K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 13:19   #31
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Tænk, jeg synes, det var Johnny Larsen, der med sine perfide, personlige angreb på JBO kom til at fremstå som, ja i mangel på bedre ord, en usympatisk stodder. Men det er måske bare mig?

Lige for at undgå misforståelser, så synes jeg også, at JBO er et uempatisk røvhul, for nu at sige det lige ud. Men det rokker ikke ved, at jeg ikke synes, Johnny Larsen havde ret mange argumenter af værdi i debatten med JBO.

Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Øhhh som jeg har læst det, var det en tidligere arbejdskollega til Johnny Larsens på hans arbejdsplads der blev kaldt for brøleaben
Ja, det er rigtigt nok
Men Johnny Larsen sammenligner JBO med Brøleaben.
Det var nok det, jeg mente
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 13:30   #32
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ahhh du mener den der 180idioter.dk

Jeps... 180afbankbandittensnyttigeidioter.dk ....





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 15:29   #33
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Og hvad så med med mig i debatten ... vi tærer, nærer os af hvad samfundet finder det rimeligligt at skulle overleve for af midler . De mindste midler i i det man har som eksistensgrundlag i det danske samfund... kan du ikke leve op til til eksistensgrundlag på brutto 10.500 så er du dømt til hjemløshedhed, selvom du har hængt fast med det yderste af neglene i danske samfund.... og har været skatteyder siden 1965. Har været en god samfundsborger der har gjort alt hvad lovgivningen har krævet .. har f'ødt børn der er gode skatte ydere i Dagens Danmark og som fortsat betaler til velfærds systemet. -især deres mors velfærdsystem.
Børn der arbejder og er gode samfundsborgere . Selv mine børnebørn er gamle nok og er begyndt at arbejde for Danmarks skattegrundlag.

Hvor bliver mit gode liv af ... som fleksjobber,, jeg spørger bare ------ stadig aktiv til jeg i det mindste har ret til . som endelig via mit sygesikringskort som 65 årig , kan bevise at jeg har ret til at modtage samfundetets hyldest ,til at jeg har forsøgt.

Ansat i nyt fleksjob i dec måned hor der var run på den arbejdsplads hvor jeg blev hyret som 64 årig .... Lovet at der var garanteret job indtil jeg i nov. det lød kontrakten på ( ansat fra nov 2012 -til okt.2013 hvor jeg vil få folkepension)
som fleksjobber med en ugentligt timetal på 15 timer skulle leve op til samfundets krav om at være til gavn som stadig brugbar arbejdsklar fleksjobber.
Mange vil finde det heldigt og misundelsesværdigt , meeen 4 fleksjob siden 2006 -
Hvem er det ellers forundt.

Chefen faldt for min charme og mit cv som han sagde da ha fyrede mig efter 2,5 måned ... med masser af kvalifikationer... men til HK overenskomstens laveste løn, selvom jeg har arbejdserfaring siden
ja ... siden jeg blev udlært i 1968.

Han kunne ansætte mig til markedets laveste pris..... på trods af mine mange efaringer ... med tanken om at jeg kunne arbejde 15 timer om ugen hvoraf han kun skulle betale for 12.5 til overenskomstens laveste pris , da jeg blev ansat på gammel fleksjobordning i dec.2012.
Han var stæreblind, og hvor ville jeg gerne have været uden den erfaring.

Jeg skulle dække de huller , arbejdsopgaver der faldt ned mellem 2 stole
der var opstået efter en massefyring på flere flere hundrede medarbejdere i selskabet Coop og Coop Plus.
Kom til en arbejdsplads som fleksjobber , i min alder på,64 år og vidste jeg var oppe imod en næsten umulig opgave imod at mine arbejdskollegaer der skulle acceptere mig

Det blev en heelt umulig opgave ? Og jeg er nu igen ledig fleksjobber, alder 64 år, på ledighedsydelse på 60 %

Jeg tæller ned til min folkepernsion i efteråret .... Giv mig et klap på skulderen over at jeg har overlevet overlevet fleksjobsystemet siden 2006 og siden 2008 på kontanthjælp mellem job.
Jeg græmmes over hvad de byder mine voksne børn i tilfælde af arbejdsskader, nedslidning eller bare økonoiske fyringer. , endnu mere begræder jeg mine børnebørn og samfundets udviklling.

Hvem græmmes over udviklingen, JEG GØR og jeg glæder mig til jeg endelig at bliver fredet som folkepensionist.
Har netop lørdag i postkassen modtaget meddelse om at jeg er berettiget til NY LY på 60% dvs. kontanshjælp - og så skal jeg oveni købet endnu engang søge yderligere hjælp § 34 for at kunne have mulighed for at blive boende på min adresse.... gennem 30 år. - Eller blive hjemløs.
Den evindelige kamp for at overleve

Jeg Græmmes - Jeg græmmes - Jeg græmmes - selv Ældresagenn er vel ikke i stand til at hjælpe mig til en tålelig tilværelse som fleksjobber de sidste måneder inden jeg når folkepensionen... en evig kamp om at opgive eller følge systemets regler.
Hvor er mennesket blevet af i den evige umulige kamp mod systemet- og brødpenge for at overleve.


Og nu hvad gør jeg så ved mig selv - 64 til nov - 65 år ---
og med min viden og erfaring stadig lydhør, ikke stolende på jobcentret der vil mig det så godt, men som et levende pulserende menneske, der gene vil hjælpe og være tilstede i et meget afvekslende for andre menneskers arbejdsliv.

Sidst redigeret af maruus; 17-02-2013 kl. 16:39.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøleaben steine Politik og Samfund 1 08-02-2013 18:27
BREAKING NEWS - socialdemokraterne stormer frem! Ninja Politik og Samfund 34 30-05-2010 07:39
Brøleaben er fri!!! Razmo Dit og Dat 51 27-04-2009 11:54
Tv 2 News kl 20.30 annasen Politik og Samfund 2 13-01-2009 10:13
Tv2 News Valgbussen !! lone t Politik og Samfund 15 27-10-2007 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension