K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 20:09   #11
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok!
skattesnyd, svindel, underslæb og bedrageri
Kommunen uddeler pensionspengene, så derfor er det naturligt, at det er kommunen der kontrollerer pensionisterne.

SKAT opkræver skatter, og de tager derfor naturligt sig af at kontrollere skatteyderne. De har i forvejen adgang til dine konti.

Forsikringsselskaberne og domstolene tager sig af svindel.

Underslæb og bedrageri tager politiet sig af.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 20:26   #12
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Kommunen uddeler pensionspengene, så derfor er det naturligt, at det er kommunen der kontrollerer pensionisterne.

SKAT opkræver skatter, og de tager derfor naturligt sig af at kontrollere skatteyderne. De har i forvejen adgang til dine konti.

Forsikringsselskaberne og domstolene tager sig af svindel.

Underslæb og bedrageri tager politiet sig af.
kommuner er hverken lovgivende udøvende eller dømmende magter,det er noget de ulovligt - grundlovsstridigt - prøver at tilrane sig

kommunen har så sandelig adgang til dine konti....
kommunen klarer da udemærket at svindle...hvor mange beviser kan du finde herinde på det ?
underslæb klarer de jo oss...bare se dagens nyheder
og bedrag....min samlever er blevet bedraget for et 6 cifret beløb gennem de seneste 6 år.....jo jo

nå ja...så er der jo de proffessionelle samfundsnassere, nemlig politikerne, de der varetager SKATTEYDERNES interesser....tjah...bare læs nyhederne

hvad jeg mener er at man prøver at kriminalisere alle pensionister, hvorfor ?
man prøver det samme med både ledige og konStanthjælpmodtagere - hvorfor ?

...kynisk måske, men om 20 -25 år skal dit velfærd financieres af dig selv ...se skriften på væggen....
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 21:35   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg bryder mig heller ikke om det..

det er usmageligt og ubehageligt at blive beskyldt for at bedrage.

og jeg er endda ikke pensionist. men min mand er og vi har fælles kontoer... så det er igen hjem under madrassen...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 22:11   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er nu kun hvis man opholder sig udenfor EU i mere end 2 mdr. at man har pligt til at meddele det, du har altid skulle meddele det hvis du var udenlands i mere end 6 mdr. så nu er det egentlig blot et spørgsmål om at man skal gøre det på et tidligere tidspunkt, omend jeg finder det diskriminerende.

Jeg synes det er værre når det kommer til bankerne, og kommunens ret til at kikke på ens banksager.

Kommer det også til at gælde ægtefællens konto?
Vi har fælles konto herhjemme, men det skal laves om fra i morgen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:19   #15
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Loven er en skandale og et brud på privatlivets fred.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 23:56   #16
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
huldra skrev: "er endda ikke pensionist. men min mand er og vi har fælles kontoer... så det er.... "

Hvis man har fælles konto, så kræves der en dommerkendelse, hvis myndighederne skal have indsigt i en sådan konto.. Det står helt fast !!
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 00:11   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjernet Se meddelelser
huldra skrev: "er endda ikke pensionist. men min mand er og vi har fælles kontoer... så det er.... "

Hvis man har fælles konto, så kræves der en dommerkendelse, hvis myndighederne skal have indsigt i en sådan konto.. Det står helt fast !!
Tror du så at de husker det??

jeg tror det ikke..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 00:53   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
http://www.berlingske.dk/danmark/pen...l-frem-i-lyset

Citat:
Ifølge Martin Henriksen, socialordfører i DF og formand for Folketingets Socialudvalg, bør ingen føle sig krænket af den grund.

- Hvis man gør tingene, som man skal, er der ikke noget at frygte. Og vi har set en del tilfælde med socialt bedrageri, hvor folk har indtægter i andre lande, og vi hører også fra folk ude i kommunerne, at der må gøres noget, siger han til bladet.

Danske Handicaporganisationer har kritiseret, at sagen skal håndteres af kommunerne fremfor politiet. Men ifølge Martin Henriksen er der ingen grund til at bruge ressourcer i politiet, der skal tages fra bekæmpelse af bandekriminalitet.
Jamen det er jo det sædvanlige med Dansk Folkeparti ... der var vist noget engang med en iraker der blev afsløret i snyd for flere år siden... ellers har det vist ikke været noget der har fyldt i medierne siden... det er rettet mod folk fra muslimske lande og vi andre er bare kommet i skudlinien... og skide være med dem der befinder sig der hvis DF kan få ram på et par muslimske snydere...

Og jøsses da... vi skal da ikke ha politiet til at bruge tid på at sådanne undersøgelser bliver foretaget af folk der faktisk er uddannet til at tage sig af undersøgelser efter ulovligheder.... de har jo travlt med at få ram på nogen muslimske bander...

Nej det klares meget bedre af nogen gode trofaste kommunalt ansatte... for dem er der nok nogen af, der ikke laver noget videre vigtigt såsom at knalde nogen muslimer... men det får de lært nu...

nææ ingen grund til at føle sig krænket... man må da kunne forstå at en krig har ofre... selv alle de tomhjernede lovlydige pensionister der ikke har muligheder for at skaffe en indtægt i udlandet må da kunne forstå det...

Nå fik vist fat i et par sarkastiske briller
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 01:11   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Schhh.... Hexi nu ikke så kritisk , Far ved bedst.
Det synes at være den generelle holdning blandt vores landsmænd.
Danskerne bliver mere og mere autoritetstro.
Vi accepterer det ene overgreb efter det andet på privatlivets fred.
Vi accepterer indskrænkninger af vores borgerrettigheder og personlige friheder mm.
Danskerne er i dag en befolkning , der for hovedpartens vedkommende består af fordummende zombier , uden kritisk sans eller selvstændig tankevirksomhed.

http://www.information.dk/241083

http://www.information.dk/240804

Sidst redigeret af halse; 17-08-2010 kl. 02:24.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2010, 06:21   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det er nu kun hvis man opholder sig udenfor EU i mere end 2 mdr. at man har pligt til at meddele det, du har altid skulle meddele det hvis du var udenlands i mere end 6 mdr. så nu er det egentlig blot et spørgsmål om at man skal gøre det på et tidligere tidspunkt, omend jeg finder det diskriminerende.

Jeg synes det er værre når det kommer til bankerne, og kommunens ret til at kikke på ens banksager.

Kommer det også til at gælde ægtefællens konto?
Vi har fælles konto herhjemme, men det skal laves om fra i morgen.



Ragdoll
Men er det ikke lidt mærkeligt, at man ikke har fået besked om, at der er kommet nye regler? Havde jeg ikke set den artikel, så anede jeg det ikke!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når sandheden skal frem-så har han fat i noget østerbro Politik og Samfund 9 01-07-2012 17:36
Kommunal "fifling" frem i lyset! buster Politik og Samfund 2 16-10-2011 10:57
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab Ninja Politik og Samfund 8 30-08-2009 15:40
Operation "Frem i lyset" Søsser Lægekonsulenternes Rolle 11 20-07-2008 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension