K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 21:05   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Når forlængelsen af sygedagpenge udløber

Så er jeg her igen med et par spørgsmål. Måske er jeg blind, men synes ikke jeg kan finde noget endegyldigt.

1. Jeg har fået mine sygedagpenge forlænget 2 x 13 uger og skal til anden aktør for at blive afklaret (et forløb på 3 mdr.), en arbejdsprøvning hvor jeg så håber på at blive visiteret til fleksjob. Hvad hvis jeg under dette forløb passerer de 26 uger, hvilke økonomiske konsekvenser og muligheder har jeg?

2. Er en arbejdsprøvning automatisk lig med at arbejdsevnen bliver afprøvet?

Endnu engang siger jeg tak.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 02:27   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Cillenolle
En arbejdsprøvning BURDE VÆRE = afprøvning af ARBEJDSEVNEN !!!

Men...men...men...

Desværre er der i nogle kommuner ikke noget lighedstegn mellem de to begreber !!!

Det har jeg personligt erfaret, da jeg i 2 afprøvninger indenfor samme år
har fået konstateret en varigt nedsat arbejdsevne i ALLE fag.
Ingen mulighed for at forbedre den.
Alligevel fastholder sagsbehandleren, at jeg skal fortsætte med at være i fleksjob,
trods en arbejdsevne på max 6 t./uge !!!

Hvad angår spørgsmålene omkring forlængelse af dine sygedagpenge,
er der nogle "hardcore" herinde, der ved en masse, og kan svare dig på det.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:35   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Når de begynder at snakke om at du ikke ikke længere kan få sygedagpenge, gør du dem opmærksom på §28. Og beder dem i henhold til den at lave vurdering og afgørelse, om du er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 13:30   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Såvidt jeg husker har du kun fået sdp. i 52 + nu 26 uger. Dvs. at du har mulighed for at få dem forlænget yderligere 26 uger såfremt du kan komme under et af punkterne i §27 og det kan du jo når du stadig er i arbejdsprøvning.

Sygedagpenge kan løbe i op til 3 år og nogle gange længere bare man følger sin afklaring og kommer under §27. Før de stoppes skal man være afklaret i ht. §28 som jsn skriver.

Er du startet på din arbejdsprøvning ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 09:48   #5
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hejsa

Tak for jeres svar. Blev faktisk meget klogere. Den anden aktør er blevet bedt om at speede tingene op, så forløbet kan nåes inden sygedagpengene stopper og dermed tænker jeg så, inden at de bliver nødt til at forlænge dem.

Arbejdsprøvning er specifik nævnt, men jeg vil idag spørge anden aktør om hvilke paragraffer og hvad der forventes afdækket.

Jeg skal til møde i dag, hvor jeg har printet nogle jobannoncer ud, om bla. hvilke job jeg ser er realistisk, at jeg udfører/rumme/overkomme ect.

Aftalen er, at jeg starter på 4 x 4 timer, men jeg er tvivl om hvor meget de vil have mig op på, men det må jeg se.

Jeg er løbet ind i et andet problem som er, at jeg det sidste ½ år inden jeg kollapsede arbejdede deltid. Der er ingen tvivl om, at det kan føres tilbage til mit handicap, men er alligevel i tvivl om vi taler fuldtid. Tør næsten ikke spørge, men det skal jeg.

Jeg er fuld af forventninger og håber, at jeg har fået mig forberedt godt nok. Det krydser jeg for.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 15:28   #6
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Opdatering

Her er en opdatering, hvis nogen skulle være interesseret .

For første gang i meget meget lang tid føler jeg, at jeg har styr på min situation. At jeg ved hvad der sker, hvad det betyder og hvad fremtiden kan byde på. Det er ikke helt usandsynligt, at der dukker nogle flere spørgsmål op, men jeg tager det som det kommer.

Jeg fik bekræftet, at det er min arbejdsevne der bliver prøvet. Fik også nogle eksempler på hvordan kunne foregå.

Så jeg starter de 4x4 timer ugentligt og skal så rimelig hurtigt op i tid. Det passer mig godt, for jo hurtigere det sker, jo før kommer vanskelighederne frem. Det er jo ikke det jeg ønsker, men er villig til at betale det, hvis det betyder at jeg er kandidat til fleksjob. Jeg er bestemt klar over, at jeg skal sige fra, så snart det mindste viser sig og det tror jeg også, at jeg kan.

Jeg hører jo hid og did om, hvordan og hvor mange timer jeg skal arbejde for at opnå de forskellige tilskud, men jeg har endnu ikken en ide om, hvor meget jeg kan arbejde. Jeg tager det roligt.

Det næste skridt er straks mere krævende. Jeg skal lave en liste over, hvilke opgaver jeg gerne vil have, men det er jo "bare" at starte fra en ende. Så skal vi finde praktikpladsen og der trækker jeg mig. Jeg kan ikke tage røret og ringe til virksomheder og sige tag mig, tag mig. Det må anden aktør gøre, selvom det havde da været nemmere og rarere, hvis jeg havde et sted jeg kendte.

Så hvis alt går som smurt, regner de med at i løbet af 14 dage, at have fundet et praktiksted.

Jeg er heller ikke bange for stop af sygedagpenge, efter det jeg har fået at vide her. Ved godt man ikke skal glæde sig for tideligt, men jeg glæder mig faktisk til at komme ud og arbejde igen. Er især glad for den sociale del.

Selvom min sagsbehandler har været noget tung i bagen ind imellem, har jeg fortalt at det har givet tryghed og ro, at jeg kun har haft en.

Så jeg håber, at solens stråler rammer min fremtid ligeså fint, som på mit ansigt og det efterhånden grønne græs.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 16:38   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig er vi da interesserede i, hvad der sker dig, Cillenolle

Nu håber jeg da at du får lov til at beholde din optimisme, og at du kan gå direkte fra arbejdsprøvning og til fleksjob eller, i det mindste, fleksydelse; men det er netop der, at mange bliver smidt af sygedagpengene, så du skal fortsat være obs på hvad der sker i din sag

Husk at føre jobdagbog og at du også skal kunne fungere når du kommer hjem!

Fik du afklaret med din sagsbehandler hvad du er berettiget til ... jeg mener det med at du var på deltid i et halvt år inden du måtte smide 'håndklædet' i ringen og melde dig syg?

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
SDP-udløber om lidt hjælp! mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 13-09-2011 21:40
førtids pension udløber om 6 dage susu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 16-08-2011 15:27
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber masoud Din historie 5 13-05-2010 18:02
timeglasset udløber søs Spørgsmål ang fleksjob 16 02-09-2008 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension