var gået. Nåh! jeg må bare vente og se. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 14:08   #16
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Erhvevsevnetabs erstatnings afgørelse endnu engang fra Arbejdsskadestyrelsen.

Hej. Jeg fortsætter her i min tråd. Ankestyrelsen har sendt afgørelsen tilbage til Arbejdsskadestyrelsen, som igen har sendt en ny afgørelse ud med 4 ugers ankefrist.
Mon det nogen sinde stopper? Jeg er træt af at være et lille menneske imod systemet, som burde være med mig og ikke imod. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 14:16   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg fortsætter her i min tråd. Ankestyrelsen har sendt afgørelsen tilbage til Arbejdsskadestyrelsen, som igen har sendt en ny afgørelse ud med 4 ugers ankefrist.
Mon det nogen sinde stopper? Jeg er træt af at være et lille menneske imod systemet, som burde være med mig og ikke imod. Kh Indiansummer
Når du klager over en afgørelse fra Arbejdsskadestyrelsen, så har Arbejdsskadestyrelsen ret til at genvurdere din sag i 4 uger. Så du er nødt til at vente til at høre, hvad de har tænkt sig, om de fastholder deres afslag eller vil lave den om. Sådan er proceduren i klagesystemet. Det er først, hvis Arbejdsskadestyrelsen har tænkt sig at fastholde deres afslag, at man kan få den sent til Ankestyrelsen - og så se, om de vil tage den op som principsag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2010, 11:51   #18
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Hej igen igen. Jeg har ikke klaget over sidste nedsættelse fra Arbejdsskadestyrelsen, men da pengene fra forsikring ikke er gået ind på min konto endnu, tænker at de endnu engang vil anke denne afgørelse, som jo har været i Ankestyrelsen en gang og blevet sat ned.

Denne gang har min fagforening dog gidet at hente den nye afgørelse fra Højesteret, fordi jeg skrev at denne sag meget lignede min, og at jeg under ingen omstændigheder syntes af fagforeningen kan være tjent med at jeg får så lidt i erhvervsevne erstatning som det ser ud til pt ( 15%).

Ankestyrelsen satte den ned fra 65% til 30%, sendte ny afgørelse tilbage til Arbejdsskadestyrelsen på 30%, som sender denne nye på 30% ud til mig, fagforening og forsikring, som så har 4 uger til at anke sagen igen i.

Fagforening vil se på min sag igen, og vende tilbage i næste uge, når der er refereret med anden jurist, for derefter at afgøre om man vil kigge på sagen igen, pga af ny højesteretsdom.

Mit problem er at jeg har fået fibromyalgi efter skaden, som Ankestyrelsen påstår ikke høre sammen med skaden. De har altså ikke rejst bevisbyrden i forhold til konkurrende lidelser... Py ha. Never ending story. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:13   #19
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Sidste nyt i min sag omkring erhvervsevnetabs erstatning

Hej. Som jeg skrev tidligere, så skulle sagsbehandler fra fagforening referer med anden kollega, om de ville tage sig af min sag. Dette fik jeg brev om, at De ikke ville. Og så sad jeg der... Men ikke tale om, at jeg ikke selv vil anke, for der er faktuelle fejl i afgørelsen fra Ankestyrelsen, og de har ikke løftet bevisbyrden omkring mine lidelser, ikke stammer fra arbejdsskaden. Det skal de ifølge loven kunne bevise med mindst 50 % sansynlighed for.
Jeg har lænet mig lidt op af ny afsagt dom fra højesteret januar , omkring erhvervsevnetabs erstatning, som der er fællesnævner i i forhold til min egen sag.
Og jeg har sendt min anke, så må jeg se om guderne ser nådigt ned til mig? Jeg er afskrevet fra fagforeningen, så jeg sejler i min egen lille sø. Haft kontakt med 2 advokater, den ene ville have penge først, og den anden syntes sagen var for stor og gammel, dog ikke for gammel til mig.

Jeg kan undre mig, over at uanset hvad, hvorfor at erstatningen da den blev sat ned i Ankestyrelsen med begrundelse konkurrerende lidelser, at hvorfor det ikke blev mig som fik det meste? For de har som sagt, ikke løftet bevisbyrden for, at det jeg lider af ( sekundær fibromyalgi, og stress) ikke stammede fra arbejdsskaden, men bare konstateret dette ikke hørte til i vurderingen. Og samtidig skriver de, at jeg intet fejlede før arbejdsskaden?

Nåh! Det var bare det sidste nye. Jeg har anket, jeg er glad for at jeg gjorde det, for jeg syntes simpelthen ikke det kan være rigtigt, at tage over halvdelen væk, lige gyldigt hvad så ødelagde den arbejdsskade mit liv. Det handler i høj grad også om retfærdighed, og jeg følte ikke at Ankestyrelsen/Arbejdsskadestyrelsen havde handlet retfærdigt i min sag, og jeg kunne slet ikke leve med at der var lavet fejl i afgørelsen, og ikke at gøre noget. Så det er hermed gjort. fortsættelse følger, når jeg engang har hørt fra styrelsen. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:26   #20
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Har bare den største lyst til at sige , jeg virkelig håber at du kommer ud af det hele med et positivt resultat, man skal virkelig være fysisk og psykisk stærk for at stå det hele igennem, og det er jo lige netop det at vi ikke er, os der må slås for det man har ret til.
Held og lykke til dig, og godt du bruger kræfter på at kæmpe videre, står selv og venter på erhvervsevnetab, det er opslidende og når de ikke holder deres egne ord, ja så er det virkelig mega belastende.
Tanker og knuz fra mig til dig
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afgørelse fra Ankestyrelsen Bibbi Spørgsmål ang fleksjob 12 24-09-2013 15:41
Midlertidig afgørelse af erhvervsevnetab??? Siv Alt det andet 42 12-07-2011 20:45
KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? Kikkiålborg Alt det andet 4 03-07-2011 20:18
Sag i Ankestyrelsen vedr erhvervsevnetab/fagforening Indiansummer Alt det andet 12 18-12-2009 11:09
Afgørelse fra ankestyrelsen. Stella Nyt om loven 0 27-09-2007 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension