K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2010, 00:17   #11
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Multe jeg forstår ikke lige hvor du vil hen med dit indlæg.
Det gik godt hvis man kan sige det sådan, idag. Min sagsbehandler var inde på at jeg skulle indstilles til pension men ville dog gerne indhente flere lægepapirer end dem der foreligger fra min psykiater. Hun sagde også at jeg skulle være opmærksom på at jeg kunne ryge på kontant hjælp istedet for sygedagpenge?! Må indrømme at jeg brød sammen der for det kan vel ikke være rigtigt?

Jeg er på forlængede sygedagpenge nu og hun ville gerne have at jeg skulle i sådan noget reva, hvor uvildige også ville vurdere mig, jeg sagde at jeg rigtig gerne ville gøre som man skal, men at jeg ikke kunne. Kan ikke overskue at møde en masse mennesker osv. Hun var virkelig sød og kunne godt se jeg havde det skidt, så det endte som sagt med at hun vil gå efter en midlertidlig pension for at give mig "ro", Så nu er det bare at vente og se.
tak for alle jeres opmuntringer her, sætter meget pris på det:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 00:25   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Linuzmor

i forbindelse med midlertidig pension så læs her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...rtidig+pension

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 02:16   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HVIS din sagsbehandler skynder sig, så kan du beholde dine sygedagpenge under hele førtidspensionsansøgnings perioden (damn et ord!), HVIS det ender med afslag, så rygder du på kontanthjælp.
HVIS hun ikke skynder sig mht pensionssagen, så kan dagpengene udløbe, og kontanthjælp blive eneste udvej.

HVIS hun siger, at dine sygedagpenge udløber INDEN i er gået i gang med pensionsansøgningen, så kan du selv søge førtidspension efter §17 PÅ DET FORELIGGENDE GRUNDLAG, så beholder du sygedagpengene indtil sagen er afgjort....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 22:40   #14
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Så er min resourceprofil færdig og jeg er blevet indstillet til ftp efter § 17 på det foreliggende grundlag. Min sagsbehandler er meget usikker på om den går igennem. Det er hende der har indstillet mig. Når jeg så læser det hele igennem, virkelig svært med alle disse udtalelser, når man deprimeret, men så ser jeg at hun har vedlagt en email fra min psykiater, som udtalelse om min status!
Ved ikke helt om jeg skal påpege dette for som min psykiater siger, så ville han jo være villig til en nærmere uddybning og ikke bare en email.?!

Så er jeg blevet bedt om at kommentere min hverdag, med angst og deprision, synes bare det er svært, for jeg laver jo ikke rigtig noget:-)

Ydermere siger hun at hvis ikke den går igennem, så ryger jeg på kontant hjælp, tænker at det da ikke kan passe for jeg er jo stadig syg og i behandling?! Er man ikke til rådighed på arbejdsmarkdet hvis man er på kontant-hjælp?

Hmm nå men der er vist intet andet at gøre end at krydse fingre for at alt går som det skal:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 18:50   #15
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Hej igen. Er her nogen som ved om det at, bruge en email fra min psykiater, hvor han kort beskriver at jeg har det rigtig skidt og vuderer at jeg har en kronisk depression, er nok at vedlægge min ressource profil.? Min psykiater undrede sig meget over det, fordi han netop i den email, beder hende skrive hvis hun vil ha en speciel-læge erklæring, så jeg er jo næsten indstillet til et afslag på forhånd, eller hvad tror i?

Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:05   #16
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

hvis du lægger den mail ved, så husk at tage en kopi, husk at skrive dato m.m. i tilfælde af det skulle blive væk hos kommunen.
grunden til din speciallæge skrive hvis sagsbehandler vil have en vurdering i forhold til dig, kan vedkommende bede om det. ( det er penge kommunen skal betale for at få denne lavet, hos lægen ). det kan være derfor kommuen ikke p.t beder om det.
svært at svare på men du skal nok regne med det er afslag
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:19   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Hej igen. Er her nogen som ved om det at, bruge en email fra min psykiater, hvor han kort beskriver at jeg har det rigtig skidt og vuderer at jeg har en kronisk depression, er nok at vedlægge min ressource profil.? Min psykiater undrede sig meget over det, fordi han netop i den email, beder hende skrive hvis hun vil ha en speciel-læge erklæring, så jeg er jo næsten indstillet til et afslag på forhånd, eller hvad tror i?

Hilsen Linuzmor
Er det det eneste "lægeligt", der er vedlagt ressourceprofil?
Det undrer mig også da, hvis det er det eneste. Så synes jeg, at sagsbehandleren har sjusket i sit arbejde.
Hvis du kan, så kunne du bede din psykiater om at sende journaludskrift samt evt. psykiateren kan skrive selv lidt om din sygdom (med f.eks. stempel og underskrift af psykiaterens navn). Det ville nok hjælpe lidt mere på det. De kunne så vedlægges sammen med ressourceprofilen.

Det er ellers normalt at sagsbehandlere skal have en beskrivelse af funktionsnedsættelsen af ens sygdom, da der bør være en eller anden dokumentation.

Det var mine tanker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:59   #18
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Er det det eneste "lægeligt", der er vedlagt ressourceprofil?
Det undrer mig også da, hvis det er det eneste. Så synes jeg, at sagsbehandleren har sjusket i sit arbejde.
Hvis du kan, så kunne du bede din psykiater om at sende journaludskrift samt evt. psykiateren kan skrive selv lidt om din sygdom (med f.eks. stempel og underskrift af psykiaterens navn). Det ville nok hjælpe lidt mere på det. De kunne så vedlægges sammen med ressourceprofilen.

Det er ellers normalt at sagsbehandlere skal have en beskrivelse af funktionsnedsættelsen af ens sygdom, da der bør være en eller anden dokumentation.

Det var mine tanker...
Nej det er langtfra det eneste. psykiateren har lavet flere statusér og udtalelser om min sygdom, som er, kronisk depression, social-angst, migræne samt forhøjet blodtryk. Min egen læge har osse kommet med en udtalelse hvor han også skriver jeg skal indstilles til pension.

Har gennem mange år haft samtaler med ham om mit liv, men er aldrig blevet behandlet, samt et job som frisør, hvor jeg er slidt ned i ryg, skuldre og arme.(seneskedebetændelse) Det er først for et år siden da jeg kom i kontakt med denne psykiater, at han fandt ud af at jeg har langvarig kronisk depression og blev sat i behandling.

Jeg tåler dårligt medicin og har haft svært ved at få den rigtige medicin og det er kompliceret af forhøjet blodtryk.

Alle disse ting er med i profilen. Jeg undrede mig bare over at hun som den seneste status fra psykiateren har brugt en email fra ham.

Jeg var oppe med mine bemærkninger til hvordan min dag går og hvordan jeg har det, og jeg har det virkelig skidt og kan ikke ret mange ting i min hverdag.
Gik fuldstændig ned da min søn på 21 fik en depression, for 1.5 år siden. (Bare til info).

Må vist heller få lavet" min historie" så i bedre kan vurdere det hele
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 20:12   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Pyha nå det var da godt, det ikke bare var en e-mail.

Lyder da nu godt, at der alligevel er en del statusattester osv.

Måske har du en chance. Når det er kronisk, og at arbejdsevnen er nedsat.
Det er svært at sige noget på forhånd, om der er chance for at få førtidspension eller ej.

Det er især den nedsatte arbejdsevne, de skal se på og ikke kun diagnoser.

Hold dig munter.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 03:03   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linuzmor Se meddelelser
Så er jeg blevet bedt om at kommentere min hverdag, med angst og deprision, synes bare det er svært, for jeg laver jo ikke rigtig noget:-)
Du kan beskrive hvordan det er mht; at få handlet, have gæster, tage i byen, fritidsaktivitet ol ud af vendte aktiviteter, som du har vært ved, og beskrive hvornår/hvordan det går galt.
Det kan også være hjemmelige ting der giver dig problemer, fx at overskue opvasken, vasketøjet, rengøringen, din egen soignering (mange med meget alvorlige psyk ting/problemer har altså svært ved det også)
Det kan også være økonomien, både hvis det er svært at få til at løbe rundt, men også hvis dine psyk ting gør at du har lidt svært ved bugetter eller at du er slem til impulskøb.

Du kan roligt tillade dig at stille det op imod et evt job, altså fx skrive at ved at skulle passe et job, ville du SLET ikke kunne overskue hjemmefronten... eller hvad der nu passer på dig.

Det kan vise sig vigtigt at få beskrevet de ting nu, fordi man kan få hjælp til det, bla en hjemmehosser, men også rengørings hjælp, ol fx via § 100... kan man skrive rengøring (som også kan fåes via andre §§) have-M/K vinduespudser ol håndsrækningen på som udgifter.... mangler den del af dit liv helt kan det give bagslag, hvis du vil søge ekstra hjælp. (at du glemmer/overser nogle ting sker der ikke så meget ved, bare det er med at hverdagen er svær, at overskue hvis den altså er svær for dig *ss*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Fiktiv" samtale på jobcenter(must see) Webmaster Politik og Samfund 9 18-02-2013 18:34
Sidste samtale med jobcenter? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-05-2011 15:48
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Fik afgørelsen idag AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 18-02-2010 12:37
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension