K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2014, 19:52   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvar vil gøre Arbejedskadestyrelsen nu?

Arbejdskadestyrelsen behandler nu min sag. Styrelsen har indhentet oplysninger fra Skat og har flere gange skrevet til kommune for sociale oplysninger herunder førtidspension sag.
Kommune har ikke svaret. Styrelsen vil herefter enten henlægge sagen eller afgøre på forliggende grund.
Hvad er mest sandsynlig udfald? Vil styrelsen henlægge eller afgøre sagen? Er det godt eller dårligt for mig hvis man afgøre sagen uden om kommune?[/B]
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 20:03   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
De afgører nok sagen på foreliggende grundlag, fordi at kommunen ikke reagerer.

Vi kan jo ikke vide om det er godt. Det kan både gå godt og skidt.

Nogle sager hjemviser de til fornyet behandling, nogle sager træffer de afgørelser i.

Hvad der kommer til at ske i din sag, er svært at svare på.

Men jeg tror at selvom at Ankestyrelsen kommer en afgørelse, som er til din fordel - så skal kommunen revurdere afgørelsen alligevel. Om de er enige eller ikke.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 20:17   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er Erstatningsnævnet der har sendt sagen til Arbejdskadestyrelsen. Kommune har intet med sagens udfald at gøre.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 20:52   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Årh undskyld.

Det er fordi at jeg har en høne at plukke med Ankestyrelsen.. Så jeg læser ikke andet

Den er tricky, fordi hvis en myndighed ikke opfylder pligten til at indsende de nødvendige dokumenter, og Arbejdsskadestyrelsen træffer enafgørelse på foreliggende grundlag...


Lad os nu antage at afgørelsen bliver til din fordel og forsikringsselskabet er uenige.
Så kan man jo sige, at forsikringsselskabet er selvforskyldt, fordi at de har forsømt deres pligt til at indsende de akter.

Men altså. Arbejdsskadestyrelsens afgørelser er ikke bindende. I så fald at enten du eller forsikringsselskabet er uenige, kan sagen sendes til Ankestyrelsen.

Det har min lige været..
Så hvordan netop den her sag skal gribes an, ved jeg ikke..
Men Hvis det var mig, så ville jeg ikke spekulere i det, af den simple årsag - at du skal have hvad du har krav på, og ikke mere - pga manglende dokumentation.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 22:00   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis man ikke er enig kan man altid anke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 22:00   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg spekulrer på fordi meget er afhængig af Styrelsens afgørelse. Det drejer sig om mange penge.
Det er kun kommune der har alle oplysninger om mit helbred og førtidspension.
Jeg ved ikke hvordan Arbejdsstyrelsen vil træffe en afgørelse uden disse. Måske bliver sagen henlagt. Det er jeg bange for.
Er det normalt at kommune unlade at svare?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 23:47   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De kan ikke henlægge den pga jobcenteret. De sender sikkert en rykker til jobcenteret.

Jeg prøvede selv at min læges sekretær kom til at sende min journal til forsikringsselskabet og ikke til ASK.
Da det var gået 14 dage over tidsfristen, sendte ASK en ny anmodning til min læge


Du kan også selv kontakte jobcenteret og høre hvorfor de ikke har sendt papirerne afsted. Det har de pligt til og du kan hjælp ved evt. Misforståelser og fortælle hvor vigtigt det er at de dår det gjort.... Det løser det måske
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 00:15   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
ASK har sendt sidste rykke til Ydelsecenter men man har ikke reageret. ASK har allerede lægeerklaringe. De har også brug for social oplysninger.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 00:53   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
mon du selv kan bede om aktindsigt hos kommunen og så sende papirerne videre til Arbejdsskadestyrelsen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 01:12   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Nej, sådan fungerer det ikke.
Arbejdskadestyrelsen har ikke kontaktet mig. Jeg føgler sagen i Min Side.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension