K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2010, 22:53   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Afgørelse om erhvervsevnetab fra Ankestyrelsen

Hej. Jeg har før skrevet om denne sag. Nu er den endelige afgørelse kommet, og blev på 30%. sat ned fra 65%.

Min fagforening syntes det er et rigtig godt resultat, hvilket det jo også er for dem, de har ikke lagt en s.... arbejde i at få det til at lykkes, så selvfølgelig et flot resultat.

Jeg sidder her, 10 år snart efter skaden, og en hel del mere ødelagt end før skaden, og en masse andre ting som det har kostet, og tænker...

Jeg har endnu intet hørt fra Arbejdsskadestyrelsen efter Ankestyrelsens afgørelse, hvilket jeg også finder lidt mærkeligt?

Jeg fik før jul, eller op til jul, udbetalt 15% af forsikringen, men mangler så lige resten. Der skal vel også regnes på renter og andre ting vedr dette?

Tilsyneladende skal jeg selv gøre alt nu, efter afgørelsen selvom min fagforening stadig står som partrepræsentant i sagen, han har end ikke sendt min kreditor beskryttet konto til forsikring, som han lovede før jul, og nu svare han slet ikke på mine mail. Tak for ingenting siger jeg bare.

Jeg har på opfordring og link herinde fra kontaktet en erstatnings advokat for at få en gennemgang af sagen, og om han mener der er en sag?

Papirerne er sendt ind til ham, så han kan se med sine erfarne øjne, om det er spild eller en rigtig god ide. Jeg har jo ikke tænkt, at kaste hele erstatningen ind for at vinde en sag, der skal være rimelighed i tingene.

Men jeg har igennem hele forløbet med fagforeningen fornemmet deres tilbage holdenhed for virkelig at gå ind i sagen, hver gang har det været mig selv som har skubbet på for at få dem til at gå videre og videre. Også mig som instisterede på at søge erhvervsevnetab.

Det er ikke sådan, at jeg ikke er glad for det jeg har fået, men at skære ned fra 65% og til 30%, det var ikke lige det jeg havde regnet med.. Nu venter jeg på advokat udspild, og resten af pengene... Måske er papiret blevet væk i Arbejdsskadestyrelsen? Må hellere lige henvende mig omkring kreditor beskyttet konto. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 22:56   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu har jeg ikke mine papir lige ved hånden men mener der er forskel og det er aværvs evne eller men % den kan jo godt være 30 % men arbejdsvene 15 % osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:06   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske du skulle bede om aktindsigt hos alle instanser, så du har overblik over, hvad der sker hvor.

Du skal også bruge papirerne til en evt. advokat.

Har du overvejet at kontakte Arbejdsskadeforeningen?

Og så lige et PS.

Jeg ved godt, at fagforeninger skal hjælpe deres medlemmer, men det er desværre snart blevet sådan, at fagforeninger bruges til sociale sager i stedet for at kæmpe for arbejdsbetingelser, løn osv. De er ved at drukne i sociale sager... ØV!!! (Og hvem kan vi takke for det? Kommunerne, regeringen eller....?)



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-01-2010 kl. 23:09.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 23:15   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Indiansummer,

Hvis jeg var dig ville jeg selv tage fat i arbejdsskade styrelsen og høre hvad der sker efter din sag er blevet afgjort ved ankestyrelsen. Dernæst fat i fagforeningen og høre om hvad der sker med det konto nr. til forsikringen. Mail om de forskellige ting, og ring din forsikrings mand op og hør hvad der sker og hvad han har gang i, de er jo som du siger, stadig partsrepresentant i din sag.

Mht. erstatnings advokaten, der syntes jeg at det er en god idé at få ham til vurdere om der er mere at hente og hvor gode chancerne i forhold til hvad du vil kunne få. Derefter kan du jo så tage stilling til og overveje om det er værd at anke din sag for mer erstatning. Det koster jo ikke noget at advokaten giver dig en vurdering for at du kan tage stilling til om du så overhovedet vil starte en sag ved ham. Ring til ham og hør hvor han er nået til i sin vurdering.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 07:51   #5
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
De gange vi har anket, har vi først fået brev fra Ankestyrelsen og inden for et par uger brev fra arbejdsskadestyrelsen, men svar på Ankestyrelsen afgørelse og at forsikringen skulle betale til os indenfor 4 uger.

Vi har derefter modtaget brev fra forsikringen, hvor i de spørger hvor pengene skal overføres.

Er lidt i tvivl om renterne, men umiddelbart tror jeg det er noget du skal have fra forsikringen, og det er faktisk pæn høje renter de giver.

Har du selv regnet på hvad dit erhvervsevne tab er ?? Er der overhovedet nogen overensstemmelser med din lønnedgang ??

Jeg ville rykke arbejdsskadestyrelsen for deres afgørelse.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 08:56   #6
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej.

Nu ved jeg ikke hvad du laver her efter skaden.
Men er du kommet i flex eller FP?

Du skal vel også have med tilbagevirkende kræft osv.

Jeg har lige selv fået afgørelse om erhversevntetab, og jeg undrede mig også om hvorfor jeg ikke hørte fra arbejdsskadestyrelsen, men det er fordi de skal lave alle papir om igen og lave en ny afgørelse.
Så den kommer nok inden for 14 dages tid.
Og så er der også lige ankeperioden der skal overstås

Men fra 65% til 30% lyder meget voldsomt.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din arbejds situaltion er, men uanset hvad syntes jeg det er et stort spring, og du derfor skal anke den.
Men snak med en advokat, det er nok mit bedste råd.

MVH Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 09:55   #7
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Bliver meget i tvivl om det er men grad eller erhvervsevne du har fået afgjort.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:26   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
men grad eller erhvervsevne du har fået afgjort
det var det mit volapyk skulleh ave stået for der er forskeld på de 2 den ene kan være højere end den anden hvilken kan jeg ikke lige huske
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2010, 10:53   #9
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Syens bare det lyder vildt at erhvervsevnetabet skulle gå fra 65 % til 30 % da den afgøres ud fra lønnen, lyder nemlig mere som men grad. Derfor bliver jeg i tvivl.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 11:13   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question

Hej igen. Det er erhvervsevnetab som er vurderet. Grunden til nedgang er, at de mener der er flere lidelser som konkurrere.
Jeg har fået førtidspension pga af fibromyalgi, som vel og mærket er opstået efter skaden, lige så de andre ting....

Advokaten skriver at han ikke mener det er værd at gøre mere ved det, sagen er gammel, og hvis jeg skulle få fri proces så skulle det kun være fordi sagen kunne vindes, og det mener han ikke min kan? Han skiver yderligere, at sager afgjort ved Ankestyrelsen er meget svære at få omstødt i Retten? Selvom jeg da selv har set mange.....

Han har ikke haft alle papirer, kun en del og har vist nok kun læst afgørelser, og gået op i at jeg også siden skaden, har formået at få en uddannelse, dog med skånehensyn, da jeg ikke mere kunne arbejde indenfor det arbejde, jeg havde før og efter skaden.

Så der er jeg nu. Ankestyrelsens afgørelser kan ikke ankes. Men man kan gå til domstolene, hvis man har mulighed og penge...

Jeg tænker... Min retfærdigheds sans plejer at være god, og jeg syntes ikke at det er en afgørelse, som jeg kan være tjent med. Jeg har mulighed for indenfor 5 år fra denne afgørelse, at genoptage sagen, hvis der er kommet nye oplysninger i sagen? Men jeg tænker også videre på, om jeg skal kontakte en ny advokat og høre...?

Jeg har kontaktet Arbejdsskadestyrelsen og bedt dem om, at videre give min kreditor beskyttet konto til forsikring som skal udbetale pengene. Så jeg må vente... Der er en som skriver, det kan være pga af ankefristen, men da man ikke har ankefrist efter afgørelser i Ankestyrelsen, så må det være pga af arbejdspres i Arbejdsskadestyrelsen at jeg endnu intet har hørt? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afgørelse fra Ankestyrelsen Bibbi Spørgsmål ang fleksjob 12 24-09-2013 15:41
Midlertidig afgørelse af erhvervsevnetab??? Siv Alt det andet 42 12-07-2011 20:45
KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? Kikkiålborg Alt det andet 4 03-07-2011 20:18
Sag i Ankestyrelsen vedr erhvervsevnetab/fagforening Indiansummer Alt det andet 12 18-12-2009 11:09
Afgørelse fra ankestyrelsen. Stella Nyt om loven 0 27-09-2007 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension