K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2013, 00:09   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad jeg skal lede efter.:
Det har du ret nok ret i, Vovse - længe siden, jeg var der sidst og det krævede en del læsning...

...men selvoplevet - ikke at kunne omsætte tramadol - er det værste trip, jeg nogensinde har været på og af mindst to døgns varighed.
Flere herinde har tidligere berettet om lignende oplevelser med tramadol...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 07:10   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det har du ret nok ret i, Vovse - længe siden, jeg var der sidst og det krævede en del læsning...

...men selvoplevet - ikke at kunne omsætte tramadol - er det værste trip, jeg nogensinde har været på og af mindst to døgns varighed.
Flere herinde har tidligere berettet om lignende oplevelser med tramadol...
Fy da føj.

De beretninger må være gået min næse forbi.

Men det ville da være positivt, om de begyndte, at lave Dolol på 25 mg, både for dem, der skal vænnes til stoffet (og kan tåle det) og for dem, der viser sig, ikke at kunne tåle dem.
Min fornuft siger mig, at hvis man ikke kan tåle stoffet, så må det trods alt være nemmere/hurtigere for kroppen, at komme af med 25 mg end 50 mg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:15   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Helt enig:

Oven over alting stråler Vovses snusfornuft :-)

... så vidt jeg husker, er det et manglende enzym hos den person, der ikke tåler tramadol, der er årsagen til manglende nedbrydning af det aktive stof, noget kringlet formuleret...

Man kunne lige ønske sig, at TimeGuest kom forbi her - hans indsigt i biokemi er værd at lægge øre til :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 03:49   #14
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Arrow Nu har jeg kun taget

Dolol i forbindelse med, at jeg havde smadret min skulder, og derfor havde haft sindssvagt ondt i 7 uger, med deraf meget lidt søvn. Med dolol gjorde det ikke ondt, jeg sov (omsider) i mere end 2 timer- men jeg følte mig påvirket, som om jeg havde røget tjald. (tjald var nu sjovere) Jeg vågnede, klemte mad ned og piller, og dizzymiz-lizzy-SNOOOORKKK. Det syntes jeg mit liv var for kort til. Det var godt, at få sovet- men min ryg gjorde så ondt- på Nye interessante måder.

Fysserne, da jeg endelig nåede frem til dét, sagde også, det var vigtigt at jeg havde brugt mig. Ellers kunne leddene være blevet stive. Og jeg ER pivedyr med smerter! Jeg er bare meget følsom for underlige bivirkninger af medicin. Også håndkøbs!

Defor er jeg til- at der skal være meget gode grunde til, at jeg tager det.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 08:42   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sejleren Se meddelelser
Fatter ik`DK !
Det er iorden der findes barer på uddannelsesstederne, det er iorden at unge og børn drikker sig pissefulde hver weekend, vi snakker om at frigive hash, hvorfor i luften skal det så gøres skide besværligt at få smertestillende.
Mit bud er at der bare skal penge i stadskassen

om de kommer fra de syges medicin hahs salg eller børns sprut er vist lige meget,bare pengene kan flyttes over i de "stores" lommer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 16:05   #16
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Tramadol/dolol/mandolin kært barn mange navne... Jeg får dem som depot, dem blive jeg ikke skæv af, stoffet frigives langsomt.. Ibumetin, panodil osv alt får jeg som depot, tåler det meget bedre, måske kunne det være en mulighed for Jer? Og det bedste er, de holder i 12 timer :0))
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 21:22   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Tramadol/dolol/mandolin kært barn mange navne... Jeg får dem som depot, dem blive jeg ikke skæv af, stoffet frigives langsomt.. Ibumetin, panodil osv alt får jeg som depot, tåler det meget bedre, måske kunne det være en mulighed for Jer? Og det bedste er, de holder i 12 timer :0))
Jeg har også, prøvet Dolol, som depotpiller.

Dem blev jeg meget hurtigt uvenner med.

En almindelig Dolol virker efter max. en halv time, og er på fuld effekt med det samme virkningen indtræffer, og virker i 6-8 timer.

Depotpillerne er meget længe om, at komme op på fuld effekt, og så har de fuld effekt i lidt tid, før de så begynder at aftage igen.

Så de virker nok i 12 timer, men det meste af tiden er de ikke oppe på fuld effekt.

Jeg foretrækker de almindelige. Normalt tager jeg 3 i døgnet, men ved overbelastning ell.l. kan jeg gå op på 4.
Og ellers supplerer jeg med Panodil ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Ny forskning om smerter - smertepatienter Ninja Politik og Samfund 7 15-07-2012 18:53
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Smertepatienter mister måske tilskud buster Politik og Samfund 4 23-11-2011 16:13
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension