K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2014, 09:15   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men selv om du følger sagen via min sag, så kan du jo godt hjælpe til ved at kontakte jobcenteret og finde ud af hvprfor de ikke har sendt papirerne ind.

Måske det er den dum fejl, som jeg oplevede
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:47   #12
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det ville ikke være klogt for mig at tage fat i ydelselsecentret.
Når de ikke svarer på en statslig styrele, vil de næppe høre på mig
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 11:59   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ok, det var bare et råd.

Jeg har selv prøvet at kontakte jobcenter fordi de var megalænge om at sende akter afsted til ASK og det hjalp.

Du kan vælge at være passiv og må så finde dig i hvordan sagen går, eller du kan vælge at være aktiv deltager i din egen sag, hvilket du er i din ret til og forsøge at få løst problemet med at de ikke har sendt papirerne afsted.

Måske ASK henvendelse er havnet ved en der har glemt det eller ligger i en indbakke hos en der er gået på ferie/sygmeldt og så opdager ingen at der er en anmodning.- sådan dumme fejl sker hele tiden.

Og det er ikke fordi jobcenteret har sat sig ned og besluttet at de vil nægte at sende papirer til ASK, for det må de ikke

Jeg ville ihvertfald ikke risikere at min sag går i kludder ved ikke selv at reagere
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 07-12-2014 kl. 12:01.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 12:22   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tak for råd.
Min opfattelse er, at ASK ikke kan straffe mig pga kummune ikke har reageret.
Jeg har jo gjort alt som jeg skulle
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 12:35   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, de kan ikke straffe dig bevidst, men du kan risikere at erstatningen bliver sat mindre, hvis de ikke har alle oplysninger
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 12:52   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min kommune reagerede heller ikke på henvendelser fra ask - de sendte så et brev til borgmesteren, og efter 2 dage havde kommunen sendt det de skulle.

Måske du kan skrive til borgmesteren og høre om du kan få hjælp med dit problem.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 13:11   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Den er en forsikringssag som har sendt sagen til ASK som skal vurdere mengrad, arbejdsevnetab osv. Jeg har givet min samtykke. ASK har endnu ikke bedt mig om at gøre mere. Jeg er overbevidst om, at jeg ikke bør tage fat i kommune selv. Det ASks job. Hvis ASK ikke kan gøre nogen ved kommune, skal de finde anden vej fx andre lægeundersøgelse.
Grunden til at, jeg har skrevet dette tråd er at, jeg ville høre andres erfaring om de har udsat for ligende ....
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 14:54   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Abdul, hvad forestiller du dig kommunen eller ASK vil gøre hvis du tager fat i at løse problemet?

Sidst redigeret af Akvamarin; 07-12-2014 kl. 15:07.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 15:03   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du ønsker at fremme din sag, er der ikke noget til hinder for at maile til ASK og spørge om du kan gøre noget.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 15:16   #20
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har boet i 20 år her i landet. Min personlig erfaring er, rykker fra borgers side til myndigheder giver altid negativ effekt.
Derudover finder jeg ikke rimelig grund til at kontakte kommune. Jeg har ikke nogen med kommune at gøre. ASK har henvendt til forekellige myndigeder som har givet tilbagemelding undtagen kommune.
ASK skal selv finde vej at vurdere min mengrad osv. De skal løse problem hvis kommune ikke svare. Jeg vil kun reagere når ASK vil kontakte mig. Hvis ASK forlænger behanlingstid fra 6 måneder til 9 måneder, er det OK. De må ikke tage længere tid
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension