K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 20:32   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
"Pillens" betydning.

Tænkte at jeg lige ville se det der DR program her til aftens.

Men "say what", det er jo ikke noget vi i dette land vil kunne bekende os til. Heller ikke selvom vi har været på "lykkepiller" i mange år.

Totalt amerikansk, hvad vil De med det? Havde ellers "glædet" mig til noget indsigt!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:06   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg blev lige lidt rundforviret,Hvad mener du ?

Der vil vist hele tiden være for og imod Lykkepiller,men undre mig over at man fejer håndfast de Armerikanske undersøgelser væk som om de ikke har været til-eller de måske så nye at dem der burte kende dem ikke har set dem endnu.

Alt ny viden skal da komme brugerne tilgode,for mig lyder det som en dårlig pille at sluge.Selv har jeg kun læst indlægssedlen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:15   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har svoret ved mig selv, at der ikke er et eneste af de rådne medicinalfirmaer der skal tjene en krone på mig - så hellere være lykkeligt deprimeret.

Kæft jeg er glad for at være kommet ud af alt deres snyd og bedrag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:29   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hey,

Jeg er så een af dem der føler, at jeg blev medicineret sent..., men stadig har gavn af det.

Syntes bare, at aftenes program var alt for amerikaniseret, hvor jeg ellers havde forvent et dansk aspekt om syn på sagen!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:36   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nå sådanne ,ja, kunne man bare tage "tempereturen" og finde det rigtige tids pumt og styrke
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:50   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske er det fordi amerikanerne har større erfaringer, flere medicinerede, har de største sælgere, og en bredere forskning på området?

Danmark har jo så travlt med at slikke medicinalfirmaerne i bagen, at flere fremstående psykiatere og læger er bestukket til at udtale sig udelukkende til fordel for industrien. Det er kun de hardcore, der tør gå mod strømmen.

Jeg fik så ikke set programmet, men ser det nok i morgen eller over morgen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 21:52   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det er der jo nok noget om
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 10:29   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Har set programmet. Folk (og programmet) burde altså holde op med at kalde det "lykkepiller", det er totalt misvisende og får folk til at bede om dem unødigt.

Det var et ret manipulerende program og det sprang let og elegant hen over de positive effekter og brugen af anti-depressiv medicin for andre ting end depression. (jo, det bliver lige hurtigt nævnt i forbifarten for nogle få og som negativt)

Er der *mulige* bivirkninger ved medicinen? Ja, det er der ved alt medicin. Der var nogle stærke sager fra USA, men da man ikke har oplevet mere end nogle få i USA og ingen i f.eks. Danmark, så er det noget utroligt sjældent.

Men derfor må man stadig være på vagt og ens omgivelser for evt. ændret adfærd ved begyndelse på medicin (det gælder for meget mere end anti-depressiv medicin)

Jeg får det selv i relativt høj dosis mod nervesmerter og det virker rigtig godt. (og som bonus virker det også mod min depression)

http://politiken.dk/kultur/tvogradio...g-uansvarligt/
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 16:47   #9
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg fik på et tidspunkt de såkaldte lykkepiller, da jeg sad og græd oppe ved min læge over noget, som jeg i dag kan tolke som stress..
Jeg var ikke orienteret om, at opstarten kunne være ubehagelig, så da jeg vågnede midt om natten med total panikangst og løb rundt i huset, blev jeg da noget bekymret..aldrig har jeg følt sådan en angst..
Jeg tog pillerne i et halvt år og havde problemer med følelsesfladhed, meget ondt i maven og manglende evne til orgasme..desværre var lysten ikke også ramt, så jeg blev efterhånden som en løve i et bur..og det var det der fik mig til at stoppe med medicinen..jeg fik det meget bedre, da jeg stoppede..og tror på at nogle samtaler med en psykolog kunne have hjulpet mig bedre..det vil jeg ihvertfald foretrække, hvis det bliver aktuelt..

Jeg vil ikke udelukke at nogle med svære depressioner har brug for medicinen..men jeg synes at det er for nemt at almindelige praktiserende læger kan udskrive medicinen..og det siger jeg på baggrund af oplevelser med min mor, der er blevet dement og psykotisk efter at hendes praktiserende læge har fyldt hende med en masse medicin, hun ikke kunne tåle...en rystende oplevelse at være vidne til..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 16:56   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Har set programmet. Folk (og programmet) burde altså holde op med at kalde det "lykkepiller", det er totalt misvisende og får folk til at bede om dem unødigt.

Det var et ret manipulerende program og det sprang let og elegant hen over de positive effekter og brugen af anti-depressiv medicin for andre ting end depression. (jo, det bliver lige hurtigt nævnt i forbifarten for nogle få og som negativt)

Er der *mulige* bivirkninger ved medicinen? Ja, det er der ved alt medicin. Der var nogle stærke sager fra USA, men da man ikke har oplevet mere end nogle få i USA og ingen i f.eks. Danmark, så er det noget utroligt sjældent.

Men derfor må man stadig være på vagt og ens omgivelser for evt. ændret adfærd ved begyndelse på medicin (det gælder for meget mere end anti-depressiv medicin)

Jeg får det selv i relativt høj dosis mod nervesmerter og det virker rigtig godt. (og som bonus virker det også mod min depression)
Jeg fik set programmet her til morgen, og fik da ikke indtrykket af at det var FÅ - advokaten stod da med en mappe på 15.000 personer, og det var kun dén advokat. Så kommer der alle de andre.....

Det er jo medicinalfirmaernes skyld de bliver kaldt lykkepiller - det er jo en stor del af deres salgstale der skal overbevise læger og patienter om, at de er skide gode og nærmest udløser lykke.

Humlen i programmet er jo heller ikke de positive ting, men en fokus på, at der er svindlet med bivirkninger, indlægssedler mm, for at milliardindustrien kan højnes og skabe mere vækst på falsk grundlag.

Hjernen er et forunderligt instrument, og tro kan ofte flytte bjerge. De kom også ind på fx placeboeffekt, hvor 8 ud af 11 følte pillerne hjalp, selvom de havde fået en lille pille lavet af ren sukker.

Du må da endelig ikke gå rundt og tro, at alle 450.000 danskere der tager medicinen, rent faktisk har gavn af dem. De TROR de har gavn af dem, de tror på lægen og hjernen spiller dem et pus. Tag medicinen fra en bruger, og de vil opleve seponeringssymptomer de aldrig havde forestillet sig i deres vildeste fantasi - symptomer der præcis giver dem de tanker og følelser, som de er blevet pumpet fulde af, at de fejler - selvom de reelt aldrig har haft det så dårligt FØR de tog medicinen!! De TROR de havde det sådan.
Men det er medicinen der skaber det.

Det hele er baseret på et bedrag, og vil man bedrages, så fortsætter man naturligvis. Enhver der tror 1 skide pille er designet til at hjælpe alle, tager så grueligt fejl. Folk er ikke ens, hjerner er ikke ens. Selvfølgelig findes der ikke en pille der kan kurerer alle, men det vil folk ikke indse.

Det er helt vildt så mange der føler sig hjulpet - jeg har lige som selv været der og har selv været fortaler for medicinen der kunne sænke min angst, lægge filter på mine tvangstanker og gøre mit liv tåleligt. Men hey, de mistede sin virkning totalt, da jeg indså at medicinen fastholdt mig i sygdomsbilledet - og da jeg ville trappe ned og ud, blev jeg simpelthen så syg, at jeg flere gange måtte gribe til medicinen igen, fordi jeg TROEDE at jeg havde fået voldsomme tilbagefald af diagnoser. Men det var pillerne der forværrede - de er designet til at fastholde folk på dem og kunstigt give symptomer på ens problemstillinger, hvis man forsøger at stoppe.

Ved man ikke hvad jeg taler om, så har man den del til gode, når man selv vil forsøge at holde op
Det tog mig over 1 år af komme hel ud på den anden side, et forfærdeligt år med MEGA angstanfald, en OCD der nærmest eksploderede i uanede højder og depressioner der var tungere, mørkere og endnu mere invaliderende end nogensinde og som hungrede efter medicinen. Men jeg vandt kampen over medicinen, og er blevet hel igen og har endelig set lyset - det lys man selv kan bestemme over, og ikke det lys der kunstigt bliver tændt i en.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension