K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2012, 09:40   #1
Fbr
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Fbr er ny på vejen
Question Kan det betale sig?


Hej ! ny på forumet! Har et spørgsmål jeg ikke selv kan løse.
Er 44 år, har fået fleksjob for 4 mdr. siden da jeg har en temlig dårlig ryg.

Jeg har en ide om at min ryg ikke bliver bedre med alderen - tværtimod.
Kan det så betale sig, at lade efterlønspengene stå hvis man alligevel ender på førtidspension før efterlønsalderen er nået.
Er der noget man skal være obs på?
Fbr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 09:43   #2
flexjober
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 106
Styrke: 12
flexjober er ny på vejen
Kun hvis de står til du bliver pensionist ellers er det bare at hæve dem skattefrit nu

Jeg når desværre heller ikke pensions alderen som arbejder så jeg har hævet mine
flexjober er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 09:48   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Tænk dig godt om inden du hæver dem, for går reformen igennem ( som den nok gør) så kan vi komme i fleksjob ned til 2 timer om ugen, så det bliver svært at få tilkendt pension fremover... I sådan en situation vil det jo være rart at have fleksydelsen når du får alderen til det...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 10:33   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man skal også være opmærksom på, at hvis man er flekser og over 40 år efter 2013 OG IKKE finder et job inden der er gået 2 år, så ryger man på kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 10:48   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Det er så ikke rigtigt . Du fortsætter på ledighedsydelse!! Det står der i det nyeste udkast for reformen!!

Og det er for sent at æve efterlønsbidraget nu da de skulle være hævet inden 1/10 (på mandag)
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 11:08   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Det er så ikke rigtigt . Du fortsætter på ledighedsydelse!! Det står der i det nyeste udkast for reformen!!

Og det er for sent at æve efterlønsbidraget nu da de skulle være hævet inden 1/10 (på mandag)
Det er noget de har skyndt sig at kaste ind i programmet - du kan finde det i høringssvarene fra bla Epilepsi foreningen

Så udkaset af reform er én ting - det der nu er sat i spil, er en anden ting. GLEM udkastet, det er og bliver et....udkast!!
Det regeringen har sendt til høring er markant anderledes på en lang række punkter.

Den med ledighedsydelse ubegrænset var løgn! (Som sædvanligt!). Man ryger fra ledighedsydelsen hvis man ikke finder job, og ryger fluks på kontanthjælp - såfremt man altså er berettiget.

Ledighedsydelse kan kun gives i samme stil som med dagpenge - og udløber altså!!!!


Dette uddrag er fra epilepsi foreningen

Foreningernes bekymringer er som følger:



Dansk Epilepsiforening:

Reformen lægger op til, at alle med en rest af arbejdsevne skal have ”ret” til arbejde – selv på basis af få timers ”arbejdsevne”. Med retten følger også pligt til at stå til rådighed. Dette betyder, at kun borgere helt uden arbejdsevne kan førtidspensioneres – resten skal i fleksjob.

Uden en markant jobreform, som skaber et væsentligt mere rummeligt arbejdsmarked, bliver konsekvensen af fleksjobreformen øget arbejdsløshed for mennesker med nedsat arbejdsevne.

Arbejdsmarkedet bliver reelt mindre rummeligt, fordi regeringen fjerner tilskuddet til fleksjobbernes løn, og dermed fjerner virksomhedernes vigtigste incitament til at ansætte borgere under særlige vilkår.

Man begrænser den periode, hvori fleksjobbere kan modtage ledighedsydelse. Perioden bliver den samme som for dagpengemodtagere. Dermed øges gruppen af borgere på kontanthjælp markant i løbet af et par år. Flere med nedsat arbejdsevne bliver langtidsledige.

En meget væsentlig besparelse hentes i gruppen på over 40 år, som i det nuværende system er potentielle kandidater til førtidspension, men fremover tvinges ind i fleksjob-ordningen og efterfølgende, hvis de ikke kommer i job inden for to år, ind i kontanthjælps-ordningen.

http://www.danskepatienter.dk/nyhede...f-rtidspension

Sidst redigeret af Ninja; 29-09-2012 kl. 11:13.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 11:59   #7
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Jeg kan se at det du linker til er over 8 måneder gammel!! Der er kommet mange nye tiltag siden!!

Jeg mener ikke at man ryger på kontanthjælp efter 2 år som ledig flekser!! Det ville da være totalt umenneskeligt !! Som jeg har forstået det vil man øge indsatsen over for de ledige fleksere og hjælpe dem i et recurceforløb.

Men lad os nu se når reformen bliver endelig!! (og håbe det bedste)
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 12:03   #8
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser

Og det er for sent at æve efterlønsbidraget nu da de skulle være hævet inden 1/10 (på mandag)
Nej, den 1/10 hører med, så du har senest mandag med til at hæve dem!
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 12:07   #9
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
nææ det tror jeg ikke ...hvis du googler det står der alle steder INDEN den 1/10
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2012, 12:47   #10
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
På bupl.dk står der:
Din anmodning skal være modtaget hos os senest den 1. oktober 2012.

På 3f.dk står der:
I perioden fra 2. april 2012 til 1. oktober 2012 (begge dage inkl.)

detfagligehus.dk:
Vi udbetaler efterlønsbidraget, hvis du skriftligt ansøger om det. Du kan kun ansøge om det i perioden fra den 2. april til og med den 1. oktober 2012.

Så jo, jeg vil mene, at man har senest på mandag med til at hæve dem!
Det er også det, de har sagt i radioen flere gange.

http://finans.tv2.dk/nyheder/article...orside&forside
Kl. 23.59 mandag aften (d. 1. oktober) er det sidste chance for at få sine indbetalte efterlønspenge udbetalt skattefrit.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *

Sidst redigeret af Gizmo; 29-09-2012 kl. 13:02.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan en §17 betale sig? Lunise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-09-2011 18:17
Kan det så betale sig??? vikingqueen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 07-03-2011 11:06
Vil kommunen betale? Tullepigen90 Den nyttige viden vi alle har 3 18-12-2010 18:26
Betale for lægebesøg? Peppe Politik og Samfund 2 16-10-2010 15:45
Kan det betale sig sysse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-05-2006 22:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension