K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2010, 01:20   #31
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nemlig helenekr
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 01:13   #32
mantrordetikke
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mantrordetikke er ny på vejen
Jeg henvender mig her på K10 fordi jeg har alvorlige problemer. Kontakten til Psyk. skadestue er jo heller ikke for sjovs skyld.
At jeg ikke straks fortæller min livshistorie skyldes jo netop at tilliden er væk.
Jonathan.... skal jeg forstå det du skriver at hvis jeg ikke selv er i stand til at søge hjælp så fortjener jeg heller ikke hjælp?
Jeg har ikke bedt om det helt store åbne forumshjælp, bare en at snakke lidt med, og det prøvede jeg også.
Det er underligt at alle I bekymrede mennesker ikke kontakter mig , men skriver til 3 part, jeg har intet modtaget i min indbakke.
Nu beskyldes jeg for at angribe helene, en anden skriver at man må tage konsekvenserne når man beder om hjælp i en tråd.
Det var en stor fejl at bede om hjælp her.
1000 tak for alle svarene, det var trods alt dejligt nogen der tænkte på mig.
mantrordetikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 02:51   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er ikke det Jonatan skriver til dig...han beder dig bare om at du skriver hvad det er vi kan hjælpe dig med...for hvis du ikke gør det...ja så er det mere end svært at vide hvad man kan gøre for dig...

Der er ikke nogen der har skrevet at du ikke fortjener hjælp....kun at du måske skriver lidt mere præcist hvad det er du ønsker hjælp til...

Når du melder dig til et forum på internettet hvor der befinder sig en masse rare mennesker som er parat til at hjælpe andre mennesker...også dig...så kan du vel ikke bebrejde dem for at de spørger ind til hvad de kan hjælpe dig med i tråden...

Folk regner med at når du skriver i en tråd i forummet...ja så er det også der de skal svare dig...de kan jo ikke vide at du mener at de skal kontakte dig privat...og det er det Jonatan mener når han skriver at du måske kunne have skrevet det når folk begynder at spørge ind til problemet...og så det ikke skulle udvikle sig til en ren gætteleg om hvad problemet er...

Hvis du havde skrevet i dit første indlæg om ikke der skulle være en der ville kontakte dig privat og at du ikke ville have at det skulle foregå i tråden....så er jeg sikker på at der nok skulle have været en der havde gjort det...for folk herinde er rigtig venlige...og det er ikke fair hvis man siger andet...

Så jo mere tydeligt du skriver hvad det er du ønsker....jo bedre kan de andre brugere hjælpe dig...

Der er ingen herinde der forlanger at du skal skrive hele din livshistorie....eller for den sags skyld forlanger at det skal foregå i det åbne forum....men du bliver i det mindste nød til at skrive hvad det er du ønsker dig...før nogen kan hjælpe dig..

Folk bliver jo bange for at der er noget helt galt når du bare skriver som du gør i første indlæg....og det er vel egentlig en god ting....for det betyder jo at de bekymre sig for dig....og om der er sket noget med dig...

Så jeg kan ikke forstå at du skriver at det var en stor fejl at bede om hjælp her....ikke med alle de venlige mennesker som faktisk bekymre sig for dig...og har skrevet her i tråden...

Jeg håber at du finder en løsning på dit/dine problemer uanset om det er her eller andet steds...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2010, 14:21   #34
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
@ Mantrodetikke

Det er alt tid svært at komme ind i en gruppe, specielt en gruppe som denne, hvor man lidt føler at alle kender alle.
Hvis man så samtidig som du døjer psykisk, og er vand til normale mennesker af den slags som ikke ejer forståelse (ofte fordi de slet ikke ved hvad det vil sige at have ondt i sindet) Så er det da først svært.

Men her er vi altså lidt anderledes, end normale, langt de fleste af os har på en eller anden måde prøvet at have (eller har) ondt i livet, nogle i tungere grad end andre, mange af os der er her, er her netop fordi det gør ondt, og ikke (kun) pga noget fysisk, og dem der har noget fysisk, der har de fleste prøvet et så umenneskeligt press fra samfundet og kommunen, at de har en meget meget god ide om hvad det vil sige at have av i livet.
Derfor er det os i mellem heller ikke den store hemmelighed hvis vi er inde i en periode hvor vi bare ikke gider mere, her er det helt ok at "rase" ud, men samtidig er det faktisk også en vigtig del af siden, det at få læsset af er med til at skabe lidt luft.

Det er faktisk akkurat det samme som mennesker der har været udsat for fx et trafikuheld, tal tal tal og tal, det hjælper og virker, det fede ved denne side, er at man netop kan og må fortælle det sammen en trillion gange hvis det er det, der skal til, hvor man ofte IRL støder på vendte øjne, og... se nu af at komme videre.

Her inde vil man gerne hjælpe, ikke kun med §§, også med øjne at læse af på, bla fordi når man hjælper, hjælper man ikke bare spørger, men også sig selv, når der så kommer en og beder om hjælp, men ikke reagere på henvendelser, så er der altså nogen som bliver MEGET nervøse, for det er set før, men samtidig er folk påpasselig med at rode for meget i folks privatliv, man vil ikke virke påtrængende, det at være påtrængende over for en der har ondt i livet (ondt på mange måder ikke nødvendigvis psykisk) kan nemlig være MEGET farligt, og det ved de fleste her inde.

INGEN her inde er ude på at genere dig, ingen er ude på at kunne pege fingre af dig, folk er ude efter det modsatte.

Hvis du har brug for hjælp til §§ så kom igen, når du føler dig klar, ikke!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 13:14   #35
Holgersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Holgersen er ny på vejen
Lum hvor var det en flot forklaring, du rammer lige nøjagtig hovedet på sømmet i den forklaring.
Og så håber jeg da at vi snart kan se mantrordetikke skrive her igen eller at vedkommen melder tilbage hvis han-hun har fået hjælp på anden måde, man kan som du skriver godt blive nervøs når man læser sådan et indlæg.
Holgersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til helt ny FP søgende Michael1966 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 10-02-2013 15:50
Ung og alene Klund De Unge 12 28-10-2012 12:08
Helt ny med Bistandshjælp, hjælp/råd søges Kio Alt det andet 15 11-04-2012 15:37
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Er jeg helt alene? werschlein Din historie 1 03-07-2008 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension